Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

DNS-fout Windows 8 en WS2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morgen Tweakers,

Bij het installeren van Windows 8 en het koppelen aan het domein op een 2003-server komt de volgende melding:

Het wijzigen van de primaire DNS-domeinnaam van deze computer in "" is mislukt.
De fout was:
Het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met dit domein.

Het volgende is de situatie:

Ik wil een laptop aan het domein "voorbeeld" toevoegen. Via de wijzigingen in het config-scherm lukt dat en de laptop wordt aan het domein toegevoegd. Alleen voordat ie na de toevoeging opnieuw gestart wordt verschijnt de bovenstaande foutmelding.

Na het opstarten zit de laptop dan wel in het domein, kun je ook zien in het systeemscherm en ik krijg bij het inloggen de keuze om de inlogaccount te bepalen. Maar bij het inloggen op de server zegt ie dat er geen vertrouwensrelatie is.
Terwijl in het AD op de server bij de computers de laptop gewoon zichtbaar is.

Ook is het zo dat de instellingen van DNS naam in het IPv4 naar de dns-server wijzen. Echter, hij blijft hangen op het "gewone" internet en dus niet op het internet van de server.

EDIT: De stations met Windows 7 werken zonder problemen, het gaat alleen om de laptop met Windows 8.

Graag jullie hulp.

Thanks

Anelski

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2013 13:25 ]

• reletivity
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-08-2021
kan je inloggen op de laptop met een domein account?
zoniet: druk eens een internetkabel in de laptop en probeer dan in te loggen

Verwijderd

Topicstarter
Niet geprobeerd. Ga ik zeker doen. Maar zou die het daarna doen via de wifi? Mocht het met de kabel lukken

• reletivity
bij het opstarten van de laptop maakt hij geen wifi verbinding, dus kan je niet inloggen op het domein (naar mijn weten). Je kan hier een policy voor maken, maar daar heb je server 2008 of hoger voor nodig (voor windows 8 ).

Verwijderd

Topicstarter
maar lost dit dan het probleem van de foutmelding? DNS-naamwijziging?

• reletivity
dat zou ik helaas niet weten, ik weet alleen dat server 2003 windows 8 niet leuk vindt.

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 12:47:
Ook is het zo dat de instellingen van DNS naam in het IPv4 naar de dns-server wijzen. Echter, hij blijft hangen op het "gewone" internet en dus niet op het internet van de server.
Mischien iets meer info m.b.t. de netwerk structuur, je DHCP server, hoe je de routering hebt geregeld of wilt hebben.

Mijn naam is niet Peter!

Verwijderd

Topicstarter
PeterPanda schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:11:
[...]

Mischien iets meer info m.b.t. de netwerk structuur, je DHCP server, hoe je de routering hebt geregeld of wilt hebben.
Er is een abo bij XS4all met de wifi modem, daaraan gekoppeld Server 2003 die fungeert als DSN en DHCP server. De overige stations (desk- en laptop) loggen op de server in en gaan via de server het internet op.

De stations met Windows 7 werken zonder problemen, het gaat alleen om de laptop met Windows 8.

Mocht je nog meer info nodig hebben, hoor ik het graag.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op de win8 client staan wel de juiste DNS servers ingevuld?
Welke versie is je forrest/domain op dit moment?
Windows 2003 en hoger werken uit ervaring wel met Win8 clients als is een hogere versie aan te raden ivm beheer (GPO's etc)
Staat de netwerklocatie van de wi8 client wel op bedrijfsnetwerk en niet op "openbaar"?

[ Voor 51% gewijzigd door arjants op 25-06-2013 13:38 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
ja op de client staan de dns servers juist ingevuld. Nu is het een server 2003 en exchange 2003

Verwijderd

Topicstarter
arjants schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:34:
Op de win8 client staan wel de juiste DNS servers ingevuld?
Welke versie is je forrest/domain op dit moment?
Windows 2003 en hoger werken uit ervaring wel met Win8 clients als is een hogere versie aan te raden ivm beheer (GPO's etc)
Staat de netwerklocatie van de wi8 client wel op bedrijfsnetwerk en niet op "openbaar"?
Dat laatste is dus ook het probleem denk ik, want hij geeft bij het toevoegen aan het domein aan dat hij op het bedrijfsnetwerk staat, maar na het opstarten gaat ie dus weer terug naar Openbaar. Terwijl de DNS servers nog steeds wel goed ingevuld blijven staan.

Verwijderd

http://technet.microsoft....ry/cc738372(v=ws.10).aspx

denk dat je dit even door moeten lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ipv6 instellen als ik het goed begrijp?

Net een clean install gedaan, waarna de laptop wel opstartte met domeinnetwerk. Echter, na het installeren van de antivirus, schakelde ik hem helemaal uit en vervolgens kan ie geen verbinding maken met domeinnetwerk maar wel met de openbare.

Ik kan wel inloggen op de server met de gebruikersnaam van een user op de server. Vreemd allemaal...

Nog ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
kom er niet helemaal uit dot.ace :| . Kun je me een beetje op weg helpen? Loop nl vast.

Moet ik nu allerlei instellingen m.b.t. ipv6 gaan doen of is er een makkelijkere manier om er te komen.

Graag je/jullie hulp.

Update: inloggen op de server doet het na een clean install en de server communiceert met de laptop. Kan ook de server zien/gebruiken in het netwerkgedeelte van de verkenner.
Tevens Office geïnstalleerd, maar kan dus geen exchange mailbox aanmaken omdat ie geen verbinding kan maken met de exchange server. Kan dus niet gezet worden op de domeinnetwerk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 19:52 ]

Pagina: 1