Door systeem gereserveerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
Ik heb iets geks wat ik niet begrijp...

Ik heb 2 exact dezelfde pc's gebouwd ( Intel H87 moederbord, i7, kingston 16gb 1600, intel 120gb ssd )
Heb hierbij 2 x een windows 7 licentie gekocht, home premium.
Vervolgens heb ik er 1 geinstalleerd met alles wat ik er mee wil doen, hierbij nog niet de windows 7 licentiecode ingevoerd, want ik wil het andere systeem clonen middels een systeemimage via het configuratiescherm. Deze heb ik op een externe schijf gezet en probeer ik via herstel via de windows cd terug te zetten op het andere systeem. Dit werkt, want op deze manier heb ik het vaker gedaan. Maar dit keer lukt het niet, krijg een vage foutmelding over efui en bios. Ik moest de systemen klaar maken voor een project van mijn vader zijn bedrijf, dus heb het 2e systeem ook maar helemaal geinstalleerd en inmiddels werken beide systemen naar behoren.
Echter, op het ene systeem staat een parititie van 100mb met "door systeem gereserveerd" en op het andere systeem staat "efui" in deze kleine partitie. Wat is het verschil ? En hoe kan het dat die verschillend is terwijl exact dezelfde componenten zijn gebruikt ? Niet dat het nu nog iets uitmaakt, maar ik ben reuze benieuwd waar dit in zit, na wat zoeken op internet ben ik hier nog niet veel wijzer van geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-10 15:39

ResuCigam

BOFH

ewal schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:36:
Maar dit keer lukt het niet, krijg een vage foutmelding over efui en bios.
Echter, op het ene systeem staat een parititie van 100mb met "door systeem gereserveerd" en op het andere systeem staat "efui" in deze kleine partitie. Wat is het verschil ? En hoe kan het dat die verschillend is terwijl exact dezelfde componenten zijn gebruikt ?
Ik gok dat het ene systeem in standje BIOS (MBR) staat en het andere in standje UEFI.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewal
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 10:09
kan eigenlijk niet..beide systemen heb ik load default settings gedaan..maar zal het nog even nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verschillende moederbord revisies bestaan soms. Misschien amper voor de hand liggend als je ze samen had gekocht maar komt zeker voor. B.v. als andere revisie → andere standaardinstellingen dus versie BIOS bevat.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2016 21:05 . Reden: Ik vind dat moederbordfabrikanten Hirens Boot CD o.i.d. in moeten bakken en een einde moeten maken aan revisiechaos ]