Casette deck -> MP3

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil wat oude radio-opnames van cassette naar MP3 in een PC hebben.
De opname-duur varieert van een paar minuten tot drie kwartier.

1. Hardware
Kan ik zonder dingen te vernielen de record-uitgang van mijn versterker met een snoertje verbinden met de line in van m'n geluidskaart ? (SB 128)

Aan die versterker heb ik dan het cassette -deck hangen.

Zijn er betere methodes?

2. Software
Ik zat te denken aan sound-forge voor het opnemen. Weet iemand nog een goede, simpele, gratis MP3 encoder?
Zijn er misschien nog betere programma's voor opnemen dan sound-forge (mogen ook eventueel Linux programma's zijn)

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Weet iemand nog een goede, simpele, gratis MP3 encoder?
LAME :)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zou Cool Edit 2000 gebruiken, en dan je tapedeck direct aan de line in van je soundcard hangen: het minste verlies. Gratis MP3 encoders zou ik niet zo snel weten. Mute bij het recorden trouwens wel zoveel mogelijk andere inputs van je soundcard!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik heb direct het cassettedeck op de Sb aangesloten ,werkt goed !
Bij volume instellingen wel line in aanvinken
Ik zelf heb dat allemaal met Cool Edit gedaan .

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 00:02 schreef Exirion het volgende:
..., en dan je tapedeck direct aan de line in van je soundcard hangen: het minste verlies.
Je bedoelt de line-out van het tapedeck (dat normaal richting versterker en bij mij richting mengpaneel gaat) rechtstreeks naar de line-in van de geluidskaart?
Kan dat?
Domme vraag misschien..maar ik heb geen zin in een opgeblazen SB128.

Verwijderd

idd

Verwijderd

Ik heb het iets anders gedaan, voor wat betere kwaliteit: even een versterkertje ertussen. Dan kun je wat meer power achter je slechtere opnames zetten, dan hoeft je pci128 niet te versterken. Je moet er om denken dat je altijd de beste component het werk laat doen.

MC-deck -> versterker -> PC

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Op dinsdag 05 juni 2001 00:06 schreef svdmeer het volgende:

[..]

Je bedoelt de line-out van het tapedeck (dat normaal richting versterker en bij mij richting mengpaneel gaat) rechtstreeks naar de line-in van de geluidskaart?
Kan dat?
zo kan het niet alleen, zo MOET het :)

zou je het via de versterker doen, dan blaas je je SB 128 op...

succes :)

Verwijderd

Ja hoor, dat wil, heb ik ook gehad met mn 128 :)

Alleen de mijne is door een andere reden opgeblazen whahaha!!! >:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 00:08 schreef MREn het volgende:
Ik heb het iets anders gedaan, voor wat betere kwaliteit: even een versterkertje ertussen. Dan kun je wat meer power achter je slechtere opnames zetten, dan hoeft je pci128 niet te versterken. Je moet er om denken dat je altijd de beste component het werk laat doen.

MC-deck -> versterker -> PC
Sorry, maar dat is echt onzin: elke component er tussen geeft vervorming en RUIS, dus gewoon een draad er tussen. Je kunt beter je soundcard gevoeliger laten samplen ipv het signaal op laat pompen door een ruisbak er tussen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

zou je het via de versterker doen, dan blaas je je SB 128 op...
Ervaring me dan?? Ik wel, en dat is echt geen probleem voor zo'n kaart hoor!!

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 00:10 schreef Exirion het volgende:

[..]

Sorry, maar dat is echt onzin: elke component er tussen geeft vervorming en RUIS, dus gewoon een draad er tussen. Je kunt beter je soundcard gevoeliger laten samplen ipv het signaal op laat pompen door een ruisbak er tussen ;)
Is vrij minimaal, iets dat je bij opnames vanaf tape waarschijnlijk niet eens zult horen.

En als je nou een ontzettend slecht tape hebt met een laag geluidsniveau? Dat kreeg ik met m'n pcu128 echt niet op 'normaal' nivo hoor...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 05 juni 2001 00:12 schreef MREn het volgende:
Is vrij minimaal, iets dat je bij opnames vanaf tape waarschijnlijk niet eens zult horen.

En als je nou een ontzettend slecht tape hebt met een laag geluidsniveau? Dat kreeg ik met m'n pcu128 echt niet op 'normaal' nivo hoor...
Zelf zou ik met tapeopnames gewoon zo direct mogelijk opnemen, dan normalizen om het niveau op te krikken, en vervolgens heel subtiel met een Hiss Filter aan het werk gaan.

Pagina: 1