Ik begrijp eigenlijk heel weinig van VOIP. Wat wil ik nou eigenlijk?
Ik heb dus een internet, televisie- en telefoonabonnement via UPC. Voor UPC betaal ik echter 14 euro per maand (!) om kostenvrij van vaste lijn naar vaste lijn te bellen.
Ik ben dus op zoek om via VOIP te bellen met een nieuw 'vast' telefoonnummer. Dus: Router --> UTP kabel naar een apart kastje --> daarin mijn telefoon geplugd. In dit kastje moet de 'magie' dus gebeuren (
) van het hebben van een telefoonnummer in dit kastje en een VOIP-manier om goedkoop (niet de 9 cent per minuut van UPC) of zelfs gratis te bellen.
Ik begrijp op internet dat dit mogelijk is maar begrijp totaal niet hoe het werkt.
. Is er iemand die een soort van basisprincipe kan uitleggen of een provider kan laten zien die zulke kastjes aanbieden met daarin een telefoonnummer? VOIPBuster kan dus bijvoorbeeld niet, want het werkt volgens mij niet zonder computer en sowieso krijg je bij hun geen vast telefoonnummer.
Ik heb dus een internet, televisie- en telefoonabonnement via UPC. Voor UPC betaal ik echter 14 euro per maand (!) om kostenvrij van vaste lijn naar vaste lijn te bellen.
Ik ben dus op zoek om via VOIP te bellen met een nieuw 'vast' telefoonnummer. Dus: Router --> UTP kabel naar een apart kastje --> daarin mijn telefoon geplugd. In dit kastje moet de 'magie' dus gebeuren (
Ik begrijp op internet dat dit mogelijk is maar begrijp totaal niet hoe het werkt.