ik zit hier met een probleempje.... ik heb hier een pc staan die zich helemaal correct installeert maar zodra ik in windows ook maar iets doe wat de cd-rom speler aanspreekt (deze computer, verkenner, enz) dan hangt de computer zich op... heeft iemand enig idee waar dit probleem vandaan komt en hoe het opgelost wordt?? het is een pentium 166mmx met een asus vx97 mobo..
Verwijderd
wat verwoord jij dingen toch mooi letterlijk
je "spreekt" de cr-rom aan = Hallo cd-rom?
de pc "hangt" zichzelf op = 1 maal raden
"benaderen" cd-rom? wel tegen de wind in, anders ruikt ie je..
Verwijderd
Wat ben jij ook een misselijk ventje..Op maandag 04 juni 2001 23:47 schreef Juggernaut het volgende:
wat verwoord jij dingen toch mooi letterlijk
Hij zit niet te w8en op commentaar van jou hoe hij de dingen verwoord.
Zal proberen om wel iets nuttigs te zeggen.
Wordt je drive met opstarten wel herkend?
Verder niks aan de hand wat doet duiden dat er iets mis is
Hoe heb je de cdrom aangesloten
Probeer gewoon ies wat te schuiven op je ide kanalen. Verschillende combinaties proberen tot het wel werkt.
Kapotte ide kabel lijkt mij niet een oorzaak. Maar kan het mis hebben.
' Tis gewoon ff trial&error. Had ik met dvd speler ook... dvd software kon geen dvd rom drive vinden totdat ik 'm als master op ide1 zette.
Vreemd maar ja... zolang als het maar werkende te krijgen is
ja, die juggernaut komt ook bij mij me neus uit..
ik denk zelf dat t probleem bij een conflict ligt, om maar ff heel ruim alle problemen oder 1 noemer te pleuren
ik denk zelf dat t probleem bij een conflict ligt, om maar ff heel ruim alle problemen oder 1 noemer te pleuren
even op een andere ide kanaal zetten als het een ide cd-rom is
indien scsi zou het kunnen dat je hem op het einde goed of niet hebt afgesloten
indien scsi zou het kunnen dat je hem op het einde goed of niet hebt afgesloten
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Verwijderd
dat probleem heb ik dus ook met mijn DVD-rom die op SECUNDAIRE IDE op MASTER is aangsloten moet ik hem nu op de PRIMAIRE IDE zetten als slave?
Verwijderd
Dit heb ik ook gehad maar toen bleek het te liggen aan het cd'tje wat erin zat, deze was namelijk overleden.
het probleem doet zich voor met elke cd-rom speler op elke ide poort het maakt ook niet uit of hij master of slave staat... iemand nog verdere suggesties??
Verwijderd
Het is inderdaad aan te bevelen om dvd aan te sluiten op primaire ide. In mijn geval is het zeker zo omdat ik een raid config draai.Op dinsdag 05 juni 2001 09:39 schreef ServerElite het volgende:
dat probleem heb ik dus ook met mijn DVD-rom die op SECUNDAIRE IDE op MASTER is aangsloten moet ik hem nu op de PRIMAIRE IDE zetten als slave?
Nu heb ik dus 2 ide kanalen over voor 2 cdrom spelers en 1 writer.
De writer als het kan ALTIJD alleen op een kanaal zetten.
De DVD heb ik dus primair op ide1 gezet waardoor de driveletter direct na de HD driveletter komt. Schijnt het beste te zijn om dvd op deze manier aan te sluiten.
De andere cdrom speler heb ik als slave aangesloten op ide1. En brander dus als single master op ide2. Werkt perfect op deze manier.
Verwijderd
Wat heb je verder aan je IDE poorten hangen behalve die cdrom speler. Meerdere HD'sOp dinsdag 05 juni 2001 19:12 schreef arrows het volgende:
het probleem doet zich voor met elke cd-rom speler op elke ide poort het maakt ook niet uit of hij master of slave staat... iemand nog verdere suggesties??
Het kan ook zijn dat je huidige busmaster driver moeilijk doet. Tenminste als je al een busmaster driver hebt geinstalleerd. (i.v.m DMA).
Probeer eens de laatste chipset drivers voor je mobo te installeren
Verwijderd
Autodetectie in je bios al gedaan voor je IDE zooi????? Ik roep ook maar wat, maar ja wat moet je anders met zulke wazige dingen.
Verwijderd
Kan zijn dat in apparaatbeheer dma staat aangevinkt terwijl de cd-rom dit niet (goed of volledig) ondersteunt dan dma uitschakelen. Busmaster drivers geinstalleerd ?
Pagina: 1