Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-03 13:24
Beste mede tweakers,

Ik heb onlangs een nieuwe thuisserver samengesteld
Deze bestaat uit
Mobo: Asus P8P67 EVO Rev.3.0
CPU: Intel Pentium G850
GPU: Gainward / GeForce 210
Voeding: Antec / EA-380D
Geheugen: Corsair / CMV4GX3M1A1333C9

Het probleem is dat bij de boot, ik geen beeld krijg. Op het moederboard brand het LEDje van VGA. Alleen ik heb de videokaart in een andere PC gestopt en werkt prima. Een andere videokaart in me thuisserver bleek ook niet het probleem zijn. Ik heb het moederbord daarna teruggestuurd en deze hebben hem van de nieuwste BIOS update voorzien en hem 80 uur getest zonder problemen. Helaas blijft bij mij het probleem bestaan.

Heeft iemand dit probleem ook gehad of weet iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door stijn12 op 24-06-2013 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BIOS wel ingesteld dat de externe GPU gebruikt moet worden? Aangezien je processor ook een GPU heeft maar niet aangesloten kan worden door beperkingen van het moederbord ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-04 10:01

thorgal21

Forum Noob

Heb je de videokaart er helemaal al uitgehaald en op het moederboard GPU geprobeerd?

[ Voor 4% gewijzigd door thorgal21 op 24-06-2013 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
thorgal21 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:58:
Heb je de videokaart er helemaal al uitgehaald en op het moederboard GPU geprobeerd?
Lezen is een kunst...en een vereiste. Het besproken moederbord heeft geen videouitgangen, zoals redfoxert direct voor je al impliceerde.

In welk slot zit je GPU? Is dat het voorkeursslot volgens de handleiding voor een GPU?
Kun je testen met een CPU die geen ingebouwde GPU heeft?
Welke aansluiting(en) heb je geprobeerd op de GPU en wat voor kabels/adapters en beeldscherm hangt er aan?

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
redfoxert schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:56:
BIOS wel ingesteld dat de externe GPU gebruikt moet worden? Aangezien je processor ook een GPU heeft maar niet aangesloten kan worden door beperkingen van het moederbord ...
Probleem is dat ik niet in de bios kan komen ik krijg alleen een zwart scherm. En om de 2 minuten een BIOS post beep. Of zou ik een jumper op moeder moeten omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
Crahsystor schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:06:
[...]

Lezen is een kunst...en een vereiste. Het besproken moederbord heeft geen videouitgangen, zoals redfoxert direct voor je al impliceerde.

In welk slot zit je GPU? Is dat het voorkeursslot volgens de handleiding voor een GPU?
Kun je testen met een CPU die geen ingebouwde GPU heeft?
Welke aansluiting(en) heb je geprobeerd op de GPU en wat voor kabels/adapters en beeldscherm hangt er aan?
IK heb de gainward in alle 3 de pci express sloten gestopt. Daarnaast heb ik een oude PCI kaart geprobeerd in het PCI slot.
Ik heb met vga (d-sub) kabel en hdmi kabel geprobeerd

Dit is pagina uit boekje ik neem aan dat de 16x poort de enige juiste is.
Afbeeldingslocatie: http://www.devbreda.nl/evo-page23.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
Heeft iemand nog een idee? Ondertussen ook een andere voeding en geheugen geprobeerd maar tevergeefs.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt mij dat je systeem gewoon uberhaubt niet boot en dat het niet aan de GPU hoeft te liggen.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter maar eens door.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Is je kabel misschien vervuild, of je stekkerdoos? Ik zou eens met totaal ander, low profile ram proberen als dat kan

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 20:32

LnC

The offending line...

Ik lees op de Intel site van jouw processor dat er wel een ingebouwde videokaart in je CPU zit.
En is je wandcontactdoos (mooi scrabble woord :D) geaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn12
LnC schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:19:
Ik lees op de Intel site van jouw processor dat er wel een ingebouwde videokaart in je CPU zit.
En is je wandcontactdoos (mooi scrabble woord :D) geaard?
Ja wanddoos is geaard en klopt dat een APU is ipv CPU maar op de asus site staat hij gewoon als ondersteunend model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn12
Probleem is opgelost. Voor degene die misschien ooit hetzelfde probleem hebben: Het lag aan defecte geheugen.
Pagina: 1