• Steeffeh
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 04-03-2023
Hallo Allen,

Ik zit eraan te denken om een mediaplayer te gaan aanschaffen. Echter weet ik niet welke ik het beste kan nemen. Het hoeft voor mij geen extreem dure te zijn.

Wat moet het kunnen?
- De meest recente video/geluid extensies afspelen.
- Internet verbinding hebben
- Harde schijf mogelijkheid hebben en/of USB aansluiting dat NTFS ondersteund.

Optioneel
- 3D (Heb een LG LW5500 serie tv) is geen must.

Aansturing
- Via mijn Onkyo Receiver (TX-NR616).

Apparatuur wat er nu staat
- 42LW5500
- Playstation 3
- Onkyo TX-NR616
- Apple TV3

Na wat informatie opgedaan te hebben ben ik een beetje terecht gekomen bij de volgende merken:
- Dune
- WD Live
- Popcorn Hour
- AC Ryan

Enige andere tips of ervaringen hier van personen die al wat langer een mediaplayer hebben staan?

Ik sta open voor tips/opmerkingen mbt het aansluiten en/of ervaringen die gedeeld kunnen worden.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je kan ook kijken bij 'med8er' die hebben ook leuke apparaten. http://shop.mede8ershop.eu/

Kijk gewoon naar de prijs, zelf gebruik ik nu nogsteeds mijn oude Eminent EM7080 en deze werkt gewoon goed, speelt nu nogsteeds 95% van alles wat ik binnen haal af. (Buiten wat rare 10bit videos).

Ik zou wel gaan voor een model met een eigen hardeschijf of je moet een NAS hebben waar je je spul op dumpt

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Steeffeh
prutser001 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:19:
Je kan ook kijken bij 'med8er' die hebben ook leuke apparaten. http://shop.mede8ershop.eu/

Kijk gewoon naar de prijs, zelf gebruik ik nu nogsteeds mijn oude Eminent EM7080 en deze werkt gewoon goed, speelt nu nogsteeds 95% van alles wat ik binnen haal af. (Buiten wat rare 10bit videos).

Ik zou wel gaan voor een model met een eigen hardeschijf of je moet een NAS hebben waar je je spul op dumpt
Ik ga eens rondneuzen naar mede8er heb er nog niet veel over gelezen of gehoord.
Op de site die jij mij geeft is ook te zien dat deze apparaten niet eens zo heel duur zijn!

Ook wacht ik nog even andere reacties af. :)

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:42
Ik heb de mede8er 600X3D:
pricewatch: Mede8er MED600X3D

Aangesloten op Onkyo 515.
Speelt af op beamer.
Bestanden komen van een NAS Synology DS212J

Ding pakt alles, lekker klein en niet te duur (vind ik)

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01 23:34
Ik heb ook de mede8er 600X3D. Ook gekocht omdat hij niet al te duur was. Heb hem net een week en speelt al mijn bestanden af (heb alleen de bekendere formaten en max 720p. Voor goede kwaliteit koop ik films op Bluray). Superklein en draadloos.
Er zit geen harde schijf in (ik weet niet wat je precies bedoelt met "Harde schijf mogelijkheid").
Heeft een optische uitgang voor naar je receiver.
Heb hem via HDMI op mijn tv en bestanden komen van mijn Synology 212+.

Enige minpunt is dat de afstandsbediening t_r_a_a_g reageert...

Voor de rest heb ik de browser en Youtube gedeelte op de mediaplayer nog niet getest.

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

• Steeffeh
Xyphoid schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:03:
Ik heb ook de mede8er 600X3D. Ook gekocht omdat hij niet al te duur was. Heb hem net een week en speelt al mijn bestanden af (heb alleen de bekendere formaten en max 720p. Voor goede kwaliteit koop ik films op Bluray). Superklein en draadloos.
Er zit geen harde schijf in (ik weet niet wat je precies bedoelt met "Harde schijf mogelijkheid").

Voor de rest heb ik de browser en Youtube gedeelte op de mediaplayer nog niet getest.
Klinkt dus wel positief ook. Zie dat hij 139 euro is, dat is niet duur. Zelf heb ik geen NAS maar wel een 2TB 3,5 inch hardeschijf. Deze zou ik er dan op aan kunnen sluiten of mogelijk in de speler doen mits hier een 3,5 inch in gaat.

Waar ik het voor wil gaan gebruiken is het afspelen van 720P en 1080P films. Meeste zijn MKV of AVCHD of M2TS. Ik zie dat de 600x deze bestanden ook gewoon af kan spelen.

Tot nu toe dus alleen reactie over de Mede8er, een goedkoop maar leuke en goede mediaspeler.

• DeBaroN
Xyphoid schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:03:

Complete blurays (BDMV) pakt hij ook. 60GB met DTS_HD geen probleem.
En je moet hem natuurlijk via HDMI op je receiver aansluiten. Net als alle andere apparaten (console, bluray etc.) En dan 1 HDMI kabel naar je TV.
Steeffeh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:11:
[...]
Klinkt dus wel positief ook. Zie dat hij 139 euro is, dat is niet duur. Zelf heb ik geen NAS maar wel een 2TB 3,5 inch hardeschijf. Deze zou ik er dan op aan kunnen sluiten of mogelijk in de speler doen mits hier een 3,5 inch in gaat.
HDD past er niet in.
Volgens mij is de 800X3D hetzelfde, alleen daar kun je wel een HDD in drukken:
pricewatch: Mede8er MED800X3D
Steeffeh schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:11:
[...]
Waar ik het voor wil gaan gebruiken is het afspelen van 720P en 1080P films. Meeste zijn MKV of AVCHD of M2TS. Ik zie dat de 600x deze bestanden ook gewoon af kan spelen.
Geen probleem, pakt ie allemaal .

Zie hier voor een vergelijkingstabel:
http://www.mede8er.com/mede8er_product_matrix.html

[ Voor 33% gewijzigd door DeBaroN op 24-06-2013 16:25 ]

• Steeffeh
Ik ga eens rondneuzen wat de mogelijkheden zijn.

Mogelijk nog andere vergelijkingen van de andere merken van ongeveer hetzelfde bedrag?
Rond de 200 euro dus of iets duurder, max 250. Of goedkoper natuurlijk.

• Steeffeh
Iemand van jullie wel eens een Mede8er met een WD Live vergelijkt?
Op het internet zie je dat de een zegt dat de WD Live beter is en de ander geeft aan dat de Mede8er beter is. Nu heb ik dus ook geen idee wat ik nu het beste kan nemen.

De prijs voor een WD Live is zo'n €90,-
De prijs voor een Mede8er is zo'n 600X3D €139/ 800X3D €179 / 1000X3D €199

• DeBaroN
Steeffeh schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:25:
Iemand van jullie wel eens een Mede8er met een WD Live vergelijkt?
Op het internet zie je dat de een zegt dat de WD Live beter is en de ander geeft aan dat de Mede8er beter is. Nu heb ik dus ook geen idee wat ik nu het beste kan nemen.

De prijs voor een WD Live is zo'n €90,-
De prijs voor een Mede8er is zo'n 600X3D €139/ 800X3D €179 / 1000X3D €199
Ja, wat is beter. Heb geen ervaring met de WD.
Voor mij zijn de audiocodecs heel belangrijk. De WD doet niet aan DTS-HD volgens mij. Zeer belangrijk naar mijn mening. Ook heeft die geen 3D ondersteuning.
En ik heb alles 1 Gbps in huis.... WD is 100Mbps.

• Steeffeh
baronruud schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:57:
[...]

Voor mij zijn de audiocodecs heel belangrijk. De WD doet niet aan DTS-HD volgens mij. Zeer belangrijk naar mijn mening. Ook heeft die geen 3D ondersteuning.
Duidelijk de punten die jij aangeeft zijn voor mij ook wel belangrijk. Mijn Onkyo kan ook DTS-HD aan, dit wil ik dan dus ook gebruiken. Mijn router is ook 1Gbps thuis dus kan ik met de Mede8er dit er ook uithalen. Thanks! :D

• Steeffeh
baronruud schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 13:57:
[...]

Gisteren een Mede8er 800X3D gekocht :D. Inclusief een 2TB hardeschijf.
Bootloader V2 erover gedraaid, Firmware 2.0 erop gezet. Jukebox ingesteld met Y2M.
Werkt perfect.

Een paar films overgezet via de HDD aan mijn computer (voordat de aangeschafte hardeschijf dus in de Mede8er ging). Hierna nog wat films overgezet via het netwerk. Ook dat werkt perfect.

Tot nu toe dus al te spreken over de Mede8er. Van het weekend even uitgebreid en goed testen!

• DeBaroN
Steeffeh schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:37:
[...]

Bootloader V2 erover gedraaid, Firmware 2.0 erop gezet. Jukebox ingesteld met Y2M.
Werkt perfect.

Een paar films overgezet via de HDD aan mijn computer (voordat de aangeschafte hardeschijf dus in de Mede8er ging). Hierna nog wat films overgezet via het netwerk. Ook dat werkt perfect.

Tot nu toe dus al te spreken over de Mede8er. Van het weekend even uitgebreid en goed testen!
Dat is mooi om te horen. Ben benieuwd naar je ervaringen.

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Steeffeh schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:37:
[...]

Werkt perfect.

Wat ik eigenlijks wil weten of je met de apple app, je muziek / inet radio kan regelen zonder de tv aan.
Natuurlijk dan wel de audio direct in de versterker (en niet via tv)?

mijn pc

Pagina: 1