5120Wp Oost/West - PV Output
Ik vraag me echt af waarop je dan gezocht hebt? Als ik google op sharepoint 2010 requirements is de eerste hit precies wat je zoekt.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Het is voor Sharepoint zeer zeker mogelijk. Wij hebben Sharepoint 2010 op SQL 2012 servers draaien in HA mode. Naar mijn weten gebruikt Exchange server zijn eigen (interne) database voor het afhandelen hiervan. Daarbij komt dat je deze zaken zeker niet op dezelfde SQL Server wil installeren.
HA mode is High Availibility, right?demokert schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:56:
Het is voor Sharepoint zeer zeker mogelijk. Wij hebben Sharepoint 2010 op SQL 2012 servers draaien in HA mode. Naar mijn weten gebruikt Exchange server zijn eigen (interne) database voor het afhandelen hiervan. Daarbij komt dat je deze zaken zeker niet op dezelfde SQL Server wil installeren.
En het worden gescheiden databases, dus dat moet geen probleem veroorzaken
[ Voor 4% gewijzigd door JustinoFTW op 25-06-2013 15:00 ]
Exchange maakt geen gebruik van SQL Server maar van ESE, Extensible Storage Engine. Aan die wetenschap heb je verder niks want je kunt er (vrijwel) niks (zelf) mee 
Je wilt overigens geen Exchange-rollen en SQL-server op één server samen draaien. Een en ander afhankelijk van de grootte van het bedrijf (Windows Small Business Server is namelijk precies dat, al hebben ze in de Premium Add-On tegenwoordig een extra Windows-licentie om de SQL Server op een andere machine te draaien), maar eigenlijk is het gewoon not done.
Je wilt overigens geen Exchange-rollen en SQL-server op één server samen draaien. Een en ander afhankelijk van de grootte van het bedrijf (Windows Small Business Server is namelijk precies dat, al hebben ze in de Premium Add-On tegenwoordig een extra Windows-licentie om de SQL Server op een andere machine te draaien), maar eigenlijk is het gewoon not done.
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Hoe bedoel je gescheiden databases? Exchange gebruikt geen SQL database, maar heeft een eigen JET database. En HA heeft niets te maken met gescheiden databases, maar met beschikbaarheid (High Availability).
Wat is nu exact je vraag? De requirements van Exchange en Sharepoint zijn makkelijk via google te achterhalen...
Wat is nu exact je vraag? De requirements van Exchange en Sharepoint zijn makkelijk via google te achterhalen...
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Mijn vraag is beantwoord door "demokert"
Bedankt!
Bedankt!
HA betekend inderdaad High Availability. En het scheiden van databases zou in deze weinig uitmaken want dat is vrij standaard. Het gaat met name om het sharen van resources, en Sharepoint stelt nou eenmaal andere eisen dan Exchange server.
Gescheiden databases? Of gescheiden Instances? Database Servers?JustinoFTW schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 14:58:
[...]
HA mode is High Availibility, right?
En het worden gescheiden databases, dus dat moet geen probleem veroorzaken
Niet om je aan te vallen, maar zorg ervoor dat je de termen goed van elkaar kan onderscheiden, kan een hoop ellende schelen (niet alleen bij "googlen" maar ook bij "praten met experts").
Pagina: 1