Toon posts:

Mijn celeron wordt van achteren warm!! Hoe ken dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Dave Lemmens heeft een naamsverandering! Ik heb de harddisk leeggegooid, en password vergeten.
Maar nu ff naar mijn vraag, koelblok wordt niet echt warm, maar de achterkant (van de converter) verbrand je je poten aan!!!
Hij loopt nu op 1.8 volt, 466MHz. Ik ben hem van plan opp 581MHz te laten lopen (loopt prima, alleen crashed ie door hitte!!).
P.S Het is géén celeron2 met coppermine core, gewoon celeron1! OP 1.8 volt loopt ie lekker, 1.70 en 1.75 is instabiel.
Ik denk dat 1.6 net niet loopt.

Verwijderd

Hoe kom je aan die voltage? volgens mij moeten die cel1 op 2v default draaien

Verwijderd

ik denk dat je hier toch een duidelijke aanwijzing hebt dat je koelblok niet doet waarvoor je hem erin hebt gehangen. Zit de heatsink er goed op? Koelprut ertussen?
Ik zou toch nog maar es goed gaan kijken wat er mis is.

Verwijderd

dat je proc crasht kan ook komen omdat ie te weinig volt. krijgt. kijk als ze de celeron stabiel konden laten lopen op 1,8 volt dan hadden ze dat echt wel gedaan. en het is best normaal dat de achterkant bloedheet kan worden (wel eens een voodoo3 3000 op zijn achterkant aangeraakt?). nee, ik denk dat het niet door de hitte komt maar vooral omdat ie te weinig voeding krijgt.
correct me if i'm wrong.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Nou.. wat in elk geval een celeron 1 betreft:

Ik heb nu een celly366@550 op een slocket en de achterkant wordt wel warm, maar niet gloeiend.

Als ik geen koelpasta gebruik of de ventilator op het koelblokje niet aanstaat wordt ie gloeiend heet (aan de achterkant dus).

Het lijkt me dus een koelprobleem.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 11:29
Je moet de koeler dan ook aan de voorkant monteren :D

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat jullie me niet begrijpen, op 1.8 volt loopt ie nu, dat heb ik zo ingesteld omdat het lekker stabiel loopt, maar als ik overklok zet ik hem weer op 2.0 volt tot 2.2 of 2.3 volt. Maar dit gaat lekker, en koel!
Maar ik gebruik géén koelprut, ik heb gewoon een heatsink er op gelijmd. Ow ja, dat had ik ook met mijn PII gedaan, en dat ging lekker, alleen met de celeron niet. Ik ga een koelertje kopen, die op de achterkant zetten, en dan ff wat koelprut op de heatsink, en dan hopen dat het goed gaat.

Verwijderd

Volgens mij begrijp jij zelf er niet veel van of bent eigenwijs, wie doet nu zijn heatsink dmv lijm bevestigen.

Een heatsink moet door dmv warmtegeleidings pasta op de proc bevestigt worden geen wonder dat die proc bloedheet word.

Gewoon op 2v die cel zetten en een goede cooler erop , een golden orb cooler is erg goed en maakt niet meer lawaai dan een standaard cooler.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik koelprut moet gebruiken, maar had ik ff niet in de buurt. En ik begrijp het wel hoor, koelprut is altijd nodig, maar wat ik uit de reacties opmaakten was dat jullie me niet begrepen met mijn voltage van 1.8 volt.
Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :)

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt.

En het antwoord op je vraag is dus:

Omdat je geen koelpasta maar secondenlijm gebruikt hebt! :)

Sjees.. ik denk dat het zonder lijm nog beter zou koelen..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Pagina: 1