Fan-plaatsing in Carbide 500R

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Hallo Tweakers,

Daar ben ik weer! Ik wil een aantal fans vervangen in mijn Corsair Carbide 500r, en ik denk eraan de Corsair SP120s quiet edities en een enkele AF140 (ook Quiet editie) te gebruiken daarvoor.

Mijn idee is uitgelegd met dit fantastische paint plaatje hieronder.

Afbeeldingslocatie: http://img208.imageshack.us/img208/6300/nwhv.jpg

Wat vinden jullie hiervan? Perfect of weten jullie nog iets anders?

[ Voor 4% gewijzigd door captainpatje op 24-06-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk zou ik de grote fan in de deur behouden voor de toevoer van je air naar de kaarten, rest is een goede keuze.
Succes met je build.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• captainpatje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-01 16:08
Hoi Alienhunter,

Thanks, denk dat dat mijn pc wel lekker koelt en stil houd. Ik dacht eigenlijk dat 2x 140mm aan de zijkant het koeler zou houden. Zal nog even kijken wat ik hiermee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

2x een fan aan de zijkant is inderdaad beter (eigen ervaring met zowel een 500R als een 400R). maar daar kun je beter AF fans voor gebruiken, en geen SP.
de fans op de gpu vangen de frisse lucht op, ipv dat je een grote overdruk en de bijbehorende hot pockets creëert om het er van afstand doorheen te pushen.
140mm in het zijpaneel staat ook een stuk strakker ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 18:46
Ik ben zelf in het bezit van een Corsair Carbide 300R icm een H80i en zit ook te kijken hoe of wat. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik in dit topic meeschrijf...

Als mobo gebruik ik de Asus Z87-Pro

Ik zit zelf de denken aan de volgende setup:

Aan de voorkant beneden een Corsair Air Series SP120 High Performance PWM (Intake) (Chassis 1)
Daarboven een Corsair Air Series AF 140 Quiet Edition (Intake) (Chassis 2)

Dan aan de bovenkant 2x een Corsair Air Series AF 140 Quiet Edition (Outtake) (Chassis 3 en 4)

De H80i wil ik voorzien van 2x een Corsair Air Series SP120 High Performance PWM (Outtake) (CPU en CPU Opt)

Wat vinden jullie van deze opzet en kan ik misschien de richting beter anders doen?

Eventueel wil ik alle chassis fans vervangen door: Noctua NF-A14 PWM.

[ Voor 5% gewijzigd door SneezyThunder91 op 02-07-2013 15:55 . Reden: Noctua toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
Beste mede-tweakers,

Ik heb dezelfde kast, maar zonder de H100i en met een Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition. Ik zou de gaten bovenin mijn kast ook graag opvullen met twee fans.

Kan ik daar het beste AF of SP fans voor gebruiken en welke maat?

EDIT:

Ik wil alle fans aansluiten op de standaard fancontroller van de Carbide 500R. Is dit mogelijk en hoe kan ik dit het beste doen?

[ Voor 21% gewijzigd door fungho op 09-07-2013 15:41 ]

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik heb dezelfde kast ook met een H100i. Ik heb aan de zijkant de grote fan erin gehouden daar deze echt stil is en genoeg blaast imo. Ik heb wel de originele H100i fans vervangen voor Noiseblocker fans.

Daarnaast heb via een ander forum gelezen dat Corsair zelf het advies gaf in deze opstelling de verticale fan acherin welke normaal uitblaast, om te draaien zodat hij koele lucht aan de H100i levert. Ik heb dat nu een paar maanden draaien en bevalt me goed.

Het enige wat ik nog wel storend vind in mijn eigen opstelling is het lawaai van de gpu fans (3 stuks van een HD7970), maar dat is niet goedkoop op te lossen en ook alleen maar zo natuurlijk als de gpu goed belast is, dus ik kan dr wel mee leven.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taranis666
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
fungho schreef op maandag 08 juli 2013 @ 13:07:
Ik wil alle fans aansluiten op de standaard fancontroller van de Carbide 500R. Is dit mogelijk en hoe kan ik dit het beste doen?
Ik ben dit zelf ook van plan met deze case en zit te denken aan een: pricewatch: Scythe Kaze Server Fan Controller

Hier wordt het wel redelijk samengevat -> www.overclockers.com
CONCLUSION
Overall this fan controller does what it is supposed to do very well. Fan RPM is quite reasonable and the temperature probes appear to be accurate and stable, refreshing about every second. The unit is sturdy, mounts solid within my case, and I do like the auto/semi-auto features that the controller has. The only drawback, and it’s a significant one to me, is that the viewing angle is very limited. You really need to be sitting directly in front of this unit in order to read what it says. Even a mere 45° off axis and it begins to become unreadable. The Scythe Kaze Server fan controller does it’s job well and is a great choice for consumers wanting a simple fan controller with temperature probes and the ability to strap the fan speeds to temperature. This controller is well worth the price of admission.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

is het niet zo dat wanneer je voor die site panel fans naar binnen laat blazen, die lucht door je hele kast verspreid wordt, en dat je dan beter de rest van de fans allemaal op exhaust kunt zetten?

je krijgt niet echt een luchtstroom zo, maar de lucht wordt gewoon door de hele kast verspreid. En warme lucht moet zo snel mogelijk weg natuurlijk ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taranis666
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07-2024
Deathchant schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 10:01:
is het niet zo dat wanneer je voor die site panel fans naar binnen laat blazen, die lucht door je hele kast verspreid wordt, en dat je dan beter de rest van de fans allemaal op exhaust kunt zetten?

je krijgt niet echt een luchtstroom zo, maar de lucht wordt gewoon door de hele kast verspreid. En warme lucht moet zo snel mogelijk weg natuurlijk ;)
Ik ben zelf van plan om de natuur niet te gaan tegenwerken, zodra ik deze kast binnen heb (warme lucht stijgt op).

Voor, onder en zijkant koele lucht intake
Achter en bovenkant warme lucht uit

Hierbij probeer ik meer cfm op de lucht uit stroom te krijgen, dit om een lichte onderdruk in de case zelf te creeren voorzover mogelijk.

Wat jij al aangeeft is het beter om meer warme lucht af te voeren dan koele lucht in te blazen. Een ovderdruk zorgt voor onrustigere luchtstromen in de case als mijn logica in deze tenminste klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

OK. maar de fans in het sidepanel en de front en bottom intake, die botsen toch wel op elkaar hoor.

Ik heb zelf dit:
Afbeeldingslocatie: https://farm7.staticflickr.com/6203/6082872404_6608ac10e6_o.jpg

Alleen die lian-li bs-08 heb ik er toch niet ingedaan omdat die warme opstijgende lucht zou aanzuigen van die de voeding uitblaast. Niet handig als die bs-08 dat dan weer opzuigt...

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/s720x720/310351_1545557054692_1267505183_n.jpg

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Pagina: 1