Fans voor CPU of Case fans?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-01-2022
Ik had mijn vraag eerder in een ander thread gepost maar ik denk toch dat het slimmer is om gewoon eventjes een nieuw topic aan te maken. 8)7

Afgelopen donderdag heb ik een ssd'tje (verder niet relevant) en een Scythe mugen 3 PCGH gekocht. Deze heb ik nog niet geïnstalleerd ivm drukte met school en dergelijke. Bij dit heatsink zitten twee 120mm 800rpm (scythe) slipstream fans. (volgens mij deze: pricewatch: Scythe Slip Stream SY1225SL12L, 120mm) Ook zat ik er aan te denken om nog 2 fans voor in m'n case (een coolermaster elite 335u) te kopen deze heeft namelijk op het moment maar 1 fan. Mijn oog viel op de XL2 120mm 1200rpm fans van noiseblocker (gezien de gunstige prijs en luchtstroom). Ten eerste vroeg ik me af of dit uberhaubt wel redelijke fans zijn? Ik kom ze namelijk niet vaak tegen hier op het forum. Of zijn er (veel) betere fans in dezelfde prijsklasse. Wat ik me ook nog afvroeg is welke van deze twee paar fans ik het beste op mijn cpu heatsink kan plaatsen en welke het gunstigst zijn om in mijn kast te plaatsen.

Alvast bedankt voor de moeite van het doorlezen van mijn post. Ik kijk uit naar jullie reacties.

(Het maken taalfouten probeer ik zo veel mogelijk te beperken maar dit kan ik helaas niet uitsluiten door dislexie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

Noiseblocker fans zijn over het algemeen zeer leuke dingetjes :) ik ben er goed over te spreken.
als ik jou was zou ik de standaard fans wel op de cpu blok houden, gezien deze PWM geregeld kunnen worden en de noiseblockers (uit mijn hoofd) niet. dat betekend dat je systeem effectiever koelt qua geluidsproductie.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Naar mijn mening is het de meerprijs absoluut niet waard om andere fans te monteren op deze CPU koeler :)

Tetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
@Fordox I
k dacht dat de noiseblocker 3-pins waren dit betekent toch dat je de snelheid kunt regelen of bedoel je dat niet? (pricewatch: Noiseblocker XL2 120MM, 120mm)

@Axon
Ik wil sowiezo twee case fans vans een tientje per stuk kopen aangezien ik er nu maar 1 in mijn case heb zitten

[ Voor 10% gewijzigd door TheK1ng op 25-06-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

@The k1ng: PWM regeling kan alleen met 4 pins fans, 3 pins kan alleen met voltage geregeld worden en kan niet gemonitord worden dmv rotatiesnelheid. PWM control is aan de hand van het uitelzen van de rotatiesnelheid van je fan.

3 pins kan je dus wel controllen als je moederbord voltage control ondersteund.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Ah oke op die fiets, sorry. Ik heb een Asus M5A88-V EVO, hierop zit 1 Cpu fan aansluiting, 1 power fan aansluiting en 1 case fan aansluiting, ik gok dat de cpu fan en power fan PWM ondersteunen aangezien m'n cpu fan nu op de cpu aansluiting zit en de case fan op de power fan aansluiting zit en ik van beide de snelheid kan zien in speedfan.
Dus dan installeer ik inderdaad denk maar de Noiseblocker fans als case fans. Of weet iemand anders goede case fans voor niet al te veel geld (10 euro maximaal)?

Edit:
Waarschijnlijk ga ik donderdag die Noiseblocker fans halen, en dan heb ik vrijdag, zaterdag en zondag de hele dag de tijd om alles uit te testen dus dan probeer wel wat het beste/fijnste/volumeniveau het beste werkt/is. Overgens maakt het volumeniveau mij niet superveel uit, wanneer ik achter de pc zit zit ik of te progammeren, huiswerk te maken of te browsen met (harde) muziek aan of ik ben aan het gamen met mijn headset op. Maar natuurlijk wil ik niet het gevoel hebben dat de straaljager in bijvoorbeeld bf3 ook echt in mijn achtertuin geparkeerd staat. 8)

Edit2:
De XLP fans van Noiseblocker hebben wel PWM en nog een hogere luchtverplaatsing ook :), deze zijn ook maar 80cent duurder... Kan ik deze dan beter kopen?

[ Voor 43% gewijzigd door TheK1ng op 25-06-2013 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheK1ng
Ik heb net alles geïnstalleerd pff wat een klus, hele moederbord moest uit de case. Maar het resultaat mag er zijn, met prime95 draaiend maakt de hele pc nu net zo veel herrie als voor de opknapbeurt.De CPU wordt in idle niet warmer als 22 graden, wat het nu ook ongeveer in mijn kamer is. Na een half uur prime 95 is de CPU niet warmer geworden als 38 graden :D. Nu alleen morgen nog een clean install doen van Windows op m'n ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axon
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09 19:38

Axon

Dikke tetten

Waarmee heb je die temperaturen getest? Deze temperaturen lijken mij niet kloppen... Ik raad je aan even te meten met het programma HW Monitor of kijk in de BIOS voor de juiste temperaturen :)

Tetten.

Pagina: 1