Aankoop ITX moederbord

Pagina: 1
Acties:

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Beste Tweakers

Ik wil deze week een ITX systeem gaan kopen en deze in een bitfenix prodigy gaan bouwen.

Ik kan voor een leuke prijs een i5 4430 kopen van een mede tweaker en deze wil ik in een van de volgende moederbord plaatsen:

Asus H87I-PLUS

Asrock Z87E-ITX

Gigabyte GA Z87N WIFI

Mijn voorkeur gaat nu naar de Asrock omdat deze het meest uitgebreid is en wifi/bt4 heeft en een z87 chipset heeft. Daarna komt de Gigabyte en als laatst de Asus met (helaas) een h87 chipset

Mijn voorkeur naar een z87 chipset is omdat ik later misschien nog wil upgraden naar een overclockbare processor.

Mij vraag is hoe de kwaliteit van Asrock en Gigabyte is tegenover Asus. Ik heb zelf altijd Asus gehad en heb totaal geen ervaring met de 2 andere merken. Helaas is er (nog) niet veel keus qua ITX borden voor de 4e gen.

Ik hoor het graag van jullie.

• Marbius
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-02 23:44
Wat betreft Gigabyte/Asus zou ik persoonlijk altijd een Gigabyte nemen boven een Asus. Hoor van mensen die hardware verkopen dat Gigabyte mb's veel minder retour gaan dan Asus en heb zelf ook hele goede ervaringen met Gigabyte. Support is ook prima bij Gigabyte.

Als je een Google search doet op de merken dan zegt de een Gigabyte en de ander Asus, dus afgaand op de reacties zou je zeggen dat het helemaal niks uitmaakt, de 2 zijn immers ook de twee topmerken onder de moederborden. Met Asrock heb ik geen ervaring, maar volgens mij maakt het geen zak uit welk merk moederbord je koopt, tenzij je echt een die hard overclocker / gamer bent die graag tot de max gaat.

Bottom line: het gaat enkel om de prijs en de eisen die je stelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Marbius op 25-06-2013 20:39 ]

• DM89
  • Nu online
Heb net nog wat gezocht en de meeste zeggen dan toch gigabyte.

Asrock heeft niet erg goede kwaliteit en slechte service
GIGABYTE heeft betere kwaliteit en betere service

Maar de ene zegt asus de ander gigabyte en nog een ander asrock dus ik zal toch zelf de keuze moeten gaan maken en hopen dat ik een goed moederbord thuis krijg..

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik weet niet precies hoe het zit met de huidige ITX moederborden maar met mijn s1155 moederbord loop ik toch wel tegen enige beperkingen aan in verband met de afstand tussen PCIe slot, geheugen en CPU koeler.

Overigens denk ik dat de service van Asus wel eens tegen kan vallen in vergelijking met Asrock maar dat is persoonlijke ervaring. De service van Asrock is in mijn ogen prima, denk ook dat je bij Asrock de meeste "bang-for-buck" krijgt.

Ik zou lekker voor een Asrock bordje gaan, en als je wilt gaan upgraden naar een overclockbare processor eens goed gaan inventariseren of een mooie koeler wel past in combinatie met geheugen en een (eventuele) videokaart.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

In principe zijn de grote verschillen tussen mobo fabriekanten weg weg. Het is allemaal vergelijkbaar, het is nu meer dat je verschillen zit in highend, low en midend bordjes lijken allemaal op elkaar.

Ik zou ook gewoon voor de Asrock gaan.

People as things, that’s where it starts.

• DM89
  • Nu online
Bedankt voor de reacties.

Heb zojuist de Gigabyte besteld omdat deze bijna gelijk is aan de Asrock alleen heeft gigabyte 2 x sata 600 minder maar wel 2x hdmi out & bluetooth en 35 euro goedkoper dat past beter in mijn budget past. Ik hoop een goede keus gemaakt te hebben.

Wat betreft koeling en geheugen past in mijn systeem een koeler tot 175mm met low profile geheugen. Een videokaart ga ik waarschijnlijk niet gebruiken.
Pagina: 1