Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:00
Ik ben van plan een NAS aan te schaffen voor een aantal doeleinden en ik ben benieuwd of dit allemaal mogelijk is. Ik wil foto's, muziek, films en andere bestanden op de NAS plaatsen die beschikbaar moet zijn op de computers en op de tv.

Klopt het dat ik geen mediaspeler meer nodig heb aangezien een samsung smart tv al een soort mediaspeler op zich is? Is het dan mogelijk om de NAS op de tv aan te sluiten om films te kijken en kan ik dan ook programma's opnemen op de NAS?

Ik heb KPN internet en digitenne, maar ik ga dit vervangen door een provider waarbij ik een kaart krijg voor de tv. Moet ik hierbij nog op bepaalde punten letten? Is iedere router geschikt voor een NAS? Is het opnemen op de NAS bij iedere provider mogelijk?

Verder wil ik via torrent kunnen downloaden zonder dat mijn computer aan blijft staan, maar dit is volgens mij op bijna iedere NAS mogelijk tegenwoordig? Ook vind ik het beschikbaar zijn via internet van muziek vanaf mijn NAS op een samsung of Iphone ook een voordeel.

Zijn er verdere punten waar ik nog op moet letten?

Ik zat te denken aan een LaCie Cloudbox 3 TB. Dan ben ik voor ca. €150 klaar en dat is ook het budget wat ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:15
gebruiker001 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:38:
Ik wil foto's, muziek, films en andere bestanden op de NAS plaatsen die beschikbaar moet zijn op de computers en op de tv.
Dat kan.
Klopt het dat ik geen mediaspeler meer nodig heb aangezien een samsung smart tv al een soort mediaspeler op zich is? Is het dan mogelijk om de NAS op de tv aan te sluiten om films te kijken en kan ik dan ook programma's opnemen op de NAS?
Mijn Philips TV weet zich geen raad met aparte ondertitel-bestanden. Hiervoor heb ik dus nog steeds een mediaspeler (die de films van de NAS haalt). Ik weet niet hoe dit bij Samsung gesteld is. Programma's opnemen is een ander verhaal.
gebruiker001 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:38:Ik heb KPN internet en digitenne, maar ik ga dit vervangen door een provider waarbij ik een kaart krijg voor de tv. Moet ik hierbij nog op bepaalde punten letten? Is iedere router geschikt voor een NAS? Is het opnemen op de NAS bij iedere provider mogelijk?
Iedere router is geschikt, maar performance hangt van alle factoren af natuurlijk. Wat heb je? En wat wil je?

Voor het opnemen heb je een tuner nodig, dit werkt dus niet zomaar op je NAS.
Betreft de insteekkaart, die biedt KPN ook aan: http://www.digitenne.nl/d...s/digitenne-insteekkaart/ (al ben ik absoluut geen fan van KPN en raad ik je een overstap sowieso aan O-) )
Verder wil ik via torrent kunnen downloaden zonder dat mijn computer aan blijft staan, maar dit is volgens mij op bijna iedere NAS mogelijk tegenwoordig? Ook vind ik het beschikbaar zijn via internet van muziek vanaf mijn NAS op een samsung of Iphone ook een voordeel.
Torrents is geen probleem idd. Voor het streamen van je muziek is de verbinding de bottleneck. (dus je upload thuis en je download van je mobiele provider).
Zijn er verdere punten waar ik nog op moet letten?

Ik zat te denken aan een LaCie Cloudbox 3 TB. Dan ben ik voor ca. €150 klaar en dat is ook het budget wat ik heb.
Zie Opslagtechnologie voor ervaringen met diverse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Miyamoto schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:14:
[...]

Dat kan.

[...]

Mijn Philips TV weet zich geen raad met aparte ondertitel-bestanden. Hiervoor heb ik dus nog steeds een mediaspeler (die de films van de NAS haalt). Ik weet niet hoe dit bij Samsung gesteld is. Programma's opnemen is een ander verhaal.

Zie Opslagtechnologie voor ervaringen met diverse merken.
Dat zelfde probleem heeft mijn LG toestel ook, maar daar heb ik een simpele oplossing voor die werkt bij de TV.

Als je een bestand op een USB stick zet zoals BV een film + ondertitle, dan moet je de extentie van de ondertitle weghalen dus het .srt verwijderen.
Vervolgens denkt mijn TV dat het 1 bestand is en voila ondertitle erbij.

Sorry voor de hijack, maar het is het proberen waard bij je phillips.

[ Voor 25% gewijzigd door Mektheb op 24-06-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 14:32

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als je een Samsung Smart TV hebt zou ik kijken of je Plex kunt installeren (kan op de meeste modellen). En ik zou een NAS zoeken die Plex Media Server kan installeren, zoals die van Synology. Dan heb je geen media player meer nodig, dat werkt echt super samen.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
--MeAngry-- schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:26:
Als je een Samsung Smart TV hebt zou ik kijken of je Plex kunt installeren (kan op de meeste modellen). En ik zou een NAS zoeken die Plex Media Server kan installeren, zoals die van Synology. Dan heb je geen media player meer nodig, dat werkt echt super samen.
Dat kan ook zonder plex en gewoon met de standaard video share van Synlogy met de standaard player van Samsung op de Tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik321
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-09-2024
Sorry voor de inbreuk topic starter maar aangezien ik aan dezelfde LaCie CloudBox zit te denken is dit wel een relevante vraag: kan ik met dezelfde combi als topicstarter (samsung smart tv en de Cloudbox) ook .mkv bestanden afspelen? Ook ben ik wel benieuwd of de tv .srt bestanden kan lezen..
Alvast bedankt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
--MeAngry-- schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:26:
Is dit niet overbodig, aangezien Samsung smart tv eigenlijk ook al een soort mediaspeler is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Dat klopt, maar de user interface is niet gebruiksvriendelijk en de opties van de mediaspeler in tv's is vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:06

PromWarMachine

Forsaken Archer

gebruiker001 schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 12:39:
[...]

Is dit niet overbodig, aangezien Samsung smart tv eigenlijk ook al een soort mediaspeler is?
Nee hoor.

Mijn Philips heeft ook een smart tv functie via DLNA, maar via een mediaspeler werkt de bediening niet alleen veel soepeler en praktischer (diverse sorteringen van je films/series mogelijk, vaak uitgebreide apps die als afstandsbediening kunnen fungeren, playlist support, etc.), maar het ondersteund ook veel meer functies. Niet in de laatste plaats de eerder genoemde subtitles.

In geval van Plex / XBMC ook nog films afspelen op afstand en wat iets meer zij.

Daarnaast ga je van een Synology sowieso geen spijt krijgen, zie daarvoor het aparte topic over deze prachtige NAS.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
Ok, ik had een budget van €150 in mijn hoofd met de Cloudbox maar zachtjes aan raak ik toch overtuigd van een Synology.
Misschien de DS212J?
Kan ik hier dan iedere interne harde schijf van 2.5" en 3.5" instoppen of zijn er dan nog beperkingen. Bijvoorbeeld 2 keer 1 TB van Western Digital à €54.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:01

lier

MikroTik nerd

Op de Synology site staat een lijst van supported drives, betekend dat deze getest en werkend bevonden zijn.

Overigens is Synology (net als Qnap) een goed merk met veel functionaliteit!

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1