Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ubee modem(bridge mode),daarachter switch,daarachter router

Pagina: 1
Acties:

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Ik heb de volgende opstelling in huis:

https://www.dropbox.com/s/ctorwtda1gd6fz2/Opstelling.jpg

De Ubee modem staat nog niet in bridge mode, maar dat wil ik wel.

Echter heb ik niet veel ruimte voor kabels, dus vroeg ik mij het volgende af.

Kan je van de Ubee modem, naar een switch en dan naar het wan poort van mijn eigen router. Denk dat dit wel kan, maar kan je dan de switch nog gebruiken om andere netwerk apparaten te gebruiken?

Dus dat het wan poort van mijn eigen router ook nog netwerk verkeer toestaat.

Ik heb lang lopen zoeken, maar ik kon niks vinden wat erop wijst of dit werkt of niet.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
Ja, je kan een switch tussen de modem en de router. Als je de switch nog wil gebruiken voor intern verkeer dan moet je switch vlans ondersteunen. Hoef niet perse maar het is beter om verschillende verkeer van elkaar af te schermen.

Welke switch wil je gebruiken tussen de modem en de router?

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Nee heb nog geen switch gekocht, mede omdat ik niet wist wat ik moest doen. Maar is vlans verplicht of is het aan te raden?

Heb je nog suggestie, hoeft maar een 5 poorts te zijn?

• plizz
Speedy55 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:04:
Nee heb nog geen switch gekocht, mede omdat ik niet wist wat ik moest doen. Maar is vlans verplicht of is het aan te raden?

Heb je nog suggestie, hoeft maar een 5 poorts te zijn?
Het is aangeraden als je nog andere apparaten aansluit op de switch. Het maakt niet uit welke switch je neemt, tenzij je een switch wil die vlans ondersteund.

Waarom wil eigenlijk een switch tussen zetten? Is de ruimte waar de modem zich bevind te klein?

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Ik krijg niet meer kabels naar mijn eigen router toe. En die ziggo modem/router heeft geen gast netwerk optie. Die gastnetwerk op mijn eigen router asus rt ac66u werkt alleen goed als hij internet direct krijgt.

• kakashi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-11 22:23

kakashi

respect my authoritah

waarom kan je de router niet gewoon op de begande grond zetten ipv de switch daar?
dat verkomt een hoop moeilijkheden met vlan switches en andere dingen.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het simpele antwoord is gewoon: nee. Je modem stelt in bridge mode maar 1 adres (het publieke ziggo IP) ter beschikking en je router zal aan zijn WAN kant geen IP adressen uitdelen en daar maar 1 verbinding verwachten: die naar het internet.

Ik vraag me ook af hoe degene die hier de suggestie van een VLAN switch doet dat voor zich ziet. Zonder een router gaan de apparaten die je aan die switch hangt geen internetverbinding kunnen maken. En verbinding maken met het netwerk achter de router wordt ook een uitdaging.

Als je de router niet naar beneden kan/wil verplaatsen is de makkelijkste optie denk ik om een kabel direct naar je router te trekken (vanaf het modem) en dan een kabel terug naar de switch(es) voor de benedenverdieping.

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 26-06-2013 09:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 16:54

E-Vix

Nu met sneeuw!

Je hebt geen vlans nodig (ubee modem zal dit namelijk hoogstwaarschijnlijk niet ondersteunen, en je router moet het bovendien dan ook nog eens ondersteunen op de WAN poort), maar een switch welke te segmenteren is. Segmenteren betekend dat je je switch eigenlijk zo in kan stellen dat poort 1 tm 4 volledig los werken van poort 5 tm 8. Je krijgt dan de volgende aansluitingen:
Modem <---> Switch A Segment 1 <---> Router WAN poort
Router LAN poort <---> Switch A segment 2 <---> Switch B
Router LAN poort <---> Switch C

Switch A = meterkast
Switch B = woonkamer
Switch C = zolder

Je hebt dan dus 2 kabels tussen je router en Switch A lopen.

Switch A segment 1 is eigenlijk vrij nutteloos. Je kan er namelijk verder helemaal niets mee en het kost je minimaal 2 poorten op je switch (als je per 2 poorten kan segmenteren). Het beste is om de kabels gewoon rechtstreeks aan elkaar te knopen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ja, dat is dus exact wat ik zeg. Beetje onzinnig om dan moeilijk te gaan doen met VLAN switches, of switches met segmenten (en daarmee de suggestie te wekken dat dat werkt zonder een kabel terug vanaf de router's LAN kant).

Gewoon 1 kabel van Modem naar Router WAN, 1 kabel terug van Router LAN naar switch beneden en klaar ben je. Maar dan moet je dus wel de ruimte hebben om die extra kabel te trekken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Orion84 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:27:
Ja, dat is dus exact wat ik zeg. Beetje onzinnig om dan moeilijk te gaan doen met VLAN switches, of switches met segmenten (en daarmee de suggestie te wekken dat dat werkt zonder een kabel terug vanaf de router's LAN kant).

Gewoon 1 kabel van Modem naar Router WAN, 1 kabel terug van Router LAN naar switch beneden en klaar ben je. Maar dan moet je dus wel de ruimte hebben om die extra kabel te trekken.
Daar zit ik dus mee, als ik mijn router in de meterkast zet, heb ik geen ontvangst op zolder omdat het signaal door aluminium onderlagen van het parket moet. Op de middelste verdieping gaat het allemaal net aan zeg maar. En ik kan niet nog een kabel trekken omdat ik met deze kabel al hartstikke veel moeite had om er doorheen te krijgen.

Evengoed wel grappig, aan het eind van de straat kunnen ze mijn wifi signaal oppakken, maar als ik boven op zolder op een afstandje van 5 meter zit, krijg ik geen ontvangst.

• plizz
Is het niet mogelijk om een andere router aan te schaffen en je huidige router als AP instellen? Dan hoef je geen kabel(s) te trekken.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

plizz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 16:46:
Is het niet mogelijk om een andere router aan te schaffen en je huidige router als AP instellen? Dan hoef je geen kabel(s) te trekken.
Dat lijkt me inderdaad dan de meest voor de hand liggende oplossing. De switch in de meterkast vervangen door de router en boven een extra AP plaatsen.

Zit je alleen nog met het punt dat dit alles begon met de wens om het guest netwerk uit te zenden vanaf de router (ipv een router in AP mode) omdat de scheiding tussen guest netwerk en het prive netwerk dan beter is.

Dus de router beneden zetten en boven een extra AP plaatsen, is alleen een oplossing als het guest netwerk niet boven beschikbaar hoeft te zijn...

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Topicstarter
Damn waarom moet het ook allemaal zo moeilijk hè? Ik heb in ieder geval genoeg info en ga even kijken hoe ik het ga oplossen, bedankt voor de info

Verwijderd

Als je toch een extra router aanschaft, waarom dan geen router die WEL een gastnetwerk kan aanmaken? Ben je toch in 1 keer klaar?
Pagina: 1