Vandaag ben ik begonnen met een grafiettekening van een van mijn favoriete hondenrassen
. Deze opdracht heb ik via mijn vriendin uit Duitsland binnengesleept, de opdrachtgeefster wilde graag een liggend A3 portret van de hond van haar vriend, en wel in grafiet, toch wel een favoriete techniek van mij.

Eerst begin ik met een snelle line-art. Deze is anatomisch niet per se meteen correct. Correcties breng ik namelijk aan wanneer ik in detail ga inkleuren. De opzet is voor mij handig omdat ik dan snel zie of het dier klopt en zo niet, wat ik in detail aan moet passen
.

Begonnen met het invullen van de tekening, ik begin altijd met de ogen, die zijn het belangrijkste van de hele tekening, als de ogen niet kloppen, dan kan de tekening de prullenbak in
. Deze foto heb ik dan ook eerst naar de opdrachtgeefster gestuurd voor ik überhaupt verder ben gegaan met de tekening. Gelukkig reageerde ze vlot dat ze het prachtig vind.

Weer een stuk verder, grafiet laat zich lastig fotograferen, vind ik.

Waar ik nu ben
. Deze foto geeft de zachtheid van het grafiet het beste weer.
Tips en commentaar zijn welkom.

Eerst begin ik met een snelle line-art. Deze is anatomisch niet per se meteen correct. Correcties breng ik namelijk aan wanneer ik in detail ga inkleuren. De opzet is voor mij handig omdat ik dan snel zie of het dier klopt en zo niet, wat ik in detail aan moet passen

Begonnen met het invullen van de tekening, ik begin altijd met de ogen, die zijn het belangrijkste van de hele tekening, als de ogen niet kloppen, dan kan de tekening de prullenbak in

Weer een stuk verder, grafiet laat zich lastig fotograferen, vind ik.

Waar ik nu ben
Tips en commentaar zijn welkom.