SSID en wachtwoord voor WLAN AutoConfig uitrollen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je op afstand een .bat/.msi/.exe naar Windows 7 machines kan sturen en runnen (er van uitgaande dat je de juiste rechten hebt) - hoe kan je dan zonder gebruik te maken van 3rd party rommel netjes een SSID, wachtwoord en auto-connect instellen in de WLAN AutoConfig service?

Wat ik vind is onderstaande. In onze omgeving zijn de machines gelijk en de SSID's en wachtwoorden welke ik wil instellen, dus na het succesvol importeren zou ik deze volgens mij ook weer moeten kunnen importeren.

De vraag: zijn er nog alternatieven die mogelijk beter zijn? GPO is out i.v.m. geen echte AD - en omdat de keys in Windows 7 in een encrypted XML staan zou ik niet weten hoe het met rauwe registry keys zou moeten?

You can get the wireless network profile details with the following command:
  • netshwlan show all
Now you can export the desired profile, using the profile name as listed by the previous command:
  • netshwlan export profile name=YOUR_PROFILE_NAME
Finally, you can import the profile locally, using the filename of the XML file it exported:
  • netshwlan add profile filename="FILENAME.xml"
bron: http://www.windowsnetwork...2-1X-Client-Settings.html

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Registersleutel gewoon zoeken en exporteren, die dan weer importeren op de systemen die 'm moeten hebben? Het staat gewoon in het register. De key staat in hexadecimaal 'versleuteld' met het SSID. Op Linux kan je die genereren via wpa_passphrase.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hero of Time schreef op maandag 24 juni 2013 @ 20:11:
Registersleutel gewoon zoeken en exporteren, die dan weer importeren op de systemen die 'm moeten hebben? Het staat gewoon in het register. De key staat in hexadecimaal 'versleuteld' met het SSID. Op Linux kan je die genereren via wpa_passphrase.
Volgens mij staat het wachtwoord, of iig de combinatie informatie bij Win Vista/7 in het file system - niet het register?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laatste keer dat ik op een systeem zocht naar het SSID, was op een Vista machine en vond deze gewoon in 't register. Ik zal morgen even m'n W8 laptop op werk bekijken, maar ik denk niet dat 't is verhuist. Waar denk je anders dat je commando z'n informatie uit haalt? Bijna alles wordt in 't register opgeslagen mbt instellingen, zo dus ook je wireless wachtwoorden.

Commandline FTW | Tweakt met mate