Basisgamesysteem (~800 euro)

Pagina: 1
Acties:

• symphoon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Tekstverwerking, film, muziek, games, surfen, etc. Dus op games na niet bepaald zware taken. Geen overclocken voor mij.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~800 euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
2 SATA-300 harde schijven, die geen probleem kunnen vormen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case met alle apparatuur erin en misschien ook een custom koeler voor de processor (om hem stil te houden, niet om te overclocken), randapparatuur en besturingssysteem heb ik al.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
-Ik ben een frequent pc-gebruiker, dus liefst een zuinige intel processor, in plaats van een amd.
-Seasonic voor voedingen, aangezien zij die zelf maken (in tegenstellingen tot bijna alle andere bedrijven)
-Heb gelezen dat TLC SSD's minder lang meegaan dan MLC's, maar ik weet niet in hoeverre de extra prijs het waard is (840 pro kost 60 euro meer dan de tlc variant)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Liefst een zo stil/zuinig mogelijke micro-ATX zonder hem opvallend zwakker/duurder te maken.
Ben van plan om alles hopelijk zo'n 6 jaar lang te houden op de gpu na, die vervang ik wellicht na 3 jaar.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3570 Boxed€ 181,50€ 181,50
1ASRock B75 Pro3-M€ 56,-€ 56,-
1Gigabyte GV-N660OC-2GD€ 174,99€ 174,99
1Fractal Design Define Mini€ 71,99€ 71,99
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 26,62€ 26,62
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 86,95€ 86,95
1Samsung 840 series Pro 256GB€ 194,90€ 194,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,94

Enkele vragen waar ik nog mee zit:

-Zou ik mij niet beter een 3350P nemen, of is die niet voldoende toekomstbestendig en gaat die mijn toekomstige "960 GTX" (of zoiets) bottlenecken?
-Hoe belangrijk is die custom koeler, mijn PC zal door alle andere onderdelen toch al muisstil zijn neem ik aan.
-Welke koelpasta koop ik best?
-Zou een 840 TLC van Samsung of een M500 MLC van Crucial geen betere optie zijn als bootschijf (die 840 pro kost verdorie een vierde van mijn budget :'( )
-Is een 550 watt voeding genoeg voor een mid-range gpu upgrade binnen 3 jaar?
-Zou ik die blauwe LED rond de startknop van mijn case kunnen afkoppelen, en gaat er zich veel stof in die bovenste poorten verzamelen?
-De reden waarom ik die Gigabyte kaart zou kopen in plaats van de stillere MSI 660 TF is door een review waar men zei: "However, the numbers and graphs do not agree with our subjective impression in this case. For example, the Gigabyte seems to be the quietest of all while the MSI is the noisiest to us – just the opposite of what we see in the diagram" Wat denken jullie hier van?

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Misschien leuk een nieuwe Haswell nemen? ^^
* pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed
* pricewatch: Gigabyte GA-B85M-HD3

Een custom koeler is altijd mooi meegenomen, zal toch weer een beetje stiller zijn, maar ook gewoon je systeem koeler houden.

De Koelpasta dat bij de Gelid zit, is al een goede :)

Ik zou de Crucial M500 nemen, is goedkoper en betrouwbaarder.
De schrijf snelheid is wat minder, maar in de praktijk zal je daar niet veel van merken.. (zeker niet zijn geld waard)
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
> CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid

Een goede 500+Watter is zeker goed genoeg in de toekomst, ze zullen alleen maar minder gaan verbruiken. (dat is toch de algemene trend van elektronica tegenwoordig)
je kan nog wat geld uitsparen door deze te nemen: pricewatch: Seasonic M12II 520W

Geen idee als je die led uit kan doen, het is wel een mooie stijlvolle & stille kast :)

De Gigabyte versie van de gtx 660 is ook zeker een goede, het is een kwestie van muggenziften als je een keus wilt maken tussen die gigabyte & de msi.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Mee eens met wat smoking crop zegt. Ikzelf zou voor de plextor m5s gaan, prima prijs/prestatie SSD van het moment.

Als de behuizing net als de Define R4 is, zal het geen probleem zijn met stof.

De blauwe LED is simpel uit te schakelen: Plug de POWER LED pinnetjes gewoon niet in het moederbord ;)

我的名字是Mirno

• symphoon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-05-2022
Is het verschil tussen een 4430 en een 4570 zo belangrijk voor games? Misschien kan ik mij beter een 4430 kopen en dan het extra geld in een MSI GeForce GTX 760 TF steken, of ga ik dan mijn volgende gpu enkele jaren later bottlenecken met die 4430? Ik denk dat ik ook liever een B85 zou kopen met 4 geheugensloten en misschien ook een extra pci slot.
Een goede 500+Watter is zeker goed genoeg in de toekomst, ze zullen alleen maar minder gaan verbruiken. (dat is toch de algemene trend van elektronica tegenwoordig)
je kan nog wat geld uitsparen door deze te nemen: pricewatch: Seasonic M12II 520W
Ik denk dat de Seasonic M12II 520W niet geschikt is voor een Haswell, de C6 en C7 power states zouden niet werken:
http://nl.hardware.info/n...te-voedingen-voor-haswell
Ik zou de Crucial M500 nemen, is goedkoper en betrouwbaarder.
De schrijf snelheid is wat minder, maar in de praktijk zal je daar niet veel van merken.. (zeker niet zijn geld waard)
pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB
> CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid
Volgens deze benchmark ziet de M500 er soms wel heel erg traag uit tegenover de 840 pro: http://www.anandtech.com/bench/Product/665?vs=807
Dus het verschil in leessnelheid met een 840 pro zal ik niet merken? Schrijfsnelheden maken mij niet zo veel uit.

Met veel dank voor de hulp SmokingCrop en mirno, :)