Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Ik denk dat het telefoongedeelte de 18VAC nodig heeft.
Je zou intern kunnen kijken wat hij ervan maakt, zou bijv 24VDC kunnen zijn of 2x 12V synchroon, of...
In een aantal gevallen zou hij werken op 12V, misschien met verminderde functies, je zou het moeten proberen denk ik.
Maar denk niet dat alles werkt op 12V, anders had de fabrikant wel een 12V adapter erbij gedaan, denk dat die goedkoper zijn.
Je zou intern kunnen kijken wat hij ervan maakt, zou bijv 24VDC kunnen zijn of 2x 12V synchroon, of...
In een aantal gevallen zou hij werken op 12V, misschien met verminderde functies, je zou het moeten proberen denk ik.
Maar denk niet dat alles werkt op 12V, anders had de fabrikant wel een 12V adapter erbij gedaan, denk dat die goedkoper zijn.
Dat snap ik, maar ik heb in mijn huisje geen 220, om nou van 12V naar 220 te gaan en dan weer naar 18 is een beetje omslachtig. Bovendien kost mijn 1500Watt inverter mijn ook kostbare energie.SA007 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:33:
Ik denk dat het telefoongedeelte de 18VAC nodig heeft.
Ik hoopte zelf een 12 -> 18V DC converter (1A max) te solderen. Toen zag ik dat de speedtouch 18V AC, dus wisselspanning eet...
Dus maak het ding open en kijk wat dr in zit. Ik heb m'n glazen bol in ieder geval niet bij me vandaag..
het is inderdaad gewoon kijken wat hij er intern mee doet. als hij het meteen gelijkricht kun je gewoon een dc voeding aansluiten met voldoende spanning. 12 is dan waars te weinig. 18v AC wordt ruim 25v DC (gaat nog diodeverlies vanaf, ca 1.5v).
hoe kan 18V Ac 25 DC worden? als dat door een bruggelijkrichter gaat blijft er toch 16,5 DC over?
als ik er dan 18V DC in steek blijt er ook 16,5 DC over.
kan m nu niet openmaken omdat dan mijn internet weg is. Ik zal eens zoeken of ik er nog een heb staan.
Er zit op het bord een stukje achter de aansluiting een brug gelijkrichter, ervoor zitten een paar kleine spoeltjes op het board gesoldeerd.
ik hoop dat hij het gaat doen op een "Basetech BTNA-70" auto-laptop voeding.
http://www.conrad.nl/ce/n...V19V20V22V24V-4-A-72-Watt
Over 2 weken weet ik dat, bestelling ligt nu in NL en hopelijk over 2 weken hier....
als ik er dan 18V DC in steek blijt er ook 16,5 DC over.
kan m nu niet openmaken omdat dan mijn internet weg is. Ik zal eens zoeken of ik er nog een heb staan.
Er zit op het bord een stukje achter de aansluiting een brug gelijkrichter, ervoor zitten een paar kleine spoeltjes op het board gesoldeerd.
ik hoop dat hij het gaat doen op een "Basetech BTNA-70" auto-laptop voeding.
http://www.conrad.nl/ce/n...V19V20V22V24V-4-A-72-Watt
Over 2 weken weet ik dat, bestelling ligt nu in NL en hopelijk over 2 weken hier....
[ Voor 46% gewijzigd door xychix op 28-06-2013 11:14 ]
18V AC *√2= 25,45V DC
Die 18V is de effectieve waarde, de maximale spanning van een 18V AC voeding is dus ook 25,45V. Als je het dus gelijkricht is het ook 25VDC
Die 18V is de effectieve waarde, de maximale spanning van een 18V AC voeding is dus ook 25,45V. Als je het dus gelijkricht is het ook 25VDC
Pagina: 1