BNC beter dan normale VGA kabel?

Pagina: 1
Acties:

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Ik heb nu een Philips 109P20 19" monitor met een normale VGA ingang en BNC connectoren.
Ik draai met een resolutie van 1280x1024x16bit op 85hz.
Nou vraag ik me af of het zin heeft om een BNC kabel te kopen. Wie heeft hier ervaring mee?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Een vriend van mij heeft een Matrox G400 in combinatie met een iiyama 19" Diamondtron monitor en hij heeft beter beeld sinds 'ie een BNC kabel gebruikt.
In principe zijn BNC kabels atlijd beter omdat de kleuren van elkaar gescheiden worden, vandaar de meerdere stekkertjes.
Als je vga kaart geen geweldige 2D heeft, heeft het weinig zin denk ik.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

Hogere bandbreedte, betere kanaalscheiding, betere afscherming tegen ruis.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je een goeie dikke kwaliteitskabel hebt (15polig vga) met die dikke blokken aan de kabel aan beide kanten, dan heb je niet echt slechter beeld als met bnc. Het voordeel van een bnc kabel is, is dat alle draden apart zijn afgeschermd. Een nadeel aan een bnc kabel is dat je geen gebruik meer kan maken van DCC hetgeen inhoud dat de monitor niet meer de data naar de videokaart kan sturen welke resolutie met welke refresh-rate wel of niet kan/goed is, wat dus betekend dat je zelf je monitor driver moet installeren en de refresh-rates handmatig moet instellen voor elke resolutie. Bovendien als je het al ziet, (het kwaliteitsverschil bij een wat mindere vga kabel) dan is dit pas zichtbaar boven de resolutie van 1024x768 met minimaal 85hz.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Rico
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

Rico

Wie dit leest is gek....

Topicstarter
Maar een BNC kabel begint als een normale vga kabel en pas aan het eind worden het 5 aparte connectors.
Ik maak gebruik van een Hercules Geforce2MX en ik vind het veel wat minder scherp worden op 1280x1024
Kan ook aan de vga kaart liggen natuurlijk. Heb er al wel over zitten denken om dat filter van de kaart af te solderen.

Verwijderd

Ik had last van "ghosting" op mijn VMP 450.
Een soort schaduw achter de letters van je tekst,zeer irritant.
Na gebruik van een BNC-kabel was dit verschijnsel verdwenen.

Matthé

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 20:04 schreef msmal het volgende:
Ik had last van "ghosting" op mijn VMP 450.
Een soort schaduw achter de letters van je tekst,zeer irritant.
Na gebruik van een BNC-kabel was dit verschijnsel verdwenen.

Matthé
Bedankt Matthé, dit is het antwoord dat ik zocht.
Ik heb een Iiyama vision master 450 op een GeForce3 en heb deze schaduw ook af en toe.
Ik ga ook maar zo'n kabel kopen, kijken of ik er dan vanaf ben.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik zie niks in dit topic :?

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Hmm.. Ghosting heet dat. Heb laatst hier op GOT ook al zo'n topic geplaatst, maar niemand wist antwoord. Misschien komt dat omdat ik een dun VGA verlengkabeltje van twee meter aan de standaard 1.2 meter heb >:) Hmm. Toch eens BNC proberen...

[n00b mode]
Waar kan ik dat kopen???
[/n00b mode]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
[b]Op maandag 26 november 2001 23:16 schreef Scyth

[n00b mode]
Waar kan ik dat kopen???
[/n00b mode]
Bij iedere zichzelfrespecterende computerboer :)

Verwijderd

Ghosting ontstaat normaal gesproken bij een te dunne of te lange vga kabel, dus wat dat betreft zou BNC of vga geen verschil mogen uitmaken.

Maarre, ik ga ook eens zo'n BNC kabel proberen. Vraag me ook al tijdje af in hoeverre het beter is.
Pagina: 1