Voor mij vader ben ik op zoek naar een oplossing voor zijn "mediaprobleem".
zijn "eisen"
- Muziek afspelen zowel in de woonkamer, en op 2 verschillende slaapkamers.
- Films bekijken, ook zowel de woonkamer als 2 verschillende slaapkamers.
- Een film afspelen, en tegelijk andere muziek aan. (vraag me niet waarom, geen idee)
Dit deed hij altijd via de laptop, die dan via HDMI werd aangesloten.
Wat is nu handig? een mediabox zit je met de problemen dat niet alles wordt afgespeeld (geen mkv bijvoorbeeld, of geen ondertitels) en heel handig met computers is die niet. En elke kamer moet dan een mediaspeler.
Zat zelf te denken aan een router, met daaraan een harde schijf voor alle films en muziek. Deze is dan via wifi te benaderen voor de laptops, zodat deze met elke laptop af te spelen is (hij heeft er meerdere). op de laptop(s) dan XMBC zetten voor hem. OF is een NAS misschien een optie?
ik heb geprobeerd een schets te maken van de huidige situatie

Of hebben jullie een beter idee?
zijn "eisen"
- Muziek afspelen zowel in de woonkamer, en op 2 verschillende slaapkamers.
- Films bekijken, ook zowel de woonkamer als 2 verschillende slaapkamers.
- Een film afspelen, en tegelijk andere muziek aan. (vraag me niet waarom, geen idee)
Dit deed hij altijd via de laptop, die dan via HDMI werd aangesloten.
Wat is nu handig? een mediabox zit je met de problemen dat niet alles wordt afgespeeld (geen mkv bijvoorbeeld, of geen ondertitels) en heel handig met computers is die niet. En elke kamer moet dan een mediaspeler.
Zat zelf te denken aan een router, met daaraan een harde schijf voor alle films en muziek. Deze is dan via wifi te benaderen voor de laptops, zodat deze met elke laptop af te spelen is (hij heeft er meerdere). op de laptop(s) dan XMBC zetten voor hem. OF is een NAS misschien een optie?
ik heb geprobeerd een schets te maken van de huidige situatie

Of hebben jullie een beter idee?