Toon posts:

Nieuw videokaart verstoort geluid :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mijn oude Ati rage 128 vervangen door een GF2MX, laatste asus (non beta) driver geinstalleerd, en rebooten.

Nu doet mijn systeem behoorlijk raar, alle gui opdrachten slurpen erg veel cpu tijd op, bijv achter elkaar rechtermuisklikken op bureaublad (menutje verschijnt) zorgt ervoor dat mijn idle time naar 0% zakt, en nog vervelender probleem is dat ik met een willekeurige mediaplayer een tick/verstoring hoor bij tekenen op het scherm, zelfs bij animated gifjes :'( In 3d spelletje doet ie meestal WEL normaal, behalve als het effe verstord word, dan hapert het geluid als een gek.

Mijn systeem: Biostar M6VBE-A (laatste bios)met P3 500, asus 7100 pure (v6.31c), ess solo onboard geluid, verder alle hardware weg.

Nog vreemder: het geluid doet het ook niet goed als ik via bios de ess uitschakel en ander kaart erin douw, ook geprobeerd met usb speakers. wel doet ie het goed als ik in prestaties de versnelling op niks of alleen basis versnelling zet. Maar dan kan ik net zo goed die ati weer inzetten, zo ondersteunt het niet eens directdraw :'(

Weet iemand raad?

Verwijderd

Hebben je geluidskaart en je videokaart soms een IRQ-conflict??

probeer je geluidkaart eens in een ander PCI-slot te zetten....

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:12

Hu9o

Schokkend

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ik heb een nieuwe TNT2 M64 :'( geinstalleerd. En sindsdien heb ik tikkerig geluid, zoals bij winamp en dan zo'n visual ding aanzetten. Dan was het helemaal erg!

Ik had de nieuwste drivers geprobeerd, de drivers op de CD die er bij zat. De laatste hoop waren de drivers van m'n huisgenoot. (gigabit TNT2) en ja hoor, problemen waren over. Maar als ik dan nog probeer om nieuwere driver er op te zetten heb ik het weer :(

Heeft iemand hier een oplossing voor???

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37
Op dinsdag 05 juni 2001 19:25 schreef Neobazz het volgende:
Hebben je geluidskaart en je videokaart soms een IRQ-conflict??

probeer je geluidkaart eens in een ander PCI-slot te zetten....
zal moeilijk gaan met onboard geluid

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Daar stond voor de Cheetah-Crash een vraag over. Het antwoord kwam op het volgende neer:

Een videokaart is maar in staat om een beperkt aantal dingen tegelijk te doen. Als hij teveel achter elkaar krijgt, dan is hij in staat te bufferen. Het is dan de bedoeling dat de DRIVER dan om de zoveel tijd checked of de buffer leeg genoeg is aan de hand van het opvragen van een speciale status.
De fabrikanten en de personen die de drivers maken zijn er achter gekomen, dat als je die controle niet uitvoerd, je Videokaartperformance iets omhooggaat. Echter, als de buffer vol zit is hij vol, en zit de hele PCI en/of AGP bus op slot. Dit is voor de geluidskaart funest, omdat die maar een beperkte buffer heeft.

Het is dus een driverprobleem. Ook was te lezen dat microsoft drivers dit probleem in ieder geval niet hebben

Ik weet niet wie dit oorspronkelijk had neergezet, maar die persoon in ieder geval ook bedankt (ik heb er ook weer wat van geleerd :) )