Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

kopen gaming laptop - Alienware 17 vs MSI gt70

Pagina: 1
Acties:

• dst1995
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 13:54
Beste tweakers,

Ik ben binnenkort vanplan om een goeie gaming laptop aan te schaffen ter vervanging van mijn desktop. Ik heb al een paar dagen research erop zitten en ben op twee laptops gekomen die ik graag zou willen aanschaffen. Mijn budget is 1900 euro, maar vind het heel erg moeilijk om tussen bijde laptops een goeie keuze te maken. Dit zijn de twee laptops die ik gevonden heb. Ik zal de laptops eigenlijk puur gebruiken om te game, en zal hem waarschijnlijk eens per week verplaatsen tussen de huizen van me vader en moeder. Ik zou er spellen mee willen draaien zoals world of warcraft en battlefield 3.

Laptop 1, Alienware 17: (€ 1.649,00)

http://www.dell.com/nl/p/alienware-17/fs

het enige wat ik aan de standaard configuratie zou willen veranderen is het scherm van deze laptop, daarom die 150 euro extra. Voor de rest vind ik deze laptop er echt heel gaaf uitzien! Dat is zeker een belangrijk pluspunt van deze Alienware !

laptop 2, MSI gt70: (€ 1.899,-)

http://www.laptopshop.nl/product/338523/msi-gt70-2oc-048nl.html

Wat ik aan deze laptop heel erg cool vind is dat er 2 SSD schrijven in zitten. In mijn desktop had ik ook een SSD zitten, en zou dit ook heel graag in me laptop willen hebben. De looks zijn naar mijn mening iets minder in vergelijking met de Alienware maar dat maakt niet heel veel uit.

Ik heb geen idee welke van de laptops ik zou moeten kiezen. Het zou erg fijn zijn als jullie zouden willen zeggen welke laptop jullie zouden kiezen met daarbij wat argumenten zouden willen geven!

Met vriendelijke groeten,

Douwe.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Dezelfde MSI gt70 is te koop voor €1650 bij https://www.zercom.eu/ind...ts.view&product_id=280370

• dst1995
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 13:54
nog enige advies ?

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Weet niet of je ook met de kortingen van Dell rekening hebt gehouden? Daarnaast denk ik dat er kwa prijs misschien niet eens zo heel veel verschil tussen zit. Denk dat het dan gewoon op persoonlijke voorkeur aankomt. Waar heb je een beter gevoel bij. Welke vind je mooier, en is dat de meerprijs tegeover de ander waard.

Ik heb zelf een AW m17x r4. En ik vind de kwaliteit ervan nog steeds belachelijk goed vergeleken met andere laptops die ik tegenkom. De MSI ken ik niet dus daar kan ik niets over zeggen..

• DrDread
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 16:12
Even een ouwe koe uit de sloot. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede gaming laptop en heb dezelfde overweging (althans, bijna).

Ik zoek iets met Haswell en een GTX 770m erin. Momenteel komen de MSI GT70 en de ASUS G750 in aanmerking. Beide laptops in die uitvoering kosten 1899 en hebben beide een i4700 processor, 256MB SSD ruimte en 12 GB RAM. Verder alleen DVD speler en de gebruikelijke foefjes.

Een Alienware met vergelijkbare specs...ik zie ze niet onder de 2000 euro komen. Net eentje met een configurator in elkaar gezet: 2400 euro. En dat voor soortgelijke specs (i4700, GTX 770, DVD, 16GB RAM, 750GB HDD met een beetje cache erin).

Wat mis ik dat veel mensen roepen dat een Alienware voor een vergelijkbare prijs te krijgen is? Of is dat ding echt zoveel beter dat ie een paar honderdjes meer waard is?

• webcrtor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 17:03
DrDread schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 21:49:
Even een ouwe koe uit de sloot. Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede gaming laptop en heb dezelfde overweging (althans, bijna).

Ik zoek iets met Haswell en een GTX 770m erin. Momenteel komen de MSI GT70 en de ASUS G750 in aanmerking. Beide laptops in die uitvoering kosten 1899 en hebben beide een i4700 processor, 256MB SSD ruimte en 12 GB RAM. Verder alleen DVD speler en de gebruikelijke foefjes.

Een Alienware met vergelijkbare specs...ik zie ze niet onder de 2000 euro komen. Net eentje met een configurator in elkaar gezet: 2400 euro. En dat voor soortgelijke specs (i4700, GTX 770, DVD, 16GB RAM, 750GB HDD met een beetje cache erin).

Wat mis ik dat veel mensen roepen dat een Alienware voor een vergelijkbare prijs te krijgen is? Of is dat ding echt zoveel beter dat ie een paar honderdjes meer waard is?
Wat is er beter aan een alienware? => Koeling is vaak iets beter dan andere merken, is makkelijk uitbreidbaar/vervangbaar: sommige mensen lopen nog met een R2 rond met de nieuwste hardware in, en er is een bios optie om de ingebouwde grafische chip van de intel cpu's volledig uit te schakelen: kom je niet vaak tegen, en kan soms enduro/optimus problemen oplossen. Voor de rest kan ik geen andere voordelen bedenken, het extreme uiterlijk is persoonlijke smaak. Indien je budget wat lager is, kijk dan ook eens naar BTO/xnotebooks/.. die zijn op vlak van prijs/kwaliteit zeker niet slecht, en ook zelf samen te stellen

• Zephrex
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-10-2024
Daarnaast ben je dom bezig als je via Dell je Ram upgrade. Dat kun je veel beter zelf doen. Daarnaast is de koeling indd een stuk beter. Bouwkwaliteit. Toetsenbord. En waarom zou je de CPU upgraden? Tenzij je programma's gaat draaien die CPU intensief zijn is het weggegooid geld.. Hou de CPU op standaard en kijk dan nog eens wat het kost. Aangezien de TS toch voornamelijk gaat gamen...

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
En die HDD met dat beetje cache waar je €150 meer voor betaald kun je ook achterwege laten. Voor dat geld kun je er een volwaardige 250gb SSD naast zetten.
Pagina: 1