Toon posts:

[NAS] Aankoopadvies + Network drive functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik plan de aankoop van een MacBookAir in combinatie met een NAS oplossing.

Doordat de MacBookAir een kleine interne schijf heeft omwille van de SSD (128Gb of 256Gb) zou ik de NAS zowel voor mijn incrementele backups via TimeMachine als voor mijn bestanden willen gebruiken.

Ik zou maximaal 500 euro willen spenderen voor de NAS, en was al een beetje aan het kijken naar de nieuwe de nieuwe DS214 en DS214+ reeks van Synology.

Die hebben beiden echter slechts plaats voor 2 schijven. Is het mogelijk om bv 2 schijven van 2TB te kopen en daarbij 1TB te gebruiken als extern bestandssysteem voor foto's, muziek en video, en de andere TB te gebruiken voor incrementele backups. Ook zou het handig zijn als ik op de schijf programmates zou kunnen runnen voor het downloaden van torrents. De totale HD zou dan gerepliceerd moeten worden op de tweede schijf...

Of is dit nu iets stom wat ik zeg en moet ik uitkijken naar een NAS met ruimte voor 4 schijven?

Ik zou absoluut een backup willen van mijn bestanden op de schijf en van mijn incrementele backups lijkt me dit ook wel handig.

Hoe valt de snelheid mee, want ik zou een SSD kopen op de IO performance op te krikken en als ik dan via een externe netwerkschijf zou werken hoop ik dat ik de boel niet te hard vertraag.

Sorry voor mijn vele vragen, maar ik ben niet echt vertrouwd met bestaande oplossingen...

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:53
Je kunt de schijfruimte indelen zoals je wilt.
Download Station, Opslag voor thuis.

Snelheid natuurlijk afhankelijk van wat je er mee gaat doen en wat je verwacht.
Cloud Station is misschien een optie voor veelgebruikte bestanden.

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2025
Zie mijn advertentie, misschien is het wat voor je.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!