Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:51
Voor mij vader ben ik op zoek naar een oplossing voor zijn "mediaprobleem".
zijn "eisen"

- Muziek afspelen zowel in de woonkamer, en op 2 verschillende slaapkamers.
- Films bekijken, ook zowel de woonkamer als 2 verschillende slaapkamers.
- Een film afspelen, en tegelijk andere muziek aan. (vraag me niet waarom, geen idee)

Dit deed hij altijd via de laptop, die dan via HDMI werd aangesloten.

Wat is nu handig? een mediabox zit je met de problemen dat niet alles wordt afgespeeld (geen mkv bijvoorbeeld, of geen ondertitels) en heel handig met computers is die niet. En elke kamer moet dan een mediaspeler.

Zat zelf te denken aan een router, met daaraan een harde schijf voor alle films en muziek. Deze is dan via wifi te benaderen voor de laptops, zodat deze met elke laptop af te spelen is (hij heeft er meerdere). op de laptop(s) dan XMBC zetten voor hem. OF is een NAS misschien een optie?

ik heb geprobeerd een schets te maken van de huidige situatie

Afbeeldingslocatie: http://cl2c0.pogoplug.com/svc/files/XCLDDCV3Y6RZXSY9EF2TSKWD2A/XCLDDCV3Y6RZXSY9EF2TSKWD2A/g8bcUUY6E44awwTPb-fXrg/pv/DSC_0063.jpg

Of hebben jullie een beter idee?

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-11 01:56
Dus dan speel je de films af op de TV via de laptop? Wat voor TV's zijn het bijvoorbeeld? Zijn het smart tv's? Ik heb op 3 kamers een smart TV en gebruik een oude PC als media center waar alles op staat die ik dan vanaf de TV's kan benaderen (ik gebruik Plex)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Waah
Alleen de woonkamer is een "smart" tv met dlna. de andere 2 zijn "domme" tv's, maar wel beide met HDMI. en ja nu speelt die de films af via de laptop, op de tv.
De audio gaat via een audiokabeltje (of via HDMI)

Oude PC hebben we misschien nog wel liggen. Maar het rondlopen met laptops is op zich geen probleem. Wel is het handig als de films op elke laptop te benaderen zijn.

Is plex makkelijk te gebruiken nadat het is ingesteld?

[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 24-06-2013 15:02 ]

• Chief
In jou geval is het dan het makkelijkste dat je op 1 laptop alle media zet en alle laptops in zelfde netwerk zet.Dit is denk ik al het hetgavl . Met bestand delen (makkelijkste oplossing) kan je dan via andere laptops je media bereiken. Visueel mooiere optie is een mediacenter installeren. Windows heeft er ook al 1

• Waah
Chief-XL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:09:
In jou geval is het dan het makkelijkste dat je op 1 laptop alle media zet en alle laptops in zelfde netwerk zet.Dit is denk ik al het hetgavl . Met bestand delen (makkelijkste oplossing) kan je dan via andere laptops je media bereiken. Visueel mooiere optie is een mediacenter installeren. Windows heeft er ook al 1
oke ga ik daar maar voor denk ik. Maar waarom niet een schijf aan het netwerk hangen? Probleem met bestanden delen is dat de laptop waar alles op staat dus aan moet staan. Met een router met een usb ingang voor een schijf zou dit al moeten kunnen toch? of zit je dan met het afspelen.

• Chief
Sec een HDD aan een router hangen gaat niet werken omdat je dan de HDD niet kan benaderen. Je hebt dan toch iets van een NAS (of oude PC) nodig die dan aanstaat. Dat is natuurlijk de "mooiere" oplossing maar is wel duurdere oplossing als je geen oude PC hebt staan. Je zult dan wel altijde de NAS/PC aan moeten hebben staan, zelfde probleem als altijd je laptop aan laten staan. Je kan natuurlijk de laptop met media pas aanzetten als je het nodig hebt maar kost je een paar minuten extra voordat je bij media kan. Is wel een groenere oplossing :)

• Waah
Chief-XL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:35:
Sec een HDD aan een router hangen gaat niet werken omdat je dan de HDD niet kan benaderen.
Ik heb meerdere routers gehad, en dan werd het een netwerkschijf? dat heb ik nu ook. heb een wndr4700 met daarin een schijf gebouwd. maar externe schijven via USB zijn ook te benaderen. of zit je dan met snelheidsproblemen?
Pagina: 1