WD-40 zou ik je afraden, blijft allemaal stof aan kleven, waardoor oa je fans kunnen vastlopen of de boel wordt opeens geleidend.
People as things, that’s where it starts.
er blijft sowieso stof aan olie kleven. WD-40 werkt prima, je kan dat spul zelfs gebruiken als contactspray.VasZaitsev schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:06:
Ik gok dat het niet je fans zijn maar coilwhine. Ik heb namelijk ook zat oude videokaarten gebruikt en die piepten niet, zou me verbazen als de lagers überhaubt zouden piepen.
WD-40 zou ik je afraden, blijft allemaal stof aan kleven, waardoor oa je fans kunnen vastlopen of de boel wordt opeens geleidend.
al zou ik voor de gringe ruimte daarin liever kruip/kettingolie gebruiken.
Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.
Tja, WD-40 wel of niet gebruiken? Ik heb zo ook geen andere oliesoort bij de hand. Ben trouwens ook niet van plan om alles eronder te spuiten, meer is niet altijd beter.
[ Voor 17% gewijzigd door Bull op 24-06-2013 15:15 ]
Bij gebrek aan beter is wd-40 ideaal.Bull schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:14:
Wanneer ik de fans stil zet hoor ik niks meer piepen, ook onder load niet dus het lijkt mij persoonlijk geen coil whine.
Tja, WD-40 wel of niet gebruiken? Ik heb zo ook geen andere oliesoort bij de hand. Ben trouwens ook niet van plan om alles eronder te spuiten, meer is niet altijd beter.
dus ga er maar voor
Kan verder geen kwaad wanneer er wat op het koelblok of de printplaat komt?
Natuurlijk kan dat kwaadBull schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:28:
Ok, ga ik dat morgen eens proberen. De videokaart moet eerst wel goed afgekoeld zijn voordat ik hem ga inspuiten.
Kan verder geen kwaad wanneer er wat op het koelblok of de printplaat komt?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ik bedoel meer wanneer ik per ongeluk wat mors maar het daarna wel afweeg? Tis namelijk nogal dun spul, dat WD-40.warhamstr schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:31:
[...]
Natuurlijk kan dat kwaadgewoon niet doen, alleen aan de binnenkant van de fans in 't hart van de fans.
[ Voor 6% gewijzigd door Bull op 24-06-2013 15:33 ]
Jup goed schoonmaken daarna. Als het echt werk als contactspray krijg je anders problemen natuurlijk.Bull schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:33:
[...]
Ik bedoel meer wanneer ik per ongeluk wat mors maar het daarna wel afweeg? Tis namelijk nogal dun spul, dat WD-40.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
contactspray geleid niet zoals vele mensen denken. het schoont het soldeer op het contact wat op.warhamstr schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:35:
[...]
Jup goed schoonmaken daarna. Als het echt werk als contactspray krijg je anders problemen natuurlijk.
het blijft olie, dus in theorie is het veilig. maar toch inderdaad eerst even laten drogen, mocht je wat lekken.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Dat is idd een goed tip! Heb wel een fijn kwastje liggen.Tens schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:48:
niet spuiten op de kaart, spuit iets in een oud flessedopje oid en dan met een fijn kwastje, of een coctailprikker waarvan je de punt iets kneust aanbrengen. Denk trouwens dat het lastig is om bij de lagers te komen zonder de fan uit te bouwen.