Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvonW
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-09 13:08
Ik ben al langere tijd op zoek naar een smartphone.Tot op heden nog niet aangeschaft, wel lang overwogen, omdat ik het gewoon veel geld vind (ben nu voor minder dan 10 e per maand klaar).
Opeens werd ik op deze aanbieding gewezen:

http://www.computerstunt....euwste-gadget-2gb-sd.html

Geweldige leuke telefoon met unieke tile (aanraak-tegels) als menu, maar wel gewoon een android besturingssysteem verder!

Op zich een goede deal als het inderdaad gaat over de Samsung i8750 gaat. Maar zoals je al gauw ziet lijken een aantal zaken merkwaardig. Bestaat er zo iets als een tile android windows fusion crossover jointventure? Lijkt me niet.
Nu gaat mijn voorkeur uit naar android maar ik heb net zo graag een windows phone, dat is het niet. Het is meer de vraag of een dergelijke website wel te vertrouwen is. Als je een windows phone als een android er op zet waarbij vervolgens op de afbeelding weer windows te zien is, dan is er toch iets raars aan de hand. Er is ook niet veel te vinden over de webwinkel, in ieder geval niet op tweakers.

Wat adviseren jullie? Gewoon doen en kijken waar het schip strand? Of deze maar even overslaan?

[ Voor 6% gewijzigd door AvonW op 25-06-2013 09:44 . Reden: nuance ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Ik zou deze overslaan. Het ziet er niet helemaal pluis uit.

Als je een beginner bent op smartphone vlak is het inderdaad lastig en is er heel veel keuze.
Als je dus echt voor een smartphone wilt gaan, heb je dan nog enige eisen?
Wil je een groot scherm? Heb je grote vingers? Dan zou ik sowieso voor een iets groter scherm gaan, maar alles went. Ook de kleinere schermen.
Wil je echt een 'power' beest of is het puur voor agenda checken, whattsappen, bellen en smsen?

Om je dan een advies over een mogelijke telefoon te geven. Die niet te duur is en toch acceptabel is.

de Huawei Y300
http://tweakers.net/product/327851/huawei-ascend-y300/

Een studiegenoot heeft die nu. Het is zijn eerste smartphone en is er erg blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
AvonW, waar, in het hele verhaal op de site, waarnaar je linkt, zie je staan, dat het een Samsung betreft?
Het is een chinese nepperd, die qua uiterlijk lijkt op de Samsung Ativ S (de echte i8750) en hiermee probeert men onervaren kopers op het verkeerde been te zetten, ook door het toestel i8750 te noemen, maar de naam "Samsung" staat nergens ;).
Het toestel lijkt trouwens alleen uiterlijk op de Ativ S, de specs zijn bij lange na niet vergelijkbaar, ook heeft hij dual-sim.

Wanneer je een chinese telefoon wil kopen, neem er dan eentje, die eerlijk onder zijn eigen merknaam verkocht wordt, maar niet dergelijke namaak-rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:31
Gewoon niet doen, de telefoon die MLPN noemt is veel beter en van dit soort namaak krijg je alleen maar gedoe en het is zonder van je geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:15
Dit toestel zou ik afraden. Buiten het feit dat het geen Samsung is, zit er slechts 256 mb werkgeheugen in, en 256 Mb ROM waarvan 98 Mb beschikbaar voor apps. Dan kan er nog een SD kaartje in, maar lang niet alle apps kunnen daar op plus Android is uitgekleed om op zo weinig ruimte te passen. Hier kun je alleen mee bellen.
Om Android een beetje te kunnen draaien is er minimaal 512 Mb intern geheugen nodig, meer is beter.
Het ROM deel moet enige Gigabytes beslaan. Meest gangbaar is 4 gb waarvan dan meestal rond 2 Gb door het OS gebruikt is en de rest beschikbaar voor apps.