Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 11:57
Tweakerts, ik sta op het punt om mijn antieke Nokia E71 om te ruilen voor een android foon.

Hij mag echter niet veel groter worden dan de E71, ik vind dit groot zat. De shortlist:
Samsung Galaxy S3 mini
Samsung Galaxy S Advance

Qua specs ontlopen ze elkaar weinig. Wat is nu hét karakteristieke verschil tussen beide? In een directe vergelijking kan ik weinig verschillen vinden. Qua looks vind ik de S3 mini iets geiniger, denk ik. Ook had ik gelezen dat een Advance iets stroever aanvoelt.

O ja, NFC lijkt me leuk.

Gaarne advies.

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Als je alleen tussen deze twee modellen kiest, zou ik voor de s3 mini gaan.
Deze is wat nieuwer en heeft android 4.1. De advance heeft 2.3.

Moet het perce 1 van deze twee mobieltjes worden? Of maakt het eigenlijk niet zoveel uit?
Zoja wat zijn dan je eisen?

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Zou de s3 mini ook adviseren. Naast de recentere android versie waardoor hij langer meegaat, je vind hem zelf leuker, en emotie is ook een deel van de beleving.

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-11 11:57
In het forum lees ik van mensen die hun Advance al hebben geupgrade naar Jelly Bean, dus dat kan toch geen issue zijn? De s3 mini is moderner, eens. Maar de hardwarespecs zijn nagenoeg identiek.

Ik heb ook nog even gekeken naar HTC, maar op één of andere manier kan dat merk me niet zo bekoren. We hebben reeds een Samsung Note 10.1, en Samsung bevalt eigenlijk wel. Vandaar mijn shortlist.

Wensenlijstje:
niet te groot
snel genoeg om incidenteel eens een app te draaien
redelijk krasvast
ik wil er toch wel twee jaar mee doen.
o ja, batterijduur: liefst niet vaker opladen dan eens per twee dagen (ik ben een heel matige gebruiker, in de trein gebruik ik de laptop, die heeft UMTS)

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
ah, kan dat ik het fout heb met android versie.

Maar het vershil is inderdaad niet groot. Als je twijfelt tussen de twee zou ik ze sowieso beide eens vasthouden. Dus loop even de saturn/mediamarkt o.i.d. binnen.

2 dagen met een smartphone doen is wel een uitdaging. Mij lukt het eigenlijk nooit, maar ik gebruik overdag dan ook vrij veel mijn telefoon. Het is haalbaar, maar dan moet je hem zoals je zegt niet al te vaak gebruiken.
Als je dan de pricewatch mag geloven doet de s advance het beter in de standby tijd.
Verder heeft de de s3 mini wel weer 1 GB werkgeheugen en de advance 'maar' 768 MB. Als je geen zware gebruiker bent zal je dit verschil niet echt merken denk ik.

Het gaat dus denk ik aan komen wat je persoonlijk lekker vast vind houden aankomen.

Deze test kwam ik nog tegen over de S advance:
reviews: Shoot-out: iets minder dure Android-smartphones
Vergelijking met andere simpelere toestellen. Kijk verder zelf ook nog eens naar reviews van de beide mobieltjes ;)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Meestal is het zo dat een later gelanceerd model langer updates krijgt.
Pagina: 1