Toon posts:

Zelf auto fatsoenlijk spuiten, iemand dat al eens gedaan?

Pagina: 1
Acties:
  • 53.791 views

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:11
Nou,

Na enkele pogingen met spuitbussen ben ik er helemaal klaar mee om mijn oldtimer (Volvo 244) op de prutsmanier op te knappen.

Laten spuiten kost me pakweg €2000,- en die kan ik niet missen, ik/we willen het dus zelf gaan doen met degelijke apparatuur. Compressor hebben we al, spuitpistool moeten we nog halen.

Heeft iemand dat zelf al eens gedaan in zijn/haar garage? Ik wil het dus doen met een fatsoenlijke compressor, spuitcabine bouwen (houten frame, luchtdicht maken met zeil, goede ventilatie) en verwarming.

Lak kopen bij een goede zaak en dan op hoop van zegen.

Iemand toevallig wat tips? Waar moet ik extra op letten en wat moet ik absoluut niet doen? Ik twijfel er nog over of ik de hele auto moet spuiten en dan de resterende stukken die nu vaal zijn moet polishen, of dat ik de auto helemaal ga spuiten.

Helemaal spuiten is uiteraard meer werk... goed schuren, eventuele roest wegwerken, etc. etc.

Ben benieuwd :)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:36
Geen ervaring, maar bekijk het zo:

Hoeveel kosten heb je als je het zelf gaat doen? Is dit hoog of valt dit nog mee? Zo nee -> Als het mis gaat kan je alsnog besluiten om het door een professional te laten doen voor 2K.

Ik heb vaak genoeg computers gespoten, en dit levert altijd een vrij net resultaat. Maar een complete auto is een ander verhaal! Ik houd dit topic even in de gaten.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• De_Bastaard
Wat ik volgens mij nodg nodig ga hebben is:

- Spuitcabine maken (als ik google, zou die niet meer dan tientjes werk moeten zijn);
- Spuitpistool;
- Lak;
- Verwarmings element(en);
- Afzuiging.

Nu kunnen we die laatste twee wel ergens lenen vermoed ik.

Overigens heb ik zelf ook wel al eens een bumper gespoten van een andere auto, dat ging prima. Deze keer wilt het echt totaal niet lukken (al een paar pogingen gedaan), maar de lak of ondergrond hecht telkens niet goed. Elke keer kost me dat zo'n 100 euro aan "goede spuitbussen".

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 13:12
Was de basis van een goed verfwerk resultaat (spuiten of old skool kwast) niet een goede voorbereiding van je ondergrond? Schuren en vetvrij maken?

Abort, Retry, Quake ???

• De_Bastaard
Jawel, en dat heb ik gedaan :+

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
kan je geen tussenoplossing doen? Zelf alle voor- en nabereidingen, maar het spuiten overlaten aan een pro? Op zichzelf moet dat dan niet al te veel meer kosten, grootste arbeidskost zit in het voorbereiden. Als jij alles van de auto af haalt, de lak wesgschuurt, bijplamuurt ed., hem afzet om te laten spuiten, terug ophaalt en verder werkt moet dat toch relatief goedkoop te doen zijn?

Ik vrees namelijk dat als je het zelf gaat doen je toch nog imperfecties gaat hebben door stof ed.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 17:45

AlexanderB

7800 rpm

Paar dingen:
- Je hebt ook een olie-scheider en filter nodig tussen je compressor en spuitpistool, anders kan er olie vanuit de compressor in je verf terechtkomen, dat veroorzaakt problemen.
- Wat manzonderdas hierboven zegt, als je de auto helemaal voorbereid, en alleen de laklaag laat spuiten, ben je misschien 500-800 euro kwijt incl de verf, voornamelijk het voorbereiden is duur ivm arbeidsintensief.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 14:00
De_Bastaard schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:13:
Overigens heb ik zelf ook wel al eens een bumper gespoten van een andere auto, dat ging prima. Deze keer wilt het echt totaal niet lukken (al een paar pogingen gedaan), maar de lak of ondergrond hecht telkens niet goed. Elke keer kost me dat zo'n 100 euro aan "goede spuitbussen".
Problemen met silecone in de ondergrond? Kan je een foto plaatsen?

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 20:04
Laten doen. Je bespaart je er een hoop moeite mee en het zal tenminste deftig gedaan zijn.
Veel kans dat je spuitwerk zal mislukken. Zorg gewoon dat de auto mooi mat staat. Dat is het grootste werk.

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:57
Al eens over wrappen na gedacht?
http://www.carwrapsite.nl/

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

AlexanderB schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:30:
- Wat manzonderdas hierboven zegt, als je de auto helemaal voorbereid, en alleen de laklaag laat spuiten, ben je misschien 500-800 euro kwijt incl de verf, voornamelijk het voorbereiden is duur ivm arbeidsintensief.
Dat is iets waar veel mensen zich op verkijken. Een beetje fatsoenlijk spuiten is met gewone lakken niet heel vervelend, maar het is de voorbereiding die het resultaat bepaalt. Het spuiten is het leuke werk, het voorbereiden vergeet iedereen voor het gemak.

Dat schuren altijd, man, wat kan ik daar een hekel aan hebben. Ze ziet er niets aan af - maar als je het fout of slordig doet rijd je wel met de brokken in je lak. Schuurmachines helpen wel, maar

Persuader of bytes.

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 14:00
Spuitwerk valt of staat inderdaad met de voorbereiding. Niet alleen wbt strakheid/vlakheid maar ook verontreiniging (silecone bijvoorbeeld).

Als je voorbereiding goed is kan je zelfs met spuitbussen een zeer redelijk resultaat halen.

Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

• De_Bastaard
Schuren en glad maken is ook een klote werk...

Mijn idee was om dus de grondlaag/plamuur ook met een compressor (2 componenten spul) te gebruiken. Hoef je ook veel minder achteraf te schuren?

Nu heb ik telkens die motip rotzooi waarbij ik me helemaal lens zit te schuren...

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Op die manier ga je wel hard overhellen naar alles laten spuiten. Als je zelf het niet ziet zitten om de voorbereiding tot in de puntjes te doen, gaat je eindresultaat er toch niet veel toe doen en kan je even goed voor motip's gaan.

Goede voorbereiding = goed eindresultaat (geldt trouwens ongeveer overal in het leven; gaande van iemand hechten tot auto's spuiten - het voorbereidend werk bepaalt voornamelijk eindresultaat.

Hou er rekening mee dat je kosten die je moet maken om thuis te spuiten + verf, niet zo ver af liggen van laten doen + verf.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:38
manzonderdas schreef op maandag 24 juni 2013 @ 18:51:
Hou er rekening mee dat je kosten die je moet maken om thuis te spuiten + verf, niet zo ver af liggen van laten doen + verf.
Vergis je niet in de kosten voor het laten draaien van een spuitcabine, loopt zo op tot 500 euro. Een spuiter kost ook minimaal eenzelfde bedrag (10 uur werk à €50). Dat hou je dus al in je zak als je het zelf doet.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• De_Bastaard
Nou ik heb dus een vaste "spuiter" waar ik vroeger wel eens wat heb laten doen. Hij vertelde me dat het zo'n 4 á 500 euro zou kosten om mijn auto bijvoorbeeld gewoon zwart te laten spuiten, geen metallic.

Voorwaarde is dan wel dat ik het moet voorbewerken, daar zitten de meeste uren in ... kan zomaar een paar dagen werk zijn en ik gok dat het uurtarief van zo'n autospuiter niet onder doet aan een normale garage. Kom je al makkelijk aan 50 euro per uur.

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je zelf gaat spuiten dan zou ik de hele auto meenemen. Als je geen ervaring hebt dan lijkt mij het ondoenlijk om zonder overgangen en kleurverschil delen te spuiten. Spuiten is niet moeilijk (ral of metallic), je moet het alleen een paar keer gedaan hebben. Het is voornamelijk weten hoe je met je apparatuur om moet gaan, zoals spuitdruk, beweging, menggraad van de verf en de juiste nozzle. De voorbereiding bepaalt de uiteindelijke kwaliteit van je spuitwerk. Dus goed schuren, strak maken en ontvetten. Denk aan een compressor die voldoende capaciteit heeft, zodat je niet iedere keer halverwege hoeft te stoppen met spetters als gevolg. Zorg voor goede afzuiging, zodat je spuitnevel niet op je lak neervalt. En denk aan het handhaven van de juiste temperatuur tijdens je werk. Zorg voor een werkplek waar je een paar dagen kan zijn zonder dat je lastig gevallen wordt. Het beste is om even een paar keer te oefenen op wat teststukjes. Bevalt de strakheid van je kleurlak niet, dan kan je er altijd nog voor kiezen om te polijsten voordat je transparante lak aanbrengt. Maar ook daar heb je goede apparatuur voor nodig en dan ben je zo 150e-200e verder. Onderschat de kosten trouwens niet. Voor normaal laksysteem voor één auto ben je mákkelijk 200e kwijt.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:19
Heb je al eens aan rollen gedacht?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoeveel lagen wil je eigenlijk gaan doen? (ik heb alleen ervaring met een fiets en vooral met houtwerk, dus met de auto kan ik je niet echt verderhelpen).

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:51
TS heeft het over 'de prutsmanier'.
Nu weet ik niet of dat een exacte term is, maar volgens mij is dat gewoon zelf provisorisch oplossen?

Dus ik zou het gewoon zelf proberen, mits niet te duur inderdaad.
Zat forums gelezen waar gasten het gewoon zelf doen, thuis.
Voornaamste is alles goed afplakken en afzuigen (stofvrij maken/houden).

Resultaten op de foto's waren altijd zeer goed.

• De_Bastaard
Met prutsmanier bedoelde ik het spuiten van grote oppervlakken met spuitbussen. Ik wil het nu wel eens op de 'betere' manier doen :)

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Je zou je wagen ook kunnen wrappen ipv spuiten. Wellicht dat in de kosten scheelt.

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DjVe schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:36:
Je zou je wagen ook kunnen wrappen ipv spuiten. Wellicht dat in de kosten scheelt.
Echter lang niet zo duurzaam, beschermt niet tegen roest en als je dat doet op een slechte ondergrond (waar bijv putjes inzitten oid) ben je even ver van huis.

Als de lak goed is, maar er zitten lelijke kleurverschillen in, dan kan het een uitkomst zijn.

2020 R1250RS, K26/R1200RT, E61/550i

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:12
Mss is PlastiDip een makkelijke oplossing?
http://plastidip.nl/faq

Het is makkelijk zelf te doen en het blijft nog verbazingwekkend goed zitten als het eenmaal droog is.

• Oyster
  • Niet online
Als het trouwens echt low-budget moet dan zou ik inderdaad kiezen voor rollen. Met acceptabele voorbereiding en weinig geld en middelen kan je daar een prima resultaat mee behalen. Eventuele mislukte plekken kan je dan ook eenvoudig bijwerken. Het luistert niet zo nauw als spuiten en is stukken goedkoper en eenvoudiger. Het scheelt ook heel veel tijd in de voorbereiding en uitvoer. Maar het is maar net wat voor resultaat en stijl je wilt en hoe lang je met de wagen wilt doen. Een mooie eenvoudige matlak met militaire eigenschappen is hier erg geschikt voor.

• itsalex
  • Niet online
Ik heb het gezien iemand die het "goedkoper" deed en even in een schuurtje maar je zag al bij het spuiten dat begon te bladeren en rotzooi op kwam dus motorkap moest opnieuw en er moest 3 keer overgespoten worden omdat de blanke lak niet goed was. Het was toevallig een Golf 3 met de flashrood kleur. Dat is een hele moeilijke kleur. Er was een paar maanden later een klein incidentje geweest met iemand die tegen de bumper reed dus die moest opnieuw gespoten worden maar dat was goed gedaan en dat resultaat was duidelijk te zien met de goedkopere spuiterij. hij had het ook deels zelf gedaan. Uiteindelijk wilde iemand van zijn werk het wel voor een leuke prijs doen. Het resultaat is echt 10 keer mooier.

Het is je behoudt van je auto dus persoonlijk zou ik niet bezuinigen. Als je mooi en goed resultaat wil hebben zou ik het laten doen. Er zijn genoeg bedrijven die voor een leuke prijs willen doen. Je moet niet lopen klooien vind ik en ook met het drogen etc. Laat het gewoon goed doen vind ik zelf.

Ik heb zelf nu ook een paar krasjes maar zelfs met poetsen etc krijg ik ze niet weg. Ik heb een lakpotje maar ook dat helpt niet dus ik denk dat ik nog wel laat spuiten misschien. Het is vrij diepe kras had ik gezien.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Aangezien je Volvo 240 geen metallic lak heeft, zou ik gewoon mooi naar Verhagen gaan. Die spuit auto's voor een appel en een ei en de resultaten ervan zijn er erg goed van (meerdere klassieke Volvo's daar naartoe laten gaan en allen zeer netjes). Als je 'm zelf gestript aanlevert denk ik dat je voor max 800 Euro klaar bent. Zijn website is http://www.autospuiterij.eu. Voor dat geld kan je 'm niet zelf spuiten en het resultaat is gewoon goed. :)

Volvotips.com

• De_Bastaard
Nog niet gezien! Even goed bekijken straks.

Wat een ontzettende klote site met die muziek trouwens :X. En nee, ik ga niet rollen. Dat heb ik al een paar keer gezien en ik vindt het écht zonde van de auto/oldtimer :)

BW: Gestript als zijnde ruiten eruit, geschuurd en al?

[Voor 46% gewijzigd door De_Bastaard op 04-07-2013 15:26]

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ruiten mogen volgens mij blijven zitten. ;) Gewoon gestript als in: bumpers, sierlijsten etc eraf. Je kan 'm zelf schuren, maar de praktijk leert dat mensen zelf gewoon vééls te slecht schuren en dat een spuiter dat vaak geheel overnieuw moet doen (m'n wijlen buurman had een auto-spuiterij, en heb van meerdere spuiters hetzelfde verhaal mogen horen).

Die muziek is me niet eens opgevallen, zal de site eens bezoeken met de boxen aan! :D Edit: rock around the clock! :') Dit slaat nergens op! :D :'( :D

[Voor 6% gewijzigd door Bart-Willem op 04-07-2013 17:57]

Volvotips.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De_Bastaard
BW, Heb je daar zelf auto's naar toe laten gaan trouwens? Of heb je het van voren zeggen van volvolvo? (nofi, maar ik twijfel af en toe aan de eisen die mensen daar aan kwaliteit stellen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik heb zelf een Amazon, 244, 245 en geloof ook nog een Amazon Combi er vandaan zien komen en die waren allemaal prima. Met name de zilveren 244 en met name de rode Amazon waren gewoon erg netjes geworden. :) Maar dat komt ook omdat die auto's ook echt niets waren voordat ze er heen gingen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• De_Bastaard
En dan was alleen de lak brak neem ik aan, geen roest e.d. ? ;-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De 244 kwam uit Frankrijk en zat van top tot teen onder de steenslag (auto leek een gatenkaas), aan de Amazon was e.e.a. gelast en was zeg maar two-tone. :P

Volvotips.com

• Peenutzz
Bart-Willem schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 13:53:
Voor dat geld kan je 'm niet zelf spuiten en het resultaat is gewoon goed. :)
Ben ik het niet mee eens. Zolang het geen metallic is kan een aap het er nog fatsoenlijk uit laten zien (citaat van de eigenaar van de lakhandel waar ik gewerkt heb :P ). Ik denk dat als je de ruimte hebt om ergens binnen een stofarme ruimte te creëren en verder geen gekke dingen met metallic van plan bent, je voor minder dan 500 euro klaar kan zijn. Mijn vriendin is van plan haar auto te spuiten en heeft geoefend op een bumper, gewoon buiten in de tuin en het resultaat is uitstekend. Er zat wel stof op, maar het voordeel van een 'platte kleur' is dat je dat er met een polijstmachine uit kunt poetsen, met een spiegelgladde bumper als resultaat :) Tot nu toe is ze 150 euro kwijt en het enige wat daar nog bij gaat komen voor de rest van de auto is 40 euro voor een liter lak en misschien 100 euro aan schuurpapier, tape, dat soort dingen. De lak is zo goedkoop omdat de Delfleet-lijn van PPG niet al te uitgebreid is en er dus minder verschillende mengkleuren beschikbaar zijn. Neem je de Deltron-lijn die bedoeld is voor auto's, dan heb je keus uit bijna letterlijk elke kleur die ooit op een auto heeft gezeten, maar betaal je ook twee keer zoveel per liter.
itsalex schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 17:17:
Ik heb het gezien iemand die het "goedkoper" deed en even in een schuurtje maar je zag al bij het spuiten dat begon te bladeren en rotzooi op kwam dus motorkap moest opnieuw en er moest 3 keer overgespoten worden omdat de blanke lak niet goed was. Het was toevallig een Golf 3 met de flashrood kleur. Dat is een hele moeilijke kleur. Er was een paar maanden later een klein incidentje geweest met iemand die tegen de bumper reed dus die moest opnieuw gespoten worden maar dat was goed gedaan en dat resultaat was duidelijk te zien met de goedkopere spuiterij. hij had het ook deels zelf gedaan. Uiteindelijk wilde iemand van zijn werk het wel voor een leuke prijs doen. Het resultaat is echt 10 keer mooier.
Dit gaat over het bijwerken van een bumper, de TS wil de hele auto ( laten) spuiten, dus dat probleem lijkt me niet van toepassing :)

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Peenutzz schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 01:33:
[...]

Ben ik het niet mee eens.
Hoezo ben je er niet mee eens? Heb je wel eens resultaat van dat bedrijf gezien dan? :?

Volvotips.com

• Peenutzz
Jij zegt dat je het voor 800 euro niet zelf kan doen, daar ben ik het niet mee eens. Voor uitleg, zie vorige post.

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nou, voor 800 Euro ga (sterker nog: kan) ik zelf niet lopen schuren, de benodigde apparatuur + materialen ervoor kopen en voor 400 Euro aan (metallic) lak erop gooien. :P

[Voor 5% gewijzigd door Bart-Willem op 06-07-2013 15:05]

Volvotips.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:01

Mrs Redhair

TruckingGirl

Waarom niet de auto rollen, en daarna waterproof schuren en daarna polijsten ?

Dus 3 lagen verf, voldoende dik zodat je wat 'vlees' hebt om te schuren. Als je het goed doet zie met zeer fijne korrel al dat de lak gaat glimmen. Dan ga je met polijstpasta aan de slag.

Goedkoper kan ik het niet maken.

Motip is leuk om een reparatie of een pc kast te spuiten, begin er niet aan om een hele auto te spuiten, daar is de spuitkop niet goed genoeg voor.

[Voor 19% gewijzigd door Mrs Redhair op 14-07-2013 12:17]

Instagram:Ambitielozemeisjes

• Oyster
  • Niet online
Redneck schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:15:
Waarom niet de auto rollen, en daarna waterproof schuren en daarna polijsten ?

Dus 3 lagen verf, voldoende dik zodat je wat 'vlees' hebt om te schuren. Als je het goed doet zie met zeer fijne korrel al dat de lak gaat glimmen. Dan ga je met polijstpasta aan de slag.

Goedkoper kan ik het niet maken.
Met een goede rolbare lak kan het erg mooi worden. Maar het polijsten is zo enorm bewerkelijk dat je tijd echt niets waard moet zijn. De spullen voor polijsten zijn ook niet goedkoop. Dan zou ik het polijsten laten zitten en een matlak pakken. Glanslak matschuren kan ook, maar dat absorbeert erg snel vuil.

Als het goedkoop moet is matrollen eigenlijk de enige optie van alle slechte (want goedkoop). Lage opstartkosten, weinig omgevingseisen, eenvoudig herstelbaar, sterk en met aandacht kan het netjes worden.
Redneck schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:15:
Motip is leuk om een reparatie of een pc kast te spuiten, begin er niet aan om een hele auto te spuiten, daar is de spuitkop niet goed genoeg voor.
Exact! Motip heeft volgens mij wel duurdere bussen met goede spuitkoppen. Zo uit mijn hoofd heet dat Colorworks. Ze hebben ook 2K lakken, maar die zijn slecht verkrijgbaar. Verfzaken kunnen ook verf mengen in een spuitbus. Ik meen dat sommige zelfs 2K mengen, dus met een harder op de spuitmond die eerst geactiveerd moet worden.
Peenutzz schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:50:
Jij zegt dat je het voor 800 euro niet zelf kan doen, daar ben ik het niet mee eens. Voor uitleg, zie vorige post.
40e voor een liter niet al te gekke kleurlak is een goedkope tot normale prijs. Maar een goede afwerking bestaat uit een laksysteem. Dus dan heb je ook nog een goede primer, grond en transparante lak nodig. Dan ga je al optellen heen. Maar dat zal vast te doen zijn voor ~150e. Polijsten kan natuurlijk, maar ook daar heb je apparatuur en producten voor nodig. Apparatuur ~150e, producten 50e. Dan ga je al snel richting de 800e. En voor die paar knaken extra laat je het doen met 'garantie', door een ervaren iemand, zonder gezeur en kans op onvoorziene uitgaven.

[Voor 20% gewijzigd door Oyster op 17-07-2013 14:24]

• chuck1
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-08-2019
moet de kleurlak droog zijn voor de blanke laag er op wordt gespoten?

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een kick na 6 jaar heeft echt geen zin. Los van het feit dat er wat eigen inzet lijkt te missen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee