Toon posts:

Volgens mij ga ik mijn processor slopen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Howdy,

Volgens mij ga ik mijn processor slopen als ik hier niet even om hulp vraag, het zit hem als zo in het begin der tijden heb ik een pc voor het eerst in elkaar gezet. Applaus voor mezelf voor het lef en de durf. De koeler lukte echter niet, maar ik had de processor alvorens de cooler erop te zetten wel de koelpasta erop gedaan, ook heb ik een stukje van het moederbord geraakt, maar dat kan geen kwaad neem ik aan hihi.

In ieder geval ik had dus koelpasta op de koeler gedaan en daarna kreeg ik de processor er niet op, dus heb ik het amd bracket er terug op gezet en klaar. Dus dubbelop koelpasta daarna heb ik hem overigens niet eens meer aan gehad laat staan windows geïnstalleerd. Dit mede omdat ik de videokaart die ik nu heb er nog in moet gaan bouwen, die is vandaag gekomen met de pakket dienst. Maar ook mijn internetkabel (DHL is sloom) moet nog komen, en het beeldscherm en de cooler, overigens is de computer nooit langer dan 2 minuten aangeweest alleen heel eventjes om erachter te komen of hij alles zou doen wat hij deed.

Lang verhaal kort, 2 keer een andere koeler erop gezet met andere koelpasta en nu komt de derde keer wat moet ik doen? Kan ik de water koeler gewoon erop zetten of moet ik iets anders doen? Echt eraf schrapen lijkt me moeilijk want het is nog helemaal niet gesmolten of wat dan ook .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:52
Iedere keer als je de CPU koeler er af haalt moet je de koelpasta vervangen.
Wie wat waar hoe: zoek naar topics hierover en kijk eventueel wat filmpjes op youtube. Hetzelfde geldt voor de juiste wijze van installeren van koelers.
Wat betreft de koelpasta; je hebt geluk gehad. Koelpasta is soms elektrisch geleidend, soms niet. Als het de geleidende variant is en je knoeit er mee, kan je kortsluiting veroorzaken wat zeer waarschijnlijk het einde van een paar onderdelen is.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Crahsystor schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:35:
Iedere keer als je de CPU koeler er af haalt moet je de koelpasta vervangen.
Wie wat waar hoe: zoek naar topics hierover en kijk eventueel wat filmpjes op youtube. Hetzelfde geldt voor de juiste wijze van installeren van koelers.
Wat betreft de koelpasta; je hebt geluk gehad. Koelpasta is soms elektrisch geleidend, soms niet. Als het de geleidende variant is en je knoeit er mee, kan je kortsluiting veroorzaken wat zeer waarschijnlijk het einde van een paar onderdelen is.
De koelpasta zat bij een coolermaster 112 evo. Weet je toevallig of dat schadelijk kan zijn en hoe ik het van het moederbord af krijg als het dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:26
Heb wel pc's opengetrokken waar pasta op geknoeid was, maar dat leverde geen problemen op.
Maar wat hierboven gezegd is, de ene pasta is de andere niet.
Zolang het nog niet uitgedroogd is is het gemakkelijk te verwijderen met wattenstaafje oid, gewoon doen omdat dat spul niet op de print hoort en mogelijk op termijn wel problemen geeft.
Als het op termijn toch agressief blijkt te zijn op het mobo, kan je een nieuwe halen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Tens schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:20:
Heb wel pc's opengetrokken waar pasta op geknoeid was, maar dat leverde geen problemen op.
Maar wat hierboven gezegd is, de ene pasta is de andere niet.
Zolang het nog niet uitgedroogd is is het gemakkelijk te verwijderen met wattenstaafje oid, gewoon doen omdat dat spul niet op de print hoort en mogelijk op termijn wel problemen geeft.
Als het op termijn toch agressief blijkt te zijn op het mobo, kan je een nieuwe halen.
Het is opgedroogd het zit op de print plaat paar cm van de cpu af, ik had het geprobeerd eraf te halen toen het erop kwam maar dat lukte niet, nu weet ik niet of ik het met een tandenborstel kan proberen. Lastig, lastig. Overigens google ik me rot om te kijken of die cooler master pasta enige kwaad kan maar ik kan niet veel vinden erover.

Maja op zijn ergst een nieuw moederbord. Maar hij heeft gewoon opgestart alleen is hij niet lang aangeweest maar ik weet niet, als hij gewoon opstart is er geen probleem denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-10 19:26
Dubbel pasta is vrijwel zeker teveel pasta, dus een slechtere warmtegeleiding en dus een warmere cpu.
Niet meteen een drama(van een paar graden meer zal de cpu niet meteen last hebben), maar nu kan je het nog eenvoudig goed doen, als je alles geïnstalleerd hebt en de kast dicht en de cpu blijkt toch veel te warm te worden is het veel meer werk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

Als het grijze pasta is zou ik even checken of het conductive is.(geleidend) De witte pasta is meestal niet geleidend. Maar ook dat kun je voor de zekerheid altijd het beste even checken bij de makers van het goedje.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03:07
Vaak is een druppel koelpasta ter grote van een rijstkorrel precies in het midden van het contact punt al genoeg. Dit is de meest gemaakte fout volgens mij bij mensen die voor het eerst zelf een PC in elkaar zetten. Als ik jou was, zou ik alles eraf halen en schoonmaken en daarna alles er netjes op doen.

Op dit forum, of met Google en op YouTube is genoeg te vinden.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Phaerion schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:41:
Als het grijze pasta is zou ik even checken of het conductive is.(geleidend) De witte pasta is meestal niet geleidend. Maar ook dat kun je voor de zekerheid altijd het beste even checken bij de makers van het goedje.
Pff is dat even geluk hebben!

Number two, according to Cooler Master the TIM is "dielectric" which means it will not conduct electricity, so you should be fine.
- See more at: http://forums.us.ncix.com...8613#sthash.LPiRAH3d.dpuf

De vraag is kan ik ook met nagellak remover over mijn moederbord om het er toch af te krijgen of hoe krijg je het eraf?

[ Voor 9% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 25-06-2013 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wasbenzine is veiliger dan aceton (nagellak remover)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
AlterEgo schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 20:30:
wasbenzine is veiliger dan aceton (nagellak remover)
Komt dat ook in kleine potjes? Neem aan dat ik dat bij de kruidvat kan krijgen? En daarna met alcohol erover heen of hoeft dat geen eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PAPPLE
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-12-2024
Wasbenzine, bij de bouwmarkt oid hebben ze het zeker. Ook in de supermarkt soms. Ff aan een medewerker vragen kan geen kwaad. Zelf maak ik als het kan processors schoon door doekjes met alcohol te gebruiken, dan is het tenminste lekker schoon.

Zoals al (vaak) gezegd is: gebruik niet teveel pasta. rijstkorreltje is genoeg.
Als je niet helemaal zeker weet waar je mee bezig bent, lees je in. zonde om goede hardware te slopen door gepruts (no offense intended).

succes
Pagina: 1