VOIP: begrijp ik het principe niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 282679

Topicstarter
Ik begrijp eigenlijk heel weinig van VOIP. Wat wil ik nou eigenlijk?

Ik heb dus een internet, televisie- en telefoonabonnement via UPC. Voor UPC betaal ik echter 14 euro per maand (!) om kostenvrij van vaste lijn naar vaste lijn te bellen.

Ik ben dus op zoek om via VOIP te bellen met een nieuw 'vast' telefoonnummer. Dus: Router --> UTP kabel naar een apart kastje --> daarin mijn telefoon geplugd. In dit kastje moet de 'magie' dus gebeuren ( :D ) van het hebben van een telefoonnummer in dit kastje en een VOIP-manier om goedkoop (niet de 9 cent per minuut van UPC) of zelfs gratis te bellen.

Ik begrijp op internet dat dit mogelijk is maar begrijp totaal niet hoe het werkt. :o. Is er iemand die een soort van basisprincipe kan uitleggen of een provider kan laten zien die zulke kastjes aanbieden met daarin een telefoonnummer? VOIPBuster kan dus bijvoorbeeld niet, want het werkt volgens mij niet zonder computer en sowieso krijg je bij hun geen vast telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja hoor voipbuster kan wel degelijk er loopt een flink topic hier op got

kastje is een sip ata als ik me niet vergis
https://www.google.nl/sea...&sei=stjJUbWnFofEPaPygNAP
Het kastje heeft geen nummer, maar de voipprovider waar je een nummer afneemt. jou telefoon thuis heeft ook geen ingeboud nummer, jou 06 ook niet. dat word pas bij de provider gekoppeld aan jou hardware

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 14:59

job

Voorbeeld van een kastje wat je nodig hebt is een ata. Een voorbeeld hier van is de Linksys SPA-3102
Geschikte providers kan je vinden in het voipbuster topic: Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]
Ja, daar worden ook andere providers besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh kijk die link ging ik net zoeken, tnx :+

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk! Nu wordt het al iets helderder.

Oke. Je neemt dus een SIP-ATA kastje (?). Hier plug ik mijn telefoonstekkertje in en mijn UTP-kabel. Tot zover duidelijk. Maar wat ik niet begrijp; dit kastje zal niet 'magisch' een eigen telefoonnummer hebben en 'magisch' een provider aan wie ik geld over moet boeken... toch? :+

Hoe regel ik dat, en stop ik die informatie 'in' dat kastje? Ik weet dat het geen simkaart is ( :D ), maar wat is het dan wel? :+ Uit dat topic wordt het me nl. niet veel duidelijker. Heb de OP twee keer goed doorgelezen... maar het is lastige materie voor me. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 282679 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:59:
Dit kastje zal niet 'magisch' een eigen telefoonnummer hebben en 'magisch' een provider aan wie ik geld over moet boeken... toch? :+
Klopt je moet zelf een nummer aanschaffen bij een voip provider (zie voipbuster topic). En ook de belkosten moet je betalen aan zo'n provider.
Hoe regel ik dat, en stop ik die informatie 'in' dat kastje?
Die moet je invoeren via de browser, op de zelfde wijze als je een router zou instellen.
Zo stel je op je ata in welke provider je gebruikt, en welke username/password combo daar bij hoort.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 25-06-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:04:
[...]
Klopt je moet zelf een nummer aanschaffen bij een voip provider (zie voipbuster topic)
Kijk. En dat nummer zet ik dan ook in dat kastje via een browserscherm (192.168.1.X)? :+

En als ik dan 'naar buiten' bel zien mensen dat nummer? En als ze mij bellen op dat nummer, krijgen ze me ook te pakken op mijn "normale" (SIP :? ) telefoon?

Kan ik ook mijn huidige UPC nummer daarnaartoe 'teleporteren'? Of gaat UPC dan uit hun pannetje? :D
En tot slot: wat voor provider moet ik dan hebben? Ik las iets over Rebvoice en Supervoip, maar bij beide zie ik niet hoe ik een lokaal telefoonnummer aan kan vragen? :X

Ontzettend bedankt voor jullie hulp in ieder geval!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 282679 op 25-06-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Anoniem: 282679 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:07:
[...]

Kijk. En dat nummer zet ik dan ook in dat kastje via een browserscherm (192.168.1.X)? :+
Bij sommige providers moet dat wel, meesten niet. die werken met een username/password.
Zo'n provider heeft de benodigde instellingen op hun website staan.
En als ik dan 'naar buiten' bel zien mensen dat nummer?
als jij dat wilt wel. Anders bel je anoniem
En als ze mij bellen op dat nummer, krijgen ze me ook te pakken op mijn "normale" (SIP :? ) telefoon?
je kan ook op je sip gebeld worden (mits je alles goed instelt, en de juiste poorten open zet).
Kan ik ook mijn huidige UPC nummer daarnaartoe 'teleporteren'? Of gaat UPC dan uit hun pannetje? :D
ik weet niet of voipprovider bestaande nummers over willen nemen. Als dat kan, betekent dat wel einde voor je telefoon abbo bij upc.
En tot slot: wat voor provider moet ik dan hebben? Ik las iets over Rebvoice en Supervoip, maar bij beide zie ik niet hoe ik een lokaal telefoonnummer aan kan vragen? :X
Zie de topicstart voor providers, en lees het topic (ja helemaal) voor ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:18
Wat UPC doet is precies hetzelfde :)
Je belt over je internet verbinding dus in principe heb je al VOIP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 282679 schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:07:
[...]

nee
En als ik dan 'naar buiten' bel zien mensen dat nummer? ...En als ze mij bellen op dat nummer, krijgen ze me ook te pakken op mijn "normale" (SIP :? ) telefoon?nee

Kan ik ook mijn huidige UPC nummer daarnaartoe 'teleporteren'? neeOf gaat UPC dan uit hun pannetje? :D nee
je moet niets, lekker zelf kiezen

Ontzettend bedankt voor jullie hulp in ieder geval!
Je moet het zien als een compleet andere telefoonlijn

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 25-06-2013 20:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tlpeter schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:10:
Wat UPC doet is precies hetzelfde :)
Je belt over je internet verbinding dus in principe heb je al VOIP.
Dat snap ik dan weer wel. Wat ik dus echter wil is het volgende:

1) Nummer van mijn vaste lijn (het liefst mijn UPC nummer, maar als dat niet kan een nieuw telefoonnummer) in een "ATA" kastje 'stoppen'
2) 14-euro per maand voor telefonie UPC opzeggen
3) Gratis / zeer goedkoop (bijv. 1 cent per minuut i.p.v. 9 cent per minuut bij UPC) bellen via / gebeld worden op een VOIP-Provider met het telefoonnummer van stap 1)

Ik begrijp nu dat ik daar bijv. Voipbuster voor nodig heb als "gespreksprovider"; daarnaast heb ik alleen nog een telefoonnummer provider nodig (wat kan ik hiervoor gebruiken? Cheapconnect?) en een "ATA kastje" (zou een Linksys SPA-3102 werken?)

Dan de handel configureren en dan werkt het? Begrijp ik dat goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

voipbuster zou ik niet nemen. Lees het topic door voor ervaringen, en richt je daarbij op ervaringen die niet al te oud zijn. (zie de datum van de posts).

Ik denk dat het het handigste is als je een nummer neemt bij een provider zelf.
voipbuster heeft geen nummers, dus dat is niet handig.

[ Voor 10% gewijzigd door job op 25-06-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nog 1 keer

Je stopt geen nummer in het kastje je kan niet zelf een nummer kiezen. Je (voip) provider koppelt een nummer aan het account

zowel voipbuset als cheapconnect zijn voip providers

cheapconnect laat je iig je nummer meenemen
Eigen nummer of nummer behoud voor € 8,95 per jaar. Bel hiermee voordelig naar binnen- en buitenland.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:31

HaTe

haat niet

Hoe wij het nu hebben: We worden gebeld op het Ziggo nummer en we bellen met een voip provider RebVoice. Zo kan je je nummer houden en toch goedkoop bellen :)
Je kan in de SIP gewoon instellen welk nummer weergegeven moet worden aan de kant die je belt, dit is normaal het nummer waar je ook op gebeld wilt worden, maar je kan ook een ander nummer verzinnen.

[ Voor 38% gewijzigd door HaTe op 25-06-2013 20:22 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:17:
Nog 1 keer

Je stopt geen nummer in het kastje je kan niet zelf een nummer kiezen. Je (voip) provider koppelt een nummer aan het account
Oke, dat begrijp ik. Dankje. :$

Maar is het in dat geval dus mogelijk een nummer van Cheapconnect gekoppeld te krijgen aan een account van bijvoorbeeld Rebvoice? (Dus dat ik betaal aan Rebvoice voor het belverkeer en Cheapconnect puur voor het telefoonnummer dat zij koppelen aan mijn VOIP-account bij Rebvoice?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HaTe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:21:
Hoe wij het nu hebben: We worden gebeld op het Ziggo nummer en we bellen met een voip provider RebVoice. Zo kan je je nummer houden en toch goedkoop bellen :)
O dat kan dus ook joh? :o. Dat is helemaal gaaf. Dan kan ik mijn UPC-nummer dus 'aanhouden' (zonder 14 euro per maand voor 'onbeperkt bellen') om op gebeld te worden, en in dat ATA-kastje instellen dat uitgaand telefoonverkeer moet lopen via Rebvoice?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 282679 op 25-06-2013 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je betaald wel voro je ziggo lijn he

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:22:
je betaald wel voro je ziggo lijn he
UPC. ;). Maar ja, dat sowieso (heb een alles in een pakket: bellen, televisie en internet). Ik wil echter af van de 14-euro per maand die ik extra betaal voor onbeperkt bellen naar mobiel en vaste lijn. Die uitgaande gesprekken wil ik dus voortaan via een VOIP-provider. Inkomend mag nog wel op mijn UPC telefoonlijn, waarvan ik net dus begrijp dat dat moet kunnen. ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat zeg ik je moet het zien als een compleet andere lijn

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:24:
dat zeg ik je moet het zien als een compleet andere lijn
Juist ja! Maar als ik mijn normale telefoon dus inplug in een kastje zoals deze, dan is het volgende dus mogelijk begrijp ik:

1) gebeld worden op mijn telefoon 'via dat kastje' op mijn UPC telefoonnummer
2) 'uitgaand' bellen via dat VOIP-account op mijn telefoon 'via dat kastje'

En dat alles simultaan? :o. Dat ik hier niet veel eerder naar gevraagd heb :$.

Nu is het kortom dus even een kwestie van goed inlezen welke VOIP-provider ik wil hebben, welk kastje ik moet hebben (is dat linksys kastje goed om bovenstaande gewenste situatie te realiseren?) en mijn 'er bovenop komende' 14-euro abonnement bij UPC opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Ik vrees dat upc je nummer niet gaat afgeven zolang je nog een triple pay abonnement hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 25-06-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:30:
Ik vrees dat upc je nummer niet gaat afgeven zolang je nog een triple pay abonnement hebt.
Die hoeven ze toch niet af te staan als bovenstaande situatie werkt?

Dus: inkomend op UPC (wat gratis is, en ik hoef die "boventallige" 14 euro per maand niet te betalen) via ATA-kastje en dan 'mijn telefoon' in

uitgaand via diezelfde telefoon, alleen 'snapt' dat ATA-kastje dat ik dan wil bellen via een VOIP-provider ipv mijn UPC lijn @ 9 cent per minuut?

Ter verduidelijking: telefonie blijft sowieso in mijn pakket zitten; ik betaal nu alleen 14 euro EXTRA om onbeperkt naar mobiel en vaste lijn te kunnen bellen. Van die 14 euro wil ik af, maar ik wil niet vervolgens 9 cent per minuut betalen via UPC. Liever betaal ik 1 cent per minuut via <insert VOIP provider>

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 282679 op 25-06-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Als je 2 verschillende nummers wilt dan kan het inderdaad.
Ik dacht dat je je upc over wou laten zetten naar een voip provider.

Maar ga je nu eerst lekker verdiepen in hoe je een en ander voor elkaar moet krijgen voordat apparatuur gaat koen.

[ Voor 33% gewijzigd door job op 25-06-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:53

franssie

Save the albatross

en ja die ATA kan je vertellen een ander account te nemen voor uitgaand en ingaand ... echter moet je dan wel je SIP inloggegevens van UPC hebben (anders werkt inkomend niet via de ATA en heb je twee telefoons nodig). Beter via cheap connect een prepaid (of ander) abo te nemen en UPC vwb betreft telefonie eruit te gooien. Voordeel is dan ook dat je je sip buiten het UPC netwerk kan gebruiken (op vakantie oid). Zo kan ik als ik in het buitenland werk inloggen op mijn eigen nummer waardoor ik gewoon in India voor lokaal tarief naar Nederland kan bellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 25-06-2013 20:35 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:32:
Als je 2 verschillende nummers wilt dan kan het inderdaad.
Ik dacht dat je je upc over wou laten zetten naar een voip provider.
Dat wilde ik in eerste instantie dus ook, tot ik begreep dat er kastjes zijn waarop je je UPC lijn kan laten binnenkomen en tot 10 (!) verschillende uitbelmogelijkheden kan instellen in sommige ATA-kastjes via een tiental verschillende VOIP-providers.

Dat was dus al de eerste stap die ik maakte in het leerproces zegmaar ;).

Maar het invoeren van die gegevens hé. Van die VOIP-Providers dus. Ik neem dus (misschien onterecht) aan dat je die instelt via de browser door in te loggen op het ATA-kastje en daarin je instellingen te zetten. Is dit correct, of moeten deze gegevens in je router/modemcombinatie van UPC terecht komen? Ik gok namelijk dat ze die aardig dichtgetimmerd hebben :+

Ik heb ook sterk de indruk dat je die gegevens via je browser invult op het ATA-kastje, maar het kan zomaar dat ik me vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
franssie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:35:
en ja die ATA kan je vertellen een ander account te nemen voor uitgaand en ingaand ... echter moet je dan wel je SIP inloggegevens van UPC hebben (anders werkt inkomend niet via de ATA en heb je twee telefoons nodig).
-O- Dat is minder leuk. Ik had juist de hoop dat ik mijn UPC-lijn in dat ATA-kastje liet binnenkomen (door een RJ-11 connector in het modem van UPC via een kabel en een RJ-11 connector in het ATA kastje te stoppen).

Dus dat het ATA kastje dan de inkomende oproepen vanaf het modem (ontvangend verkeerd) door zou lussen naar de telefoon, en als ik naar buiten zou bellen gebruik zou maken van een VOIP-account.

Dit bestaat niet dus begrijp ik? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Je upc modem is dichtgetimmerd, dus daar kan je niets instellen. Dat hoeft ook helemaal niet.
Er zijn verschillende ata kastjes verkrijgbaar. Modellen waarop je alleen maar voip accounts kan instellen. en modellen waarop je naast je voip accounts ook analoge lijnen op aan kan sluiten (kpn of upc). Afhankelijk van wat je wilt.

Maar ga je eerst eens verdiepen in hoe een en ander werkt, en wat er te koop is.
Lees het voipbuster topic en kijk wat anderen doen, en hoe ze dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
job schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:44:
Lees het voipbuster topic en kijk wat anderen doen, en hoe ze dat doen.
Probleem is dat dat topic dus zo groot is. Ik ben ruim 20 pagina's diep gekomen en had nog geen antwoord op mijn vragen. Door het topic heen zoeken met de search lukte ook niet, wegens een gebrek aan kennis waar ik nou precies op moest zoeken.

Maar volgens mij, als ik jou goed begrijp, is er geen technische limitatie van het volgende (toch?) mits je het juiste kastje hebt:

1) Tel1 uitgang van UPC-modem met "gewone" telefoonkabel aansluiten op "line" ingang van Linksys SPA-3102. De UPC-telefonie moet ik niet zien als VoIP, maar als analoge telefonie. Signaal komt digitaal binnen, wordt op de Tel1 uitgang in UPC-modem omgezet in analoog (POTS - Plain Old Telephone Service), en dat analoge signaal wordt doorgelust naar de Linksys SPA-3102.

2) Analoge telefoon aansluiten op "phone" aansluiting van Linksys SPA-3102.

3) Internet-kabel van Linksys SPA-3102 naar Router (die toevallig een internetverbinding heeft :+)

Op die manier moet het POTS-signaal van het UPC-Modem komen op de Linksys SPA-3102 en kan ik - als ik gebeld word op mijn UPC nummer - dus gewoon opnemen met de telefoon die in de SPA-3102 zit die verbonden is met het UPC-modem?

En kan ik vervolgens instellen dat het 'uitgaande telefoonlijntje' via het internetkabeltje (een VOIP-provider) loopt.

Dus, dit principe (foto'tje):
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/92d1b9edf135cab3434764fb109936db.png

Sorry als ik onnodig simplificeer, maar ik ben echt een extreme noob met dit soort dingen :X. Vraag me om een embedded system te bedenken om doden te voorkomen in ziekenhuizen en ik ben in vijf minuten klaar, maar juist dit soort dingen die heel Nederland lijkt te snappen vallen voor mij weer helemaal niet mee 8)7 :')

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 282679 op 25-06-2013 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb mijn antwoord uit een review op Tweakers!
Wat kan je er mee?
Je kan op basis van je bestaande analoge telefoontoestel via het internet heel goedkoop bellen (zie later bij SIP providers) dus zonder zo'n Skype achtig programma'tje. De rest van de telefoon(lijn) blijft gewoon werken alsof je telefoon rechtstreeks aangesloten is op je telefoonlijn (noot: het werkt ook zonder telefoonlijn, zie "fase 2"). Je kan dus ook gebeld worden. Dat kan op twee manieren. De keus is aan jou, dat kan via de bestaande PSTN lijn (de SPA3102 ondersteund geen IDSN) of rechtstreeks vanuit het internet doordat je een VoIP inbelnummer hebt gehuurd of je bestaande telefoonnummer is geporteerd naar een SIP provider die een inbelvoorziening heeft en je nummer wilt overnemen.
Geweldig! Hartelijk dank iedereen. Ik kan nu verder puzzelen, nu ik de basisprincipes begrijp. Jullie zijn toppers O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

franssie schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:35:
en ja die ATA kan je vertellen een ander account te nemen voor uitgaand en ingaand ... echter moet je dan wel je SIP inloggegevens van UPC hebben (anders werkt inkomend niet via de ATA en heb je twee telefoons nodig). Beter via cheap connect een prepaid (of ander) abo te nemen en UPC vwb betreft telefonie eruit te gooien. Voordeel is dan ook dat je je sip buiten het UPC netwerk kan gebruiken (op vakantie oid). Zo kan ik als ik in het buitenland werk inloggen op mijn eigen nummer waardoor ik gewoon in India voor lokaal tarief naar Nederland kan bellen ;)
Dat is niet waar, dat hebben wij hier ook niet. Je kan je binnenkomende telefoonsignaal wel door het ATA kastje laten gaan, daar heb je geen gegevens voor nodig en daar doet het ATA kastje ook niks mee.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
@TS, wat jij wil kan volgens mij ook gewoon. Zelf heb ik "niet zo moeilijk gedaan" :P
Wij hebben onze TV en telefonie er helemaal uit gegooid. Vervolgens heb ik Linksys SPA-3102 gekocht en hier twee accounts in gezet. Voipbuster voor het uitgaande verkeer voor gratis bellen (nou ja gratis, eens per half jaar ofzo 10 euro erop). Verder hebben wij voor 1,25 euro per maand een nummer uitgezocht bij www.budgetphone.nl. Dit account wordt door de SPA-3102 gebruikt om zich mee te registreren, zodat je op dit nummer gebeld kan worden. Dus goedkoop bellen met voipbuster, en toch een nummer om op gebeld te worden. Kosten zijn heel laag zo. En gratis bellen naar veel andere landen met voipbuster.

Over voipbuster. Voor 10 euro krijg je 120 gratis bel dagen (free days). Wat wij doen is 10 euro erop zetten voor 120 dagen, en na die 120 dagen gewoon die 10 euro gebruiken totdat het op is. Gezien we de vaste telefoon niet enorm veel gebruiken duurt dat behoorlijk lang.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kan het ook bevestigen dat het kan. Het plaatje wat gemaakt hebt is hier de situatie ook. Ik ben gewoon bereikbaar op het UPC nummer, die zit immers bij het TriplePlay abo in. Uitgaand heb ik wat regeltjes, lokale en internationale nummers bel ik via VoipBuster met de nummerherkenning van het UPC nummer (kan je via de desktop client van Voipbuster regelen). Voor servicenummers en alarmnummers bel ik uit via UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:01
Ik heb hetzelfde, alleen dan geen ATA, maar een Siemens C470IP basisstation. Daar zitten mn dect handsetjes op. Inkomend loopt mn huisnr via Cheapconnect (9 eur per jaar).

Uitgaand gaat op dit moment via Rebvoice (0,006 naar vast, 0,03 naar mobiel). En omdat mn nr geverifieerd is stuur ik gewoon mn eigen afzendernr mee.

Dat siemens ding is ongeveer net zo duur als een losse Linksys ATA, maar het bespaart me wel een losse telefoon. Is in stroomgebruik en configuratie toch makkelijker dan 2 losse kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je kan natuurlijk ook een voip aplicatie op je android of iphone zetten ofzo

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fish schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 22:37:
je kan natuurlijk ook een voip aplicatie op je android of iphone zetten ofzo
Is inderdaad een mogelijkheid, maar daar kan de rest van het huis verdomd weinig van genieten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:17
hoeveel bel je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ongeveer 300 minuten per maand wordt er hier gebeld. Dat is tegen 9 cent per minuut dus 27 euro ;). Een mobiel telefoonabbo van 300 minuten is ongeveer 6 euro, maar we hebben hier acht (!) draadloos aan elkaar geknoopte huistelefoons (nogal groot huis :') ). Mobieltje is dus niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:17
oke, maar dan had je toch beter die € 14,- optie kunnen nemen?

[ Voor 70% gewijzigd door ozzynator op 26-06-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heerhugo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2020
HaTe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:21:
Je kan in de SIP gewoon instellen welk nummer weergegeven moet worden aan de kant die je belt, dit is normaal het nummer waar je ook op gebeld wilt worden, maar je kan ook een ander nummer verzinnen.
Hou er rekening mee dat dit illegaal is. Het maakt niet uit dat je het nummer ook bezit je mag je niet anders voordoen met de nummers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 13:12
@heerhugo, ik doe dit ook gewoon hoor. Je zal misschien wel gelijk hebben, en technisch is het een ander nummer/account, maar je doet je alleen maar voor als jezelf.
ozzynator schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:54:
oke, maar dan had je toch beter die € 14,- optie kunnen nemen?
Met zo'n Linksys SPA-3102 en voipbuster ben je voor laten we zeggen gemiddeld 1,50 per maand wel klaar. Nog eens een euro per maand om zelf een nummer aan te vragen. Dan kun je gewoon gratis bellen naar vaste nummers. Dus scheelt nogal.

Maar wat ik niet van TS begrijp is dat hij blijkbaar 8 telefoons heeft. Draadloos op elkaar aangesloten zeg je, okee, maar hoe zijn ze dan op het netwerk aangesloten. Standaard analoog RJ11 of met ethernet? Want dan gaat de SPA-3102 niet werken.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:30
heerhugo schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:23:
[...]

Hou er rekening mee dat dit illegaal is. Het maakt niet uit dat je het nummer ook bezit je mag je niet anders voordoen met de nummers.
Hoezo illegaal? Bijna iedereen die met Voipbuster(kloon) belt doet dit zo. Dit is wel het laatste waar ik me druk om zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

!null schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:36:
Maar wat ik niet van TS begrijp is dat hij blijkbaar 8 telefoons heeft. Draadloos op elkaar aangesloten zeg je, okee, maar hoe zijn ze dan op het netwerk aangesloten. Standaard analoog RJ11 of met ethernet? Want dan gaat de SPA-3102 niet werken.
DECT telefoons?

Pagina: 1