Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Help mij met kiezen TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een viertal tv's uitgezocht op basis van grote, full hd en prijs verhoudingen.

Daarnaast ben ik nog niet overtuigd van het nut van een 3D tv, of een smart TV aangezien ik een Humax HD recorder heb.

1. PANASONIC TX-L50EM6. 550,- euro
Lekker groot 50inch, full hd led, helaas geen netwerk mogelijkheid. Dus puur tv kijken of met Humax films afspelen. Kijkhoek 176graden, dat is volgens mij genoeg. 100 hertz. PC streaming.
http://www.tvstore.nl/pro.../panasonic-tx-l50em6.html

2. LG 50LN5404 650,- euro.
Ook lekker groot 50inch, full hd led, wel netwerk.
http://www.tvstore.nl/product/330533/lg-50ln5404.html

3. PHILIPS 46PFL3208H 650,- euro
46 inch, wel Smart TV
http://www.tvstore.nl/product/317869/philips-46pfl3208h.html

4. Samsung UE46EH6030 - 3D LED TV - 550,- euro
46 inch - Full HD 3d mogelijkheden en 200 hertz.
http://www.tvstore.nl/product/205945/samsung-ue46eh6030.html

Wat zouden jullie kiezen?

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Alle televisies, op de EH6030 na, zijn 50Hz televisies. Op het formaat wat jij zoekt, is dat af te raden. Motion blur speelt dan groot mee en dat is zonde. Allen zijn matige modellen en ja, ze hebben wel "Full HD", maar resolutie zegt niet alles over de beeldkwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm inderdaad je hebt gelijk. Dan kan ik wellicht beter gaan voor de Samsung PS51F5500 Zwart plasma met goede recensie's.

pricewatch: Samsung PS51F5500 Zwart

Zonde van de aanschaf als ik dan Motion blur heb. Bedankt voor de reactie.

Of de goedkopere LG's Plasma's alleen ik zie het verschil nog niet zo snel tussen deze.

LG 50PA6500
LG 50PA5500
LG 50PA4500
LG 50PN6504

Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver deze is ook mooi
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

Als ik het zo begrijp is het beste beeld tegenwoordig nog altijd plasma.

3D, Smart TV hoeven voor mij niet :).

Edit: Bedankt voor het verplaatsen, wist niet dat er nog een subforum hiervoor was!

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 12:40 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:04

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadvies mag in het daarvoor bestemd subforum, CEA. Ik verplaats je even! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Mmm

Ik denk dat ik voor één van deze drie ga:

Samsung 51" Plasma TV PS51F5500
pricewatch: Samsung PS51F5500 Zwart
Samsung PS51F5000
pricewatch: Samsung PS51F5000 Zwart
Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver
pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver

De Samsung PS51F5000 lijkt mij prijstechnisch sterk. 3D en Smart TV heb ik toch niet nodig en is overbodig.

De Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver lijkt mij gewoon het beste betreft kwaliteit, weet alleen niet of dat het prijsverschil verrechtvaardigd.

Dimens wat denk jij?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 11:55 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-11 14:01
Ik ben aan mijn tweede Panasonic plasma bezig (oude 42" heeft nu een carrière als zolderTV), maar ze bevallen me prima. :)

Mijn zwager is aan zijn tweede Samsung bezig, nadat de eerste onder garantie een schermswap kreeg door storingen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

Topicstarter
Je ziet dan opzicht niet veel verschil tussen je Panasonic en je zwager's Samsung betreft beeld en geluid?
Behalve dat die van je zwager stuk is gegaan door storingen, dat is misschien toeval en net voor die TV afhankelijk. Ik lees wel inderdaad dat Panasonic toch het ''betere'' merk is.

• Señor Sjon
Ik kijk nooit bij mijn zwager, mijn TV is groter :P

Audio zou ik eigenlijk niet weten, ik kijk tv via UPC HD decoder > 5.1 Receiver > TV

Verwijderd

Topicstarter
Een home cinema set is dan de way to go voor de echte film ervaring. Jammer dat die sets zo duur zijn!

• Señor Sjon
Langzaam opbouwen is het devies. Alles in 1x kost een vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij wel op dat al die Home Cinema sets een dvd speler e.d. in hebben gebouwd maar dat heb ik niet nodig. Het geluid moet aangesloten zijn op de televisie en dit direct kunnen afspelen ook wanneer ik op de Wii/Xbox360/ Laptop game zit of gewoon TV kijk.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
je moet ook niet naar die all-in-one sets kijken. Da's leuk voor de onwetenden onder ons.
koop eerst een redelijke receiver, en een set vloerstaanders. Daarna uitbouwen met een center en rears, en uiteindelijk nog een goeie sub erbij. Duurt een tijdje, maar dan ben je ook elke keer weer happy als er wat nieuws bijkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Dan zal ik naast de tv ook eens gaan speuren naar mooie vloerstaanders. De zoektocht gaat weer even voort.

Ik lees nu wel dat de Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver een input lag heeft van 75.73 , en dat is best crap voor gaming.

Weet iemand de Input lag van de :

Samsung 51" Plasma TV PS51F5500 ?
Samsung PS51F5000 ?

Kan die namelijk nergens vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 17:10 ]

• Dimens
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 12:09:
Je ziet dan opzicht niet veel verschil tussen je Panasonic en je zwager's Samsung betreft beeld en geluid?
Behalve dat die van je zwager stuk is gegaan door storingen, dat is misschien toeval en net voor die TV afhankelijk. Ik lees wel inderdaad dat Panasonic toch het ''betere'' merk is.
Ik heb hier ook een Panasonic en een Samsung staan. Samsung in de slaapkamer en een Panasonic in de woonkamer. Die Samsung toont al sinds het begin mankementen, de Panasonic niet.

Maar ik tref het sowieso niet goed met producten van Samsung. Ik zou het zelf niet meer in huis halen, ik vind de kwaliteit gewoonweg niet zo goed.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:18:
Dan zal ik naast de tv ook eens gaan speuren naar mooie vloerstaanders. De zoektocht gaat weer even voort.

Ik lees nu wel dat de Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver een input lag heeft van 75.73 , en dat is best crap voor gaming.

Weet iemand de Input lag van de :

Samsung 51" Plasma TV PS51F5500 ?
Samsung PS51F5000 ?

Kan die namelijk nergens vinden.
Voor gamen is de ST60E inderdaad minder geschikt, dat is jammer. Het voorgaande model, de ST50, was daar een stuk beter voor. Maar helaas is die vrijwel nergens meer te verkrijgen.

Over de input latency van beide Samsung modellen weet ik helaas niets. Maar waarschijnlijk ligt deze vrij laag doordat beide modellen budgetmodellen zijn met weinig beeldprocessing die de latency verhoogt.

Verwijderd

Topicstarter
Zolang de lag onder de 40 blijft is hij goed, jammer van die Panasonic want voor de rest is die perfect. Ik ga vandaag eens kijken in de Mediamarkt, alleen jammer dat die TV's allemaal in winkelmodus zijn ingesteld.

Mijn neiging gaat dan toch naar de Samsung PS51F5000 voor 785,- euro. De 5500 versie met 3d is dan toch 200 euro duurder en dat vind ik toch wel teveel voor alleen die 3D functie.

Dat wil niet zeggen dat ik deze al overhaast en vandaag al ga kopen. Ik heb wel het gevoel dat ik nu een heel stuk wijzer ben geworden over televisie's.

Ik vind het wel raar dat zoveel mensen ook op andere forum's zoals FOK zo onder geïnformeerd zijn en menen dat diverse dingen juist zijn terwijl dit totaal niet is.

Net geweest in de winkel en in de hele shop stond maar 1 plasma tv ergens bovenaan argh dus nu nog niet goed kunnen vergelijken.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 19:08 ]

• Dimens
Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:54:
Ik vind het wel raar dat zoveel mensen ook op andere forum's zoals FOK zo onder geïnformeerd zijn en menen dat diverse dingen juist zijn terwijl dit totaal niet is.
Op FOK! zit ook heel veel volk dat het denkt te weten maar het uiteindelijk niet weet. En dat ondersteund elkaar dan waardoor mensen met kennis er niet doorheen komen.

Op FOK! is men qua televisies wel goed geïnformeerd. Ik wil niet opscheppen, maar wanneer men iets over televisies moet weten, wordt er altijd naar mij doorverwezen. Ik sta erom bekend op FOK! Maar zodra het om iets anders gaat, word ik al niet meer serieus genomen, terwijl ik het meestal wel goed weet te onderbouwen. Helaas denkt men op FOK! teveel na met cijfers, in plaats van wat de praktijk te bieden heeft.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dimens schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 21:04:
[...]

Op FOK! zit ook heel veel volk dat het denkt te weten maar het uiteindelijk niet weet. En dat ondersteund elkaar dan waardoor mensen met kennis er niet doorheen komen.
hier ook
Op FOK! is men qua televisies wel goed geïnformeerd. Ik wil niet opscheppen, maar wanneer men iets over televisies moet weten, wordt er altijd naar mij doorverwezen. Ik sta erom bekend op FOK!
ooooow, mag ik je aanraken ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hey Dimens,

Ik heb een mooie site betreft de Input lag van televisie's.

http://www.displaylag.com/display-database/

Samsung 51" PN51F5500 1080p 600hz 3D Plasma HDTV AVG 38ms

Panasonic TX-P50ST50 heb ik nog op de site van Hofma gevonden, alleen nog wat aan de dure kant ad 1.000euro. (Model 2012)

Tevens heb ik ook nog de Panasonic VT 30 gevonden in een Maxwell in de buurt alleen die kostte daar nog 1250euro. (Model 2011)

@Fish laten we het leuk houden ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2013 12:36 ]

Verwijderd

Ben net in een mediamarkt geweest,er stonden nog maar 2 plasma's!! zijn de plasma tv's eruit aan het gaan?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb een LG 42LS5600 en ben er totaal niet tevreden over. Beeld is wel ok maar het apparaat zelf is brak, ik hoop niet dat dat LG eigen is, maar als het wel zo is dan kun je het beter laten staan.
Netwerk kun vergeten als hij alleen DLNA doet, want die van mij kent maar één bestandsformaat (ik geloof avi) en dan nog maar een paar codecs. Verder is hij traag, kan niet goed omgaan met digitale TV (regelmatig bij aanzetten een melding "smartcard controleren" die niet weggaat behalve als je een ander kanaal kiest), hij hangt soms (doet dus niets bij aanzetten).
Het haalt gewoon het plezier uit het televisiekijken.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:03:
Ben net in een mediamarkt geweest,er stonden nog maar 2 plasma's!! zijn de plasma tv's eruit aan het gaan?
Ik had hetzelfde in de Mediamarkt in Heerlen. Deze had nog maar één (crap) plasma daar staan. Ik kreeg te horen dat ze op de lcd (led) veel meer konden verdienen dan op de plasma's.
Maasluip schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 07:26:
Ik heb een LG 42LS5600 en ben er totaal niet tevreden over. Beeld is wel ok maar het apparaat zelf is brak, ik hoop niet dat dat LG eigen is, maar als het wel zo is dan kun je het beter laten staan.
Netwerk kun vergeten als hij alleen DLNA doet, want die van mij kent maar één bestandsformaat (ik geloof avi) en dan nog maar een paar codecs. Verder is hij traag, kan niet goed omgaan met digitale TV (regelmatig bij aanzetten een melding "smartcard controleren" die niet weggaat behalve als je een ander kanaal kiest), hij hangt soms (doet dus niets bij aanzetten).
Het haalt gewoon het plezier uit het televisiekijken.
Dat is inderdaad een goede reden om niet voor LG te gaan. Ben ook op dit moment alleen het kijken naar Samsung en in het bijzonder Panasonic.

Edit: http://www.trustedreviews...ty-and-conclusions_Page-3

Deze review kwam gister uit. 33ms input lag.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 13:00 ]

• Julio-K
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 08:31
Ik ben zelf ook opzoek naar een nieuwe (plasma) tv. Ik heb een budget van ca. 900eu.

Mijn oog viel ook op de Samsung 51" Plasma TV PS51F5500 en
Samsung PS51F5000

Wat is eigenlijk het grote verschil? Is het alleen de 3D functie?

Ik kijk zelf niet veel tv, woon alleen, zit meer achter mijn pc en wil de tv voornamelijk voor films/series gaan gebruiken. Mijn tv komt naast mijn pc te staan, dus deze link ik door en gebruik als soort mediacenter. Verder wil af en toe een racegame of potje fifa gaan spelen op de tv (ivm de input lag). Smart tv ga dus ook niet gebruiken omdat me pc er aan is gekoppeld.

Wat raden jullie mij aan? En zijn er nog andere goede alternatieven voor die prijsrange?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

edit: ik zie trouwens paar post hier boven over die input lag van de Samsung 51" PN51F5500
het serie nummer verschilt in de tweedeletter namelijk de N ipv de S die hier in de pricewatch staat. Kan iemand dit uitleggen?

[ Voor 13% gewijzigd door Julio-K op 04-07-2013 20:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
US of EU versie. ( Dacht ik)
Pagina: 1