Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37
Ik had een ps3 met ylod. Deze gefixed, maar in de tussentijd de br drive uit elkaar gehaald om een disc terug te geven aan iemand.

De br drive weer in elkaar gezet, maar deze spuugt de discs niet meer uit... Na een aantal keren (50+) :+ uit en in elkaar zetten wilde de laser maar niet omhoog (alles goed in elkaar, tig handleidingen nagelopen).

Kom ik hier op t.net iemand tegen met een kapotte ps3, ik voor 2 tientjes de drive overgenomen. Zijn type net als de mijne een 1e gen fat. Zet hem net erin, discs gaan erin, en eruit, maar ik krijg geen game te zien of disc icon in beeld. Kabels zitten goed zijn zonder (zichtbare) breuk.

Iemand een idee?

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

Dat een drive van een andere PS3 niet in je eigen PS3 werkt klopt, de drive is namelijk married met het moederbord en zal dus alleen willen werken met de PS3 waar die in zat (tenzij je een apparaat hebt die de marriage chip kan wissen, en dat kan volgens mij alleen bij een Sony service center).
Als je toch een andere drive in je PS3 wil (en je kan de marriage chip niet wissen...kans heel groot) kun je proberen de printplaat onderop de drive over te zetten (zodat je eigen marriagechip bij je eigen moederbord blijft). Let wel op dat het wel exact de zelfde drive moet zijn, in verschillende PS3 modellen zitten verschillende drives (bij de phat versies alleen al een stuk of 3 of 4 verschillende!).

Dat ie constant de discs uitspuugt...tja, de drive heeft een aantal vervelend dunne kabeltjes en sensors (die disc inname en uitname detecteerd). Als je de drive loshaalt kun je ook de timing in de war helpen (de stand van de tandwielen enzo). Afhankelijk van het model van de drive, zitten er veel tandwielen en klepjes in van het laadmechanisme die de disc in en uit de drive haalt. Als je daar dus aan hebt gezeten is de kans groot dat de boel verkeerd staat en dat de drive constant 'denkt' "ik moet een disc eruit gooien".

Er zit ook ergens een kleine sensor bij de gleuf waar de disc in moet, zorg ook dat daar niks overheen zit of iets dergelijks (kan me bij mijn drive herinneren, dat er een metalen clipje zat, die mag niet over de sensor komen anders 'denkt' ie constant dat er een disc in/uit gaat).

Zorg ook dat die ribbon cables er goed in zitten. 't Kunnen echte rotdingen zijn soms, denk je dat ie kabel er goed in zit, zit ie net weer iets scheef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Thx voor de reactie, ik zal even kijken of ik de printplaat om kan zetten.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
Net deze link gevonden, komt er inderdaad op neer dat je het circuitboard aan de onderzijde moet uitwisselen.: YouTube: How to replace a PS3 blueray drive

RatPack #814