Toon posts:

[Probleem] Nvidia GTX 590 Memory leak? 98-99% usage @ idle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb een probleem met mijn nvidia gtx 590. Om 1 of andere reden schiet de memory usage van mijn videokaart spontaan naar 98-99%, waardoor hij erg warm wordt (80-90graden), en uiteindelijk zelfs windows haast niet meer te gebruiken is, laat staan programmas of games.

Dit komt gewoon op totaal onwillekeurige momenten voor. Ik heb het zelfs al een aantal keer gehad direct nadat windows is opgestart, en ik nog helemaal niks heb geopend.

Is iemand toevallig bekend met een dergelijk probleem? Ik heb uiteraard zelf al het 1 en ander opgezocht, maar ik kom voornamelijk uit op mensen die het probleem hebben dat niet het volledige geheugen van de beide gpu's van de gtx 590 wordt gebruikt. Welke bij mij niet het probleem is.
In eVGA Precision X en GPU Temp is namelijk te zien dat mijn volledige geheugen wel bruikbaar is, maar om 1 of andere reden zit deze totaal vol, maar ik heb geen idee door wat? Ook gewoon als ik idle in windows, en buiten de standaard programmas van windows zelf die op de achtergrond draaien niks open heb, blijft de vram memory usage op 98-99%. Ook in mijn taakbeheer zijn op dat moment geen gekke dingen te zien. Gewoon een normaal cpu gebruik(laag), normaal geheugengebruik(laag), geen processen die erg veel gebruiken. Alleen me vram zit gewoon vol... met iets.
Ik heb ook al geprobeerd om mijn windows themas aan te passen en aero en dergelijke allemaal uit te zetten, maar ook dit heeft niet geholpen.
Ik kon ook geen programma vinden welke kan aantonen welke programmas er op het moment in het VRAM zitten, en hoeveel deze per programma gebruiken. Dus ik kan helaas ook niet ontdekken waar het vnu precies andaan komt. Iemand misschien op de hoogte van een dergelijk tooltje?

Ik heb sinds 3 dagen een fresh install van win7 ultimate 64 bit, + alles windows updates gedaan.
Mobo en chipset drivers up to date
Nvidia drivers up to date

Verdere specs van mijn computer:
Mobo: Asus Rampage III Formula
Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 990 @ 3.47GHz
Videokaart: Nvidia Geforce GTX 590

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen. Zoals je ziet zijn mijn computer specs behoorlijk, maar het voelt op dit moment aan als een oude 486. Als je meer info nodig heb dan hoor ik het. Alvast bedankt.

[edit] Ook mijn GPU core blijkt nu als een malle belast te worden als ik gewoon idle in windows, waarbij de gpu memory usage juist weer omlaag gaat..
http://s23.postimg.org/49opn2m2j/gpuprob.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 22:47 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
klinkt alsof je een bitcoinminer hebt opgelopen... wat voor een beveiligingssoftware heb je draaien?

• jeffhuys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05-2023
Jep, wat micglou zegt. Even AVG downloaden oid?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat zelf ook al te denken aan een virus oid, ondanks ik net 3 dagen een nieuwe windows install heb. Maar ik heb avg toevallig vanmiddag gedraaid. 625 threats weggehaald. Zat dus wel degelijk iets op de achtergrond mee te snoepen. Maar avg heeft ze als het goed is verwijderd. Kan geen sporen meer tegenkomen in ieder geval. Toch nog advies hierover wat ik eventueel nog kan doen om het zeker te weten?

• jeffhuys
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-05-2023
Hmm, weet niet of dat hier helpt, maar mss even een HiJackThis logje posten? (Als dat nog op gaat tegenwoordig)

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2025
Dan vraag ik me wel af hoe je 625 threats oploopt in nog geen drie dagen na een verse install ... vage software bron gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Het was er eigenlijk gewoon 1, maar deze had zichzelf 625x gekopieerd. Waren namelijk allemaal hetzelfde, alleen net iets ander nummertje bij de naam van het bestand. Ironisch genoeg kwam het uit een verkeerd installatiebestandje van AVG, die niet van de originele bron kwam uiteraard. Antivirus is meestal het eerste wat ik er op zet na een nieuwe installatie, nog voordat ik uberhaupt internet op ga. Dus had even van een usb stick van een maat zijn AVG eraf gehaald. Helaas niet zo betrouwbaar dus.

Mijn gpu core en memory zijn overigens spontaan weer normaal, dus een hijackthis log heeft op dit moment denk ik geen zin? Zodra hij weer omhoog springt zal ik hijackthis draaien en de log posten.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is ondertussen opgelost. Het was inderdaad een bitcoinminer. Bedankt om me hiermee in de goede richting te sturen, ik had namen even geen idee welke richting ik op moest gaan zoeken, en had nog niet aan een bitcoinminer gedacht.

Mochten andere mensen hetzelfde probleem hebben, dit is een erg bruikbare link voor het verwijderen van bitcoin miners:
http://forums.malwarebytes.org/index.php?showtopic=125534

Het is een vrij algemeen stappenplan, welke eigenlijk in de meeste gevallen werkt gezien die niet specifiek op 1 type gericht is. Vooral de combofix heeft nog een hoop zooi weggehaald. (Coinminer.exe, miner.exe, coinchain.xml enzenz, how obvious). Deze werden overigens niet door AVG gezien.

Anyways, bedankt, computer loopt weer als een zonnetje. Nu buiten nog ;)
Pagina: 1