Aankoopadvies Game / allround PC onder 1200,-

Pagina: 1
Acties:

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:30

geert_s

Gamertag: Brulbak

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen. Voor het eerst ga ik deze ook van de grond af aan in elkaar schroeven. Vorige PC's heb ik wel samengesteld, maar niet echt gebouwd, dus dit keer ben ik wat strenger qua compatibiliteit etc.

Mijn wensen
De PC wordt het meest gebruikt voor gaming (Far Cry 3, Battlefield 3, etc.). ik speel op Full HD, heb twee schermen maar game in principe maar op 1 Full HD scherm. Daarnaast zal de PC af en toe gebruikt worden voor fotobewerking en ander Photoshop werk.

Ik heb een hekel aan starten met verouderde hardware, en ben dus gezwicht voor het Haswell platform.

Kosten
Ik wil gaan tot 1200,- euro voor de PC, met eventueel nog een kleine toevoeging voor een nieuwe muis / toetsenbord combi.

Ik heb een SSD schijf en harde schijven uit de oude PC en die wil ik graag overzetten. Het lijkt mij niet nodig om deze ook al te vervangen. Graag ook jullie mening hierover. Een nieuwe SSD / HDD zou wel weer van het budget af gaan.

Lijst van mee te nemen producten

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Samsung SpinPoint T166 HD252KJ, 250GB€ 0,-€ 0,-
1LG IPS277L-BN Zilver, Zwart€ 247,-€ 247,-
1Logitech Z-4€ 0,-€ 0,-
1OCZ Vertex 2 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,-

Mijn nieuwe build tot nu toe
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 133,-€ 133,-
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 363,40€ 363,40
1Corsair Carbide 500R White€ 93,-€ 93,-
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 82,19€ 82,19
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 89,90€ 89,90
1LG BH16NS40 Zwart€ 66,-€ 66,-
1XFX PRO750W€ 86,60€ 86,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.145,61

Aanvullingen op wensen
OC gaat nu nog niet gebeuren, maar binnen een jaar waarschijnlijk wel.
Voor een SLI opstelling geldt hetzelfde: nog niet, maar gaat waarschijnlijk wel gebeuren.
Het moederbord en de voeding moeten hier dus al klaar voor zijn, want ik zit er niet op te wachten deze ook weer te moeten upgraden.

als laatste: een andere kast voorstellen is prima als je daar goede argumenten voor hebt, maar ik heb een broertje dood aan deurtjes. Deze lopen namelijk altijd tegen het rek aan waar de pc in "hangt" en ik wil gewoon direct bij de optische drives kunnen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Prima systeem gewoon. Vraag me wel af of je ooit meer dan 6GB RAM zult gaan gebruiken ;)
Dus om nu 16GB te nemen?

De behuizing is trouwens echt een topper. Voor de kabelmanagement alleen al ^.^
binnekant van mijn 500R (ook met gelid koeler & een XFX Pro voeding)
Binnenkant van Corsair 500R

ps: die Vertex 2 was nu niet bepaald de beste qua Failure rate e.d. :o

[ Voor 9% gewijzigd door SmokingCrop op 25-06-2013 22:28 ]

• geert_s

geert_s

Topicstarter
SmokingCrop schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:25:
Prima systeem gewoon. Vraag me wel af of je ooit meer dan 6GB RAM zult gaan gebruiken ;)
Dus om nu 16GB te nemen?

De behuizing is trouwens echt een topper. Voor de kabelmanagement alleen al ^.^
binnekant van mijn 500R (ook met gelid koeler & een XFX Pro voeding)
[afbeelding]

ps: die Vertex 2 was nu niet bepaald de beste qua Failure rate e.d. :o
Ik wilde wel minimaal 8GB (toekomst etc.) en 16GB scheelde zo weinig.. dan maar meteen goed doen.
Ik overweeg nog wel de SSD te vervangen want heb vaker gehoord dat het niet de betrouwbaarste SSD is. Suggesties iemand?

ps. Bedankt voor de foto!

Verwijderd

Ik heb de behuizing ook, maar dan in zwart. Ik vind hem niet erg stil. Misschien een andere kopen als je dat belangrijk vindt. Anders een uitstekende keuze.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Het is niet de stilste kast, maar het is wel een rustig geluid vind ik zelf. (dankzij & door die 200mm fan wss)
Als ik game of muziek aan het luisteren bent dan hoor ik het gewoon niet meer. Het geluid viel me wel op in het begin, maar eenmaal je het gewent bent (duurde niet lang bij mij), is het gewoon een rustig geluid.

M'n Android Decibel meter app zegt een 32~dB waar ik zit (30 cm ervan?) en een 37-38 dB als ik hem erbovenop leg. (terwijl ik dit aan het schrijven ben, dus vrijwel idle)

ps: fans in de bios staan wel op silent mode etc.

oh en een betrouwbare ssd is de Crucial M500.
De Plextor M5S is ook een heel goede bang for the bucker geworden sinds een paar weken. (hogere snelheid dan de M500, maar is zoals de meeste ssd's minder betrouwbaar dan de M500)
> CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid

[ Voor 82% gewijzigd door SmokingCrop op 26-06-2013 00:42 ]

• geert_s

geert_s

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 00:33:
Het is niet de stilste kast, maar het is wel een rustig geluid vind ik zelf. (dankzij & door die 200mm fan wss)
Als ik game of muziek aan het luisteren bent dan hoor ik het gewoon niet meer. Het geluid viel me wel op in het begin, maar eenmaal je het gewent bent (duurde niet lang bij mij), is het gewoon een rustig geluid.

M'n Android Decibel meter app zegt een 32~dB waar ik zit (30 cm ervan?) en een 37-38 dB als ik hem erbovenop leg. (terwijl ik dit aan het schrijven ben, dus vrijwel idle)

ps: fans in de bios staan wel op silent mode etc.
Ik ga het thuis vergelijken met mijn huidige PC, post ik vanavond weer even in dit topic. PC hangt onder mijn bureau, dus als het geen hinderlijk hoog geluid is vind ik het niet zo erg. Ik vind kabelmanagement belangrijker dan absolute stilte. Ik heb meestal muziek aanstaan of ben aan het gamen.
oh en een betrouwbare ssd is de Crucial M500.
De Plextor M5S is ook een heel goede bang for the bucker geworden sinds een paar weken. (hogere snelheid dan de M500, maar is zoals de meeste ssd's minder betrouwbaar dan de M500)
> CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid
Misschien dat de M500 nog wel in het budget te krijgen is. Een SSD voor het OS en een SSD voor de belangrijkste games... klinkt wel aantrekkelijk. ;)

• marineII7
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-04 11:16
je zou de fractal design define R4 kunnen nemen die kast is bekend voor zijn stilte en heeft nog steeds alle luxe en een nette prijs pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap
persoonlijk zou ik lekker de plextor SSD pakken dan bespaar je nog wat ten opzichte van de m500 voor een veiligheidsoptie om je games te bewaren :P kijk staan e rnou belangrijke documenten dan is het logisch maar een mooie 256gb ssd is wel echt tof hoor!
en zeker weten dan je een Blue-Ray brander nodig hebt? als je dat zeker weert heb ik niks gezegd maar koop niet zoats met het idee dat je ooit een keertje een bluray film gaat halen want dan zou ik het zonden vinden van snel 50 euro verschil tenopzichte van een dvd brrander

• geert_s

geert_s

Topicstarter
marineII7 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 11:48:
je zou de fractal design define R4 kunnen nemen die kast is bekend voor zijn stilte en heeft nog steeds alle luxe en een nette prijs pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black
reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap
Ik heb inderdaad ook naar deze kast gekeken, maar als ik het goed zie heeft hij een deurtje in de voorkant. Dat vind ik echt onmogelijk irritant (eigenaardigheidje van mij, ik weet het).
persoonlijk zou ik lekker de plextor SSD pakken dan bespaar je nog wat ten opzichte van de m500 voor een veiligheidsoptie om je games te bewaren :P kijk staan e rnou belangrijke documenten dan is het logisch maar een mooie 256gb ssd is wel echt tof hoor!
en zeker weten dan je een Blue-Ray brander nodig hebt? als je dat zeker weert heb ik niks gezegd maar koop niet zoats met het idee dat je ooit een keertje een bluray film gaat halen want dan zou ik het zonden vinden van snel 50 euro verschil tenopzichte van een dvd brrander
Ik denk inderdaad dat de blu-ray gaat sneuvelen en ik de oude dvd-brander ga overzetten. De nieuwe SSD zou vooral voor Windows zijn, en moet wel stabiel en betrouwbaar zijn.

Alsnog iets boven budget, dus ik moet maar een oude Xbox 360 verkopen denk ik ;-)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 204,90€ 204,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 133,-€ 133,-
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 359,70€ 359,70
1Corsair Carbide 500R White€ 93,-€ 93,-
1Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit€ 82,19€ 82,19
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,31€ 27,31
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 89,90€ 89,90
1XFX PRO750W€ 86,33€ 86,33
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 155,-€ 155,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.231,33

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Wat voor overklok wil je halen met je cpu?

Verwijderd

Je kunt in principe ook prima af met een gtx760 voor bf3 hoor. Gamen op fullhd vereist niet overdreven veel gpu kracht ;)

• geert_s

geert_s

Topicstarter
mirp schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:47:
Wat voor overklok wil je halen met je cpu?
ik ga niet extreem overklokken, dus deze koeler lijkt me prima.
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:51:
Je kunt in principe ook prima af met een gtx760 voor bf3 hoor. Gamen op fullhd vereist niet overdreven veel gpu kracht ;)
Dat klopt natuurlijk, maar bijvoorbeeld een Far Cry 3 op ultra vergt al iets meer. Als ik toekomstige spellen voorlopig ook op leuke settings wil blijven spelen heb ik toch een beetje power nodig. :)

Het systeem is inmiddels bij twee verschillende webshops besteld. Allen bedankt voor de assistentie, op naar een mooie build!

Pagina: 1