Toon posts:

GPU advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik wil mijn GPU gaan upgraden, maar ben nog niet helemaal uit wat ik wil, dus ik vroeg me af met welke kaarten jullie komen.

Ik zoek een kaart van €125-€150, absolute max is €200,-. Ik wil er alleen maar mee gamen, dus geen rendering of wat dan ook. De games zullen de nieuwste games zijn (Borderland 2, Crysis 3). Deze hoef ik niet persee op Ultra te kunnen spelen, maar wil ook niet op de laagste stand moeten spelen. Rond medium settings vind ik over het algemeen goed genoeg.

Ik heb een beeldscherm met max 1680x1050, dus de kaart hoeft ook niet hoger dan dat te gaan. Ik heb wel een 2e scherm, maar die gebruik ik niet voor gamen, dus dat ik ook geen eis. Ook SLI/Crossfire hoeft niet, 1 kaart vind ik voldoende.

Geluid vind ik wel wat belangrijk. Het is geen strenge eis, maar de PC staat in de woonkamer, dus heb ook geen zin dat de TV harder gezet moet worden omdat ik ga gamen. Een beetje overclocken vind ik wel leuk, dus daar wil ik wel graag wat ruimte voor hebben in de kaart.

Ik ben niet specifiek een ATI of Nvidia fan, maar zelf kijk ik eerder naar Nvidia dan ATI, maar nu sta ik open voor alle suggesties.

Overige onderdelen in mn PC: i5 3570K @ 4GHz, 16GB RAM

Ik hoor graag jullie voorstellen/advies.

Alvast bedankt.

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-02 10:28
De smaken die we hebben zijn:
rood:
-7850
-7870
-als je over de 200 heen wilt gaan: 7870xt
groen:
-660
-650ti
-660ti

ik zou bij iedere kaart de gigabyte pakken vanwege zijn goede koeler

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
hydrargyrum schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:41:
ik zou bij iedere kaart de gigabyte pakken vanwege zijn goede koeler
Hoeft niet Shaphire, Asus en club 3d hebben ook gewoon goede coolers.

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Topicstarter
Een 660 Ti onder de €200?

Maar buiten dat, op die kaarten kwam ik eigenlijk ook uit. Maar nou komt vooral mijn twijfel, is het het extra geld waard om naar de 660(ti) / 7870 te gaan t.o.v. de 650 ti of de 7850? Zoals ik zei, ik hoef niet top notch te hebben, maar ik wil wel dat ik met deze kaart een tijdje door kan. Geeft de €50 extra zoveel extra's op de kaart dat dat de moeite waard is?

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Ik weet het niet zeker maar zal de GTX760 die binnenkort uit komt de prijs van de GTX660 ti niet omlaag brengen? In welk geval je mischien beter ff kan wachten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:57:
Hoi allen,

Ik wil mijn GPU gaan upgraden, maar ben nog niet helemaal uit wat ik wil, dus ik vroeg me af met welke kaarten jullie komen.

Ik zoek een kaart van €125-€150, absolute max is €200,-. Ik wil er alleen maar mee gamen, dus geen rendering of wat dan ook. De games zullen de nieuwste games zijn (Borderland 2, Crysis 3). Deze hoef ik niet persee op Ultra te kunnen spelen, maar wil ook niet op de laagste stand moeten spelen. Rond medium settings vind ik over het algemeen goed genoeg.

Ik heb een beeldscherm met max 1680x1050, dus de kaart hoeft ook niet hoger dan dat te gaan. Ik heb wel een 2e scherm, maar die gebruik ik niet voor gamen, dus dat ik ook geen eis. Ook SLI/Crossfire hoeft niet, 1 kaart vind ik voldoende.

Geluid vind ik wel wat belangrijk. Het is geen strenge eis, maar de PC staat in de woonkamer, dus heb ook geen zin dat de TV harder gezet moet worden omdat ik ga gamen. Een beetje overclocken vind ik wel leuk, dus daar wil ik wel graag wat ruimte voor hebben in de kaart.

Ik ben niet specifiek een ATI of Nvidia fan, maar zelf kijk ik eerder naar Nvidia dan ATI, maar nu sta ik open voor alle suggesties.

Overige onderdelen in mn PC: i5 3570K @ 4GHz, 16GB RAM

Ik hoor graag jullie voorstellen/advies.

Alvast bedankt.
Neem een amd radeon hd7870 of een nvidia geforce gtx660

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

als 1680x1050 en dan medium genoeg is kan een 650Ti Boost prima, een 7790 zal denk ik ook nog wel voldoen, deze kunnen full HD meestal wel op medium draaien, dus zal 1680x1050 prima gaan.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
rickboy333 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 22:42:
[...]

Hoeft niet Shaphire, Asus en club 3d hebben ook gewoon goede coolers.
MSI en Asus leveren topkoelers (DCU/TF) helaas komen daar vaker dan incidenteel mounting problemen aan het licht waarbij een remount van de koeling door de gebruiker het probleem oplost.

Gigabyte zou ook mijn eerste keus zijn wat betreft koeling (WF3)

Voor TS, is tweedehands niets voor jou?
Voor 75 euro pik je een mooie 6850/560 op waarmee je heel redelijk kan gamen (crysis 3 ultra gaat niet lukken).
Wanneer je de prestatie daarvan te zwak vind koop je weer wat nieuws (een gtx 860 of amd 98xx oid)

Nieuw zou ik als ik jouw was kijken naar een 7790 of 660.

Verwijderd

Topicstarter
Meessen schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:38:
Ik weet het niet zeker maar zal de GTX760 die binnenkort uit komt de prijs van de GTX660 ti niet omlaag brengen? In welk geval je mischien beter ff kan wachten?
Vlak voordat ik dit las, zag ik inderdaad van alles langskomen over de 760. Dus dit ga ik ook zeker even doen, hopelijk zakt alles een beetje mee (of ik kijk mijn vriendin lief aan om het budget te strekken, dan kan ik de 760 kopen en ben ik helemaal voor de komende paar jaar klaar >:) )
eL_Jay schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:43:
Voor TS, is tweedehands niets voor jou?
Voor 75 euro pik je een mooie 6850/560 op waarmee je heel redelijk kan gamen (crysis 3 ultra gaat niet lukken).
Wanneer je de prestatie daarvan te zwak vind koop je weer wat nieuws (een gtx 860 of amd 98xx oid)
2e hands is zeker een optie. Ik kijk ook regelmatig op het Vraag&Aanbod gedeelte van tweakers. Ook 2e hands 600 serie kijk ik naar.

• Gmount
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-02 12:22

Gmount

Ecorunner lid

Ik denk niet dat de prijs van de 660 TI nog veel gaat zakken.
de goedkoopste 660 is 160 euro, een 660 TI is 217 en een 760 is 246 euro.
bij introductie kostte een 660 TI nog 300 en is dus al erg veel gezakt.
Ik denk dat je bij alle 3 voldoende waar voor je geld krijgt, een 660 TI lijkt me ook nog eens redelijk toekomstbestendig.
Dan kun je nu waarschijnlijk alles op (bijna) max spelen en je kunt er nog een poosje mee vooruit, ook als je nog een keertje besluit om een full hd scherm te kopen.

1900Km/L! || i7 6700K @ 4,6 GHz | NZXT Kraken X61 | MSI GTX 970 @ 1,48 GHz | 8 GB DDR4| Bitfenix Aegis yellow

Pagina: 1