Ik heb laatst een ftp server opgestart bij mij thuis maar helaas heb ik essent @home
en kunnen anderen die ook @home hebben niet bij mij inloggen. Weet iemand hoe ik dat kan oplossen?
Verwijderd
euh...ik heb ook ftp server draaien met @home en andere @homers komen er ook gewoon op. Dus ik denk dat het aan je instellingen van je FTP ligt....ik zou echter niet weten waaraan..??
Zou kunnen, maar soms hebben ze direct connection tussen 2 users uitstaan (die op dezelfde router zitten ofzo). Voor de veilighied. Dit wil bij Chello nog wel es het geval zijn.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
dat probleem ondervind ik ook hier
maar alleen bij iemand van 1 km verder op
lijkt me sterk dat die op dezelfde router zit als ik met die afstand
maar alleen bij iemand van 1 km verder op
lijkt me sterk dat die op dezelfde router zit als ik met die afstand
Moet je ff Start> Uitvoeren> route add (ip adres van de ander)
Dus:
route add 121.222.222.222 bijvoorbeeld
Als dit niet lukt moet je ook nog zijn gateway toevoegen met.
Dus:
Als dit niet lukt moet je ook nog zijn gateway toevoegen met.
Alle proemn in n drek
Je kan het zien aan de IP's
Als de eerste drie getallen van de ip's, bijv 213.51.90.xxx hetzelfde zijn, dan zit je op dezelfde router. Dit heeft weinig te maken met de plek waar je woont. Mijn buurjongen (zelfde blok van twee huizen!) zit op een hele andere router dan een vriend die 3 km verder woont.
(@home logica) Je kan het probleem oplossen met een Route commando in een Dosbox.
Voor meer info kijk ff op members.home.nl/gebruikers en dan in de FAQ bij 'Ik kan geen bestanden versturen'
suc6 ermee!
Als de eerste drie getallen van de ip's, bijv 213.51.90.xxx hetzelfde zijn, dan zit je op dezelfde router. Dit heeft weinig te maken met de plek waar je woont. Mijn buurjongen (zelfde blok van twee huizen!) zit op een hele andere router dan een vriend die 3 km verder woont.
(@home logica) Je kan het probleem oplossen met een Route commando in een Dosbox.
Voor meer info kijk ff op members.home.nl/gebruikers en dan in de FAQ bij 'Ik kan geen bestanden versturen'
suc6 ermee!
Verwijderd
nou heel @home..... alleen de mensen op het zelfde subnet
gewoon een kwestie van route
op linux gewoon:
route add -host <gateway> <nic>
route add -net <subnet> netmask <subnet mask> gw <gateway> <nic>
op windows is daar een special progje voor die ik nu ff nie kan vinden.. iets van MT nogwat
gewoon een kwestie van route
op linux gewoon:
route add -host <gateway> <nic>
route add -net <subnet> netmask <subnet mask> gw <gateway> <nic>
op windows is daar een special progje voor die ik nu ff nie kan vinden.. iets van MT nogwat
Verwijderd
route add <ip van de ander> <gateway>
voor win95 98 me
route -p add <ip van de ander> <gateway>
voor win2000
dit moet je op bijde pcs doen wat je wilt mee communiceren
voor win95 98 me
route -p add <ip van de ander> <gateway>
voor win2000
dit moet je op bijde pcs doen wat je wilt mee communiceren
Pagina: 1