Na mijn pc ongeveer 3 maanden probleemloos op 3,6 GHz OC te hebben gehad, begon de pc BSOD's te geven en ook soms op zwart scherm te springen met C1 (memory presence error) op display van mobo. Enkele dagen daarna heb ik de OC ongedaan gemaakt en staat bijna alles in de BIOS op auto.
Drie dagen lang geen enkel probleem gehad en vanochtend nog enkele uren games gedraaid.
Maar enkele uren daarna hangt de pc compleet op willekeurige momenten.
Zowel op OC als op stock heb ik het geheugen op 1.9V gezet (advies vorige eigenaar van set; op Patriot Viper geheugen staat zelf 2.0V)
Ik vermoed dat dit probleem gerelateerd is aan het geheugen maar de vraag is ligt het aan BIOS-instellingen of is het geheugen kapot. Heb nog geen Memtest86+ gedraaid, zou volgens mij ook de chipset niet herkennen.
Systeem:
Core 2 Quad Q9450
EVGA nForce 790i Ultra SLI (P07 BIOS)
Patriot Viper PVS34G1800LLKN
Scythe Mugen
EVGA GTX460 1GB FPB
Corsair HX520W
Drie dagen lang geen enkel probleem gehad en vanochtend nog enkele uren games gedraaid.
Maar enkele uren daarna hangt de pc compleet op willekeurige momenten.
Zowel op OC als op stock heb ik het geheugen op 1.9V gezet (advies vorige eigenaar van set; op Patriot Viper geheugen staat zelf 2.0V)
Ik vermoed dat dit probleem gerelateerd is aan het geheugen maar de vraag is ligt het aan BIOS-instellingen of is het geheugen kapot. Heb nog geen Memtest86+ gedraaid, zou volgens mij ook de chipset niet herkennen.
Systeem:
Core 2 Quad Q9450
EVGA nForce 790i Ultra SLI (P07 BIOS)
Patriot Viper PVS34G1800LLKN
Scythe Mugen
EVGA GTX460 1GB FPB
Corsair HX520W