Toon posts:

Camera systeem werkt maar half via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Camera systeem geïnstalleerd van Bosch. Camera 1 heeft IP van 192.168.0.101, als poort gebruikt die 10001. Als je intern in het netwerk surft naar 192.168.0.101:10001 komt je op de web interface van de camera uit en kan je de beelden zien via "MJPEG".

De firewall is een Watchguard. We hebben de poort 10001 geforwarded en genatted naar 192.168.0.101. Als je van buitenaf surft naar hun vast public ip adres :10001 kom je op de web interface van de camera, maar je krijgt geen beelden.. Je ziet wel degelijke de menu knoppen etc, maar de frame MJPEG blijft zwart.

Logboeken bekeken, van de firewall, nergens een deny. Alle poorten opengezet, incoming & outgoing, zelfde probleem.

Heb dan speciale poorten liggen mappen zoals 554 etc naar 192.168.0.101 maar nog steeds hetzelfde. Bij Bosch krijg ik gewoon te horen (je moet enkel die poort 10001 forwarden en dan moet dat lukken). Ja, doet die dus niet. Intern werkt alles goed dus kan de camera moeilijk defect zijn..

Iemand een idee?

• joec
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-07-2019
Heb je al een andere browser geprobeerd?

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-10 14:35
En heb je ook al eens een andere port geprobeerd?

Vaak wordt alleen IE ondersteund.. vraag me niet waarom maar het is zo.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Weet je zeker dat hij wel opstart in MJPEG modus? Het kan ook zijn dat hij in stream 1 of 2 opstart waar je weer de aparte codec van bosch voor nodig hebt.

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de (extreem) late reactie.. Heb reeds geprobeerd met Chrome, Firefox en IE, allemaal zelfde probleem. Intern lukt de stream, extern niet.

Andere poort ook reeds geprobeerd maar helpt niet.

Ik probeer wel degelijk MJPEG. De andere streams doen sowieso niets, en dan heb je de knop MJPEG. Die springt dan op een ander venster, en dat blijft zwart. Intern in het netwerk speelt die gewoon mooi beeld.

Ohja, er is ook een iphone app. Als je intern verbindt met WiFi dan doet die het, extern niet..

Allemaal zeer bizar, je geraakt extern wel op de camera meer de MJPEG wilt niet lopen. Intern loopt die gewoon wel.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 16:47 ]

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:48
Je webinterface zit dan wel op port 10001, maar ik vraag me af of de MJPEG stream niet op een andere port zijn werk doen. Misschien eens met wireshark of zo kijken van welke poorten de camera data stuurt als je er intern mee verbonden bent.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Groentjuh schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:54:
Je webinterface zit dan wel op port 10001, maar ik vraag me af of de MJPEG stream niet op een andere port zijn werk doen. Misschien eens met wireshark of zo kijken van welke poorten de camera data stuurt als je er intern mee verbonden bent.
Dit,
hier zou ik het eerst naar kijken.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Geen wireshark nodig hoor

Kijk intern naar de stream en terwijl je dat doet kijk met "netstat -a" welke verbindingen je hebt met het ip van de camera

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 18:53 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat van die poorten dacht ik ook. Ik heb wat opzoekingswerk gedaan, verschillende poorten kwamen altijd terug zoals 554, heb die allemaal geforward maar nog niets.

Heb op een interne computer een netstat -a gedaan voor en na het naar de camera gaan. Erna zie ik 192.168.0.101 staan, 4x maar telkens met :10001 erachter, geen andere poort.

Als ik intern naar die camera ga en MJPEG selecteer zegt IE wel:
code:
1
Downloading picture: http://192.168.0.101:10001/snap.jpg?JpegCam=1&JpegBurst=1&JpegDomain=4545280&counter=1373479293104

En dat is ook de 'eigenschap' van dat beeld. Counter telt continue op.

Als ik dan extern op de camera ga zie ik alle opties, maar het kader waarin het beeld moet komen staat een klein kadertje met een kruis in, precies of hij kan de foto niet vinden. Als je dan naar de eigenschappen van dat kruisje gaat staat er:

code:
1
URL: http://remote.DOMEIN.be:10001/snap.jpg?JpegCam=1&JpegBurst=1&JpegDomain=1555810

Raar dat die &counter er niet achter staat? Heb hem er even achter gezet en geprobeerd in de adres balk maar helaas..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2013 20:09 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niet na, maar terwijl he.

edit: ok

[ Voor 21% gewijzigd door Fish op 10-07-2013 21:06 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry slecht uitgedrukt, pagina stond open en beeld ook..

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Of je camera kan niet overweg met NAT.
Daarbij om dit soort dingen direct via NAT te doen en het aan te bieden naar het hele Internet..... Ik zou dit niet snel configureren.

Misschien eens kleinen naar een VPN oplossing? Werkt vele vele malen veiliger...

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling dat het via de iPhone zou werken. Dan moet de gebruiker eerst zijn VPN op de iPhone gaan aanzetten voor die even een image kan zien van de camera. Niet echt gebruiksvriendelijk. Jammer jammer! De verkoper was natuurlijk van 'ja gewoon poort 10001 forwarden, heb ik bij alle klanten al gedaan'. En als je dan laat zien dat het niet werkt ligt het natuurlijk aan mijn infrastructuur.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10 00:20

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Haha, verkopers! Die verkopen :+ Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis :+

Kan het niet zo zijn dat e.e.a. gebaseerd is op en UDP-achtig protocol en dat je nog een UDP poort moet forwarden?

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Het eerste waar ik aan dacht was inderdaad ook dat je ook alleen TCP hebt doorgemapt ipv TCP+UDP

Wat echter ook kan is dat de camera zijn WAN ip moet weten. Vaak is het zo dat er voor het beeld een aparte service opgezet wordt en er aan de client wordt verteld: connect maar op mijnip:poortnumber.
Als hij achter NAT zit geeft hij dus extern een intern ip door. Dit zie je ook terug bij FTP achter nat vanwaar je daar vaak ook een extern ip moet invullen.

TLDR: controleer even of je de camera op TCP only kan zetten of dat je TCP+UDP kunt mappen en kijk even of je ergens in de camera een WAN ip kunt instellen.

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1