• pr0mano
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-11-2025
Helleu,

Ik heb zojuist een 2e hands videokaartje gekocht om in crossfire te draaien in mijn andere pc. Het gaat om de Radeon 7850 2gb. Nu had ik dus al 1 van deze kaarten maar ik dacht ook een 2gb, maar blijkt dus een 1gb te zijn. Niet het einde van de wereld. Maargoed dat terzijde, nu blijkt dus dat er bij die "nieuwe" kaart een thermopad ergens tussen zit. Kan iemand mij vertellen wat dit precies betekent? Betekent dit dat er ooit mee gekloot was omdat ie niet goed koelde of..?

Hier een fotootje: http://imgur.com/A1q4tnT
Het is dus dat lichtgroene ding wat ertussen zit geprakt.

• Monochrome
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-12-2025
Weet je zeker dat dit niet vanuit de fabriek zo is? Wellicht een foutje. In mijn ervaring zijn die thermopads zo geweldig niet, een dun laagje koelpasta is echt beter.

Blijft de kaart stabiel bij hoge / langdurige belasting? Dan zou ik me niet te veel zorgen maken :-)

• pr0mano
Ik heb zelf echt 0 ervaring met die thermopads vandaar dat ik het vroeg. Dacht dat er mss ooit iets mis was geweest met die kaart of iets.

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-02 02:13

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Never dat dat standaard is.

Die hoort daar niet te zitten en het zou me niet verbazen dat de kaart erg warm wordt.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-02 16:54

Fordox

00101010

het ziet er naar uit dat die thermalpad op de ram zit geplakt, en wel zo dik dat het in contact komt met de heatsink. en dat is geen probleem.
als het tussen de gpu en de heatsink zit, is het een groter probleem. controlleer je kaart op de temperaturen en post ze hier (dit kan door middel van msi afterburner)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 23:24
Wat je hier volgens mij zit is gewoon de shim van de riser die om de GPU heen zit. kan zo met het blote oog geen thermal pad vinden. Kan zijn dat ie tussen het geheugen en de heatsink zit, dan is het inderdaad prima.

• pr0mano
Heb de kaart een tijdje gebruikt om te kijken of die het goed deed. Geen rare temperaturen mee gekregen en deed het verder prima. Vroeg het omdat ik de kaart wilde verkopen aan een ander tweaker maar wel goed werkend spul wilde meegeven natuurlijk. Heb het even laten nakijken bij een "expert" en die zei dat het geen probleem was. Die heatsink zat blijkbaar vanuit de fabriek iets te dicht op een van modules op de kaart. De thermopad was blijkbaar puur uit voorzorg, want alles alles onder de pad was nog origineel en niet mee gekloot en er was ook niets kapot.
Pagina: 1