Hoi allemaal,
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen. Voor het eerst ga ik deze ook van de grond af aan in elkaar schroeven. Vorige PC's heb ik wel samengesteld, maar niet echt gebouwd, dus dit keer ben ik wat strenger qua compatibiliteit etc.
Mijn wensen
De PC wordt het meest gebruikt voor gaming (Far Cry 3, Battlefield 3, etc.). ik speel op Full HD, heb twee schermen maar game in principe maar op 1 Full HD scherm. Daarnaast zal de PC af en toe gebruikt worden voor fotobewerking en ander Photoshop werk.
Ik heb een hekel aan starten met verouderde hardware, en ben dus gezwicht voor het Haswell platform.
Kosten
Ik wil gaan tot 1200,- euro voor de PC, met eventueel nog een kleine toevoeging voor een nieuwe muis / toetsenbord combi.
Ik heb een SSD schijf en harde schijven uit de oude PC en die wil ik graag overzetten. Het lijkt mij niet nodig om deze ook al te vervangen. Graag ook jullie mening hierover. Een nieuwe SSD / HDD zou wel weer van het budget af gaan.
Lijst van mee te nemen producten
Mijn nieuwe build tot nu toe
Aanvullingen op wensen
OC gaat nu nog niet gebeuren, maar binnen een jaar waarschijnlijk wel.
Voor een SLI opstelling geldt hetzelfde: nog niet, maar gaat waarschijnlijk wel gebeuren.
Het moederbord en de voeding moeten hier dus al klaar voor zijn, want ik zit er niet op te wachten deze ook weer te moeten upgraden.
als laatste: een andere kast voorstellen is prima als je daar goede argumenten voor hebt, maar ik heb een broertje dood aan deurtjes. Deze lopen namelijk altijd tegen het rek aan waar de pc in "hangt" en ik wil gewoon direct bij de optische drives kunnen.
Alvast bedankt voor jullie input!
Ik ben bezig om een nieuw systeem samen te stellen. Voor het eerst ga ik deze ook van de grond af aan in elkaar schroeven. Vorige PC's heb ik wel samengesteld, maar niet echt gebouwd, dus dit keer ben ik wat strenger qua compatibiliteit etc.
Mijn wensen
De PC wordt het meest gebruikt voor gaming (Far Cry 3, Battlefield 3, etc.). ik speel op Full HD, heb twee schermen maar game in principe maar op 1 Full HD scherm. Daarnaast zal de PC af en toe gebruikt worden voor fotobewerking en ander Photoshop werk.
Ik heb een hekel aan starten met verouderde hardware, en ben dus gezwicht voor het Haswell platform.
Kosten
Ik wil gaan tot 1200,- euro voor de PC, met eventueel nog een kleine toevoeging voor een nieuwe muis / toetsenbord combi.
Ik heb een SSD schijf en harde schijven uit de oude PC en die wil ik graag overzetten. Het lijkt mij niet nodig om deze ook al te vervangen. Graag ook jullie mening hierover. Een nieuwe SSD / HDD zou wel weer van het budget af gaan.
Lijst van mee te nemen producten
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SpinPoint T166 HD252KJ, 250GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG IPS277L-BN Zilver, Zwart | € 247,- | € 247,- |
| 1 | Logitech Z-4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2 120GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 247,- | |
Mijn nieuwe build tot nu toe
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 204,90 | € 204,90 |
| 1 | MSI Z87-G45 Gaming | € 133,- | € 133,- |
| 1 | Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB | € 363,40 | € 363,40 |
| 1 | Corsair Carbide 500R White | € 93,- | € 93,- |
| 1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 82,19 | € 82,19 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,62 | € 26,62 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | LG BH16NS40 Zwart | € 66,- | € 66,- |
| 1 | XFX PRO750W | € 86,60 | € 86,60 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.145,61 | |
Aanvullingen op wensen
OC gaat nu nog niet gebeuren, maar binnen een jaar waarschijnlijk wel.
Voor een SLI opstelling geldt hetzelfde: nog niet, maar gaat waarschijnlijk wel gebeuren.
Het moederbord en de voeding moeten hier dus al klaar voor zijn, want ik zit er niet op te wachten deze ook weer te moeten upgraden.
als laatste: een andere kast voorstellen is prima als je daar goede argumenten voor hebt, maar ik heb een broertje dood aan deurtjes. Deze lopen namelijk altijd tegen het rek aan waar de pc in "hangt" en ik wil gewoon direct bij de optische drives kunnen.
Alvast bedankt voor jullie input!
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19