Gamen en ouder worden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
Sinds de jaren tachtig vermaak ik me (af en aan) prima met gamen. Mijn favorieten zijn racen en vliegen. Ik heb ooit ook best veel fps's en andere soorten games gespeeld, maar de laatste jaren is het eigenlijk voornamelijk vliegen en zo nu en dan een periode wat racen.

De afgelopen twee of drie weken, heb ik me, na een paar dagen Grid 2, prima vermaakt met Race 07 (STCC). Heerlijk intensief 'side by side' racen op kleine smalle banen. Het racen werd echter wel wat bemoeilijkt door het feit dat ik wat vaak hoofdpijn had en ook aanvallen van 'migraine met een aura' (dan zie je allemaal schitteringen en kan je je niet meer goed ergens op focusen). Ik had de afgelopen week zelfs veel last daarvan op het werk.

Ik herinnerde me dat ik een tijd geleden ook een periode met dat soort verschijnselen had en dat dat toen samen viel met het nogal veel spelen van Dirt Showdown... En volgens mij had ik ook last toen ik een tijdje WRC3 speelde...

Afgelopen weekend heb bij wijze van test niet geraced. Ik voel me nu al een heel stuk beter...

Mijn voorlopige conclusie: ik wordt een dagje ouder en krijg moeite met het spelen van bepaalde games met drukke beelden... :| En daar baal ik toch wel een beetje van. Vooral omdat ik nog bepaald niet echt 'oud' ben (vind ik).

Ik vroeg me eigenlijk af of er nog meer gamers zijn die merken dat ze een dagje ouder worden. Vast wel. Wat doe je eraan? Behalve minder gamen? Helemaal niet meer gamen...? Ik ben allang blij dat ik met FSX totaal geen probleem heb, maar ik vrees dat mijn nog maar nét nieuwe G27 de komende tijd (of de rest van mijn leven) een stuk minder gebruikt gaat worden, terwijl ik net bezig was lichtelijk verslaafd te raken aan STCC.

Ik zal vast en zeker zo nu en dan ff een race doen, maar ik moet er wel mee oppassen en dat alleen al is toch wel ff slikken.

Enfin, het leek me wel interessant en hopelijk opbeurend (gedeelde smart is halve smart) hierover een topic te beginnen. Zoals ik al zei, ik ben vast niet de enige die merkt dat zijn droom om later in het bejaardentehuis lekker de hele dag te racen in duigen valt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Ik denk dat je eens naar de dokter moet gaan. Een beetje gamen in het weekend zou namelijk tot je 70e prima moeten kunnen. Ik weet niet hoe oud je daadwerkelijk bent?

[ Voor 15% gewijzigd door Bob Popcorn op 24-06-2013 13:48 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

tip voor je stuur
* www.wmdportal.com/projects/cars/
* rfactor.com

* himlims_ is 30~ en own nog steeds :+

[ Voor 27% gewijzigd door himlims_ op 24-06-2013 13:56 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

himlims_ schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:55:
tip voor je stuur
* www.wmdportal.com/projects/cars/
* rfactor.com

* himlims_ is 30~ en own nog steeds :+
Same hier ook 30 en game nog redelijk vaak merk alleen wel dat het minder fanatiek word, als in het hoeft niet perse die avond en ik wil er ook zo min mogelijk verplichting aan, gamen wanneer ik wil en niet wanneer mijn team/clan of andere mensen willen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Bob Popcorn schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:47:
Ik denk dat je eens naar de dokter moet gaan. Een beetje gamen in het weekend zou namelijk tot je 70e prima moeten kunnen. Ik weet niet hoe oud je daadwerkelijk bent?
Ik kijk naar een oom die ruim in de 50 is, en speelt veel games Crysis, BF, Fifa. En die is qua focus alleen maar op vooruit gegaan. Ik zou inderdaad naar doktor gaan, als ik jouw was.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Het racen werd echter wel wat bemoeilijkt door het feit dat ik wat vaak hoofdpijn had en ook aanvallen van 'migraine met een aura' (dan zie je allemaal schitteringen en kan je je niet meer goed ergens op focusen). Ik had de afgelopen week zelfs veel last daarvan op het werk.
Trouwens dit had ik ook wat bleek was dat mijn ogen prima in orde waren echter dat het kwam door veelvuldig in kantoor licht (tl) en PC te zitten ( zit minimaal 12 uur per dag achter een pc inclusief @ work ), uiteindelijk heb ik een Gunnars bril gekocht sinds dien hoofdpijn vrij :D hielp bij mij echt super.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Tja, kan vanalles zijn... neurologisch. Het kan een allergie zijn. Bloeddruk.

Conclusie: WIJ weten hier niet genoeg van. Ga met je verhaal naar een huisarts en dan gaat het balletje rollen.

Misschien is het iets van voorbijgaande aard (hoogstwaarschijnlijk) en ben je achteraf blij dat je even de moeite hebt genomen om naar je arts te gaan.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

Anoniem: 135195 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:45:

...Het racen werd echter wel wat bemoeilijkt door het feit dat ik wat vaak hoofdpijn had en ook aanvallen van 'migraine met een aura' (dan zie je allemaal schitteringen en kan je je niet meer goed ergens op focusen). Ik had de afgelopen week zelfs veel last daarvan op het werk.
Oogmigraine, heb ik ook een paar keer gehad. Dat begint ergens op een punt op je zicht. Dat wordt vaag en steeds groter en bij de rand van het vage stuk lijkt alsof je door een kaleidoscope kijkt. Overigens had ik er geen hoofdpijn bij tijdens de kaleidoscope, maar pas achteraf.

Scary shit de eerste keer, ben meteen gestopt met Mario Kart Wii en op bed gaan liggen met de gordijnen dicht om m'n ogen rust te geven.

Een paar weken later had ik het weer en heb ik de huisarts gebeld, maar ik moest me pas zorgen gaan maken als m'n zicht in een keer uitviel. Het was waarschijnlijk druk op het oog agv te veel belasting/stress (door Mario Kart Wii...)

We realiseren het ons niet, maar het oog wordt ookbestuurd door spieren en spieren kunnen...overbelast raken, vast gaan zitten, lui worden etc etc.

Rust èn onderhoudswerkzaamheden is het devies :) (Google 's op eye exercises Bates method)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

in het kader van 'retro / oldskool' kan ik je NU 8-bit commando aandraden; https://indiegamestand.com/ - vandaag actie pay-what-you-want

game is moooeilijk

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Ik game al online sinds 1996, en gaat nog steeds prima :)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-06 16:41

Standeman

Prutser 1e klasse

Dit topic past veel beter in Spielerij dan in de HK. Dus voordat de onzin replies komen

HK>>HSA

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Apie! schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:08:
Oogmigraine, heb ik ook een paar keer gehad. Dat begint ergens op een punt op je zicht. Dat wordt vaag en steeds groter en bij de rand van het vage stuk lijkt alsof je door een kaleidoscope kijkt. Overigens had ik er geen hoofdpijn bij tijdens de kaleidoscope, maar pas achteraf.
Oogmigraine en migraine zijn niet hetzelfde. Oogmigraine is maar aan een oog en heef te maken met je netvlies. Migraine is een chronische ziekte waarbij delen van je hersenen, vaak het zicht, gedeeltelijk worden afgesloten. Dat begint vaak als stipje dat steeds groter wordt, gekleurde zigzaglijnen, etc. Dat effect zie je ongeacht door welk oog aangezien het vanuit je hersenen komt en niet je ogen/netvlies. (ik heb al meer dan 20 jaar minstens elke maand een migraineaanval...vandaar)

[ Voor 4% gewijzigd door Zoijar op 24-06-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Ik heb wel dat ik als een lange tijd geen FPS meer heb gespeeld dat ik dingen gewoon niet meer snel zie.

Ik speel nu bijna 2 jaar alleen maar league of legends, en daar ben ik wel aardig goed in geworden, platinum league enzo. Echter daarvoor speelde ik BF3, MW2 en stond daar vaak bovenaan. Ik heb in BF3 zelfs een kd ratio van 2.1 weten vast te houden na 150 uur spelen.

Echter toen ik laatst weer eens MW2 opstartte schrok ik wel van het feit dat ik het gewoonweg niet meer kon volgen. Ik heb het toen maar weer afgesloten, maar ik hoop dat dit een kwestie van wennen is. Ik vermaak me gelukkig genoeg met League of legends, maar als ik ooit weer een shooter wil spelen, wil ik het niveau halen van wat ik gewend ben, en als dat niet kan door ouderdom baal ik wel hard :P

Ik ben overigens 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:08
Als je je echt bejaard voelt kun je altijd nog switchen naar iets als EVE-Online, perfect mogelijk om daar een uiterst gemoedelijk tempootje aan te houden.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat ik wel merk is dat je als jongen knul gewoon beter bent in fast paced FPS.
Toen ik vroeger quake, sof en unreal speelde kickte ik serieus kont. Nu ik 25 ben merk ik gewoon dat ik niet meer de arendsogen en bliksemsnelle reacties heb die ik toen wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kan je hoofdpijn niet verklaard worden door slecht zicht? Zelfs als je je niet echt bewust bent dat je zicht niet ideaal is kan dit wel degelijk gevolgen hebben bij lange gamingsessies.

Men vriendin kreeg ook steeds barstende hoofdpijn tijdens avondjes raiden in World of Warcraft. Met een bril ging het plots een heel stuk beter.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:21
eL_Jay schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:52:
Wat ik wel merk is dat je als jongen knul gewoon beter bent in fast paced FPS.
Toen ik vroeger quake, sof en unreal speelde kickte ik serieus kont. Nu ik 25 ben merk ik gewoon dat ik niet meer de arendsogen en bliksemsnelle reacties heb die ik toen wel had.
Ben 33 en speel vrij weinig; inmiddels ook papa, fulltime baan en nog wat van die dingen. Speel soms BF3 en zeker met CQ en gungame eindig ik vrijwel altijd in de top 5. Alleen kan ik niet zo ubergoed vliegen, dus als ik een avondje met heli of jet op pad ga is mijn score crap.

Maargoed, hoofdpijn van gamen/pc-en had ik ooit ook, heb toen ondanks 100% zicht bij de opticien een bril aangemeten gekregen voor een kleine afwijking - en sindsdien geen hoofdpijn meer. Het kan in een klein dingetje zitten, ik heb gewoon bril nodig voor de hoofdpijn niet omdat ik dan beter zie ofzo.

Edit: Enfin, ts zal opticien advies inmiddels wel serieus nemen, zo vaak als die voorbij komt :)

[ Voor 4% gewijzigd door NiGeLaToR op 24-06-2013 14:56 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
NiGeLaToR schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:56:
[...]

Ben 33 en speel vrij weinig; inmiddels ook papa, fulltime baan en nog wat van die dingen. Speel soms BF3 en zeker met CQ en gungame eindig ik vrijwel altijd in de top 5. Alleen kan ik niet zo ubergoed vliegen, dus als ik een avondje met heli of jet op pad ga is mijn score crap.

Maargoed, hoofdpijn van gamen/pc-en had ik ooit ook, heb toen ondanks 100% zicht bij de opticien een bril aangemeten gekregen voor een kleine afwijking - en sindsdien geen hoofdpijn meer. Het kan in een klein dingetje zitten, ik heb gewoon bril nodig voor de hoofdpijn niet omdat ik dan beter zie ofzo.

Edit: Enfin, ts zal opticien advies inmiddels wel serieus nemen, zo vaak als die voorbij komt :)
BF3 is niet fast-paced ;) Bedoel dan meer iets in de trant van Quake3, sof of Warsow. (waar je muishand net zo snel en accuraat moet zijn als je zicht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Quake 3 gaat niet zo vlot meer als vroeger nee. Maar dat zal ook wel te maken hebben met het feit dat we geen 5 uur per dag meer quaken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:21
eL_Jay schreef op maandag 24 juni 2013 @ 15:00:
[...]

BF3 is niet fast-paced ;) Bedoel dan meer iets in de trant van Quake3, sof of Warsow. (waar je muishand net zo snel en accuraat moet zijn als je zicht)
Ligt er aan wat je speelt in BF3, die close quarter mapjes zijn juist zo handig voor m'n CS-skills van weleer. Snel, krap, chaotisch. speelde ooit in de top 3 EU ladder van CS op clanbase en hoewel ik inderdaad niet meekom met pure snelheid, merk ik dat ik het compenseer met tactiek :+

Maar, helemaal zoals Quake is het idd niet.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 05-06 00:01
Ik game ook wel veel minder als dat ik vroeger deed maar dat heeft meer met tijd en prioriteiten te maken dan met dat ik er gezondheidsklachten van krijg, lijkt mij niet echt gezond als je van een paar uurtjes gamen structureel koppijn en problemen met je zicht krijgt. Op zich heb ik die klachten waar jij het over hebt ook weleens maar dan gaan ze samen met werkweken van 80+ uur eigenlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor alle goede tips en het medeleven ;) maar ik startte dit topic niet om te achterhalen wat er met me aan de hand is: dat weet ik namelijk wel (misschien dat ik dat niet duidelijk genoeg verwoord heb). ;) Ik draag al een bril en ik heb zelfs speciale computerbrillen. En er is al een paar jaar geleden bij mij (o.a.) migraine gediagnosticeerd (je wilt niet weten wat ik verder allemaal nog heb, haha!). Het punt is alleen dat ik zo langzamerhand ondanks alle hulpmiddelen en kennis van kwalen minder kan gamen. Bij mij is dat dus gewoon een gevolg van diverse kwalen en het ouder worden (wat de kwalen verslechterd). Kon ik voorheen drukke games doen zonder dat dat direct gevolgen had en had ik op willekeurige momenten last van het een en ander, ik merk nu dat dát niet meer gaat en dat (druk) gamen meer en meer een directe invloed heeft op hoe ik me lichamelijk voel. En ik was voornamelijk benieuwd of hier nog andere vijftigers zijn (in die klasse zit ik) die dit merken. En hoe die daar mee omgaan en zo. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 20:35

BM

Moderator Spielerij
boe2 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:55:
Kan je hoofdpijn niet verklaard worden door slecht zicht? Zelfs als je je niet echt bewust bent dat je zicht niet ideaal is kan dit wel degelijk gevolgen hebben bij lange gamingsessies.
Of het hoofdpijn kan veroorzaken weet ik niet, maar ik weet wel dat er bepaalde games zijn waar ik na een tijdje gamen misselijk van word. Weet zo ff niet 100% zeker, maar meen dat het HL2 en Bioshock oa waren. Hebben wel meer mensen last van, en is volgens mij weinig aan te doen. Met andere games heb ik daar geen last van.

En qua ouder worden. Merk van mezelf wel dat ik minder tijd besteed aan gamen, maar dat kan ook komen omdat ik met smart (dat dan weer wel :p) zit te wachten op de nieuwe generatie consoles :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Wat betreft de migraine, daar kan ik wel over mee praten want ik heb dit tot twee jaar geleden redelijk vaak gehad vanaf mijn 13e t/m mijn 21e. Vaak een paar keer per maand, maar soms zelfs wekelijks. Het zit in ieder geval in de familie want mijn moeder, opa en oom hebben het ook constant.

De exacte oorzaken van migraine zijn, zoals je zelf waarschijnlijk al weet, niet echt bekend. Mijn bevinding is dat het vooral veel met je voeding te maken heeft. Ik was vroeger een stevige melkdrinker; soms ging er wel 1.5 tot 2 liter op een dag doorheen. En daarnaast at ik ook nog veel chocolade, vla, cakes, etc. Allemaal producten waarin melk verwerkt zit. Twee jaar geleden kreeg ik ineens opvallend veel last van maagzuur en soms ook winderigheid tot diarree aan toe. De huisarts had zelf niet echt een idee wat het zou kunnen zijn, omdat hier veel oorzaken voor zijn. Dus ik zelf maar veel lopen researchen en kwam erachter dat melk niet eens zo goed voor je is zoals wordt beweerd. Google er zelf maar eens op. Je zult erachter komen dat veel mensen niet tegen melk kunnen en dat er veel klachten aan gerelateerd zijn zoals maagzuur, winderigheid, misselijkheid, maar ook migraine.

Sinds ik hierachter ben gekomen ben ik eens een test gaan houden door zoveel mogelijk melk en melkproducten (koek, gebak, vla, ijs, etc) te vermijden. Dit heb ik een maandje volgehouden. Ik merkte dat ik het wel ging missen, dus kun je nagaan hoe verslaafd we er aan zijn. Maar goed, die hele 'test-maand' heb ik geen enkele klacht meer gehad! Geen maagzuur meer, maar nog belangrijker, geen migraine meer! Waarbij ik normaal gesproken zeker 1 dag in de week mezelf ziek moest melden vroeg iemand zelfs of het wel goed met mij ging omdat ik al 4 weken ziekloos op het werk was verschenen. Kun je nagaan...
Voor de grap nam ik weer eens een bekertje melk. Wat denk je? Maagzuur, winderigheid en diezelfde dag nog een migraine aanval gekregen, al was de aanval wel erg zwak en snel weer verdwenen.

Nu drink ik al twee jaar geen melk meer, en probeer melkproducten zoveel mogelijk te vermijden. En serieus, ik heb al twee jaar geen migraine aanval meer gehad! Hetzelfde geldt voor mijn moeder. Zij had zelfs hefterige aanvallen en was vaak compleet knock out. Ook zij neemt geen melkproducten meer, en wat denk je? Hetzelfde resultaat als mij.

Misschien het overwegen eens waard om je voedingsstijl aan te passen. Misschien nam je al geen melkproducten, maar probeer het eens een maandje en kijk of het helpt. Ik werd vroeger ook flink kriegel na een (lang) potje gamen wat eindigde in hoofdpijn en soms ook migraine, maar vooralsnog heb ik daar eigenlijk geen last meer van gehad...

Melk zou dus mogelijk ook een oorzaak bij jou kunnen zijn en je kunt het altijd proberen om het eens niet in te nemen, niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen ;) Het is wel erg lastig om vervangende producten te vinden omdat melk bijna overal in verwerkt zit, zeker in Nederland. Maar probeer eens een dieet van veel volkoren producten, groenten en natuurlijk fruit.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank voor je reactie, Mick! (Misschien dat de mods het topic nu weer van Spielerij terug gaan verhuizen naar de Huiskamer, haha! ;) Ik drink nauwelijks melk, alleen wat in de koffie, maar eet wel aardig vaak yoghurt: ik heb echter begrepen dat dat een stuk minder vervelend is voor mensen die niet tegen melk kunnen. Daarnaast moet ik zelf echt heel rustig aan doen met koffie: drie kopjes op een dag is absoluut mijn maximum. Dat heb ik ook proefondervindelijk ontdekt.
Het zal inderdaad voor iedereen anders zijn, maar het is zeker de moeite waard van alles en nog wat te proberen als je dit soort klachten hebt. Ik ga het in ieder geval nu een maand zonder drukke games doen en kijken hoe ik me dan voel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Yoghurt maakt inderdaad niet zo heel veel uit, denk ook niet echt dat het daar in kan zitten.

Koffie echter weer wel vanwege de Caffeïne. Als ik ook maar een kopje koffie of Red bull neem dan heb ik gegarandeerd diezelfde dag nog migraine. Zit zelfs aan de caffeïne vrije koffie en cola nu ;)

Succes met het niet gamen, lijkt me lastig! Ben benieuwd hoe het dan over een maandje met je migraine is.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Misschien krijg je wel hoofdpijn door een felle monitor, dan kan je f.lux proberen: http://justgetflux.com/

Ik kan er verder niet zo goed over meepraten, ben pas 23.

Steam/XBL: Avioto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:21
Toevallig ook net Flux op mijn PC gezet maar onlangs ook een nieuwe Monitor.

Als het niet medisch is en puur aan de hardware? hoe oud is je monitor? en wat kan hij?
Als je er nog geen hebt misschien een 120Hertz of hoger nemen betreft een scherm.

Weet wel als ik game en zit met één op skype en let minder op het spel en gewoon goed ontspannen ben dat ik vaak NR 1 boven aan sta met shooters(FPS en 3rd Person )

Sinds kort 31 geworden. kwa performance weet ik bijna altijd wel net boven het gemiddelde uit komen op enkele genre's na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Speel je op de PC of op console? Als je namelijk op de PC zit zal je sowieso dichter bij het scherm zitten waardoor je dus mogelijk meer last krijgt van de klachten die je hebt bescheven. Eventueel zou je er dus voor kunnen kiezen om te verhuisen naar een console (of je PC aan te sluiten op de TV met Steam Big Picture Mode) met een mooie 100hz televisie. Dit is wat rustiger voor je ogen aangezien het beeld minder trilt voor je gevoel en je verder van de lichtbron af zit.

Wat betreft de melkproducten kan ik je dit ook aanraden. Tot ongeveer een half jaar geleden dronk ik bijna nooit melk. Sindsdien ben ik het weer elke dag gaan drinken en voel ik mij een stuk opgewekter. Daarnaast heb ik ook het gevoel alsof mijn zicht beter is geworden. Misschien is dit ook optisch bedrog aangezien mijn bril maar iets van -1.5 is maar niet geschoten is altijd mis. En het is ook nog eens gezond.

En anders kan het natuurlijk zo zijn dat je er gewoon niet geschikt voor bent. Het erkennen van je eigen tekortkoming is geen zwakte maar een sterkte. Vroeger was ik bijvoorbeeld 'redelijk' in diverse shooters. Tegenwoordig speel ik alleen nog maar de hele langzame shooters zoals bijvoorbeeld Red Orchestra/Rising Storm. Laatst eens Call of Duty Black Ops 2 geprobeerd in één van de free weekends op Steam. Ik was binnen vijf minuten moe, puur omdat ik er niet meer aan gewend ben. Weet je, niet iedereen heeft het reactievermogen van een Jedi/Pro Gamer. =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krylinck
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-03 00:20
Wat is er toch met die melk? Alleen goed voor je als je een calciumtekort hebt, verder niet beter of slechter dan andere dranken. Zo lang je er geen liters per dag van wegkwakt (chronisch overmatig calciumgebruik is gelinkt aan diverse typen kanker) is er niks aan de hand. En nee, melk is geen oorzaak van migraine voor zover in de literatuur aangetoond, behalve mogelijk (!) bij mensen met een lactasedeficiëntie. Artikelen die melk wel aan migraine linken, doen dat met een hele lijst voedingsmiddelen waarvan iedereen er wel één of een paar per dag neemt. Kortom: totaal niets bewijzend onderzoek, want mensen met migraine krijgen nu eenmaal soms een aanval.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:46

Compizfox

Bait for wenchmarks

BM schreef op maandag 24 juni 2013 @ 16:16:
[...]

Of het hoofdpijn kan veroorzaken weet ik niet, maar ik weet wel dat er bepaalde games zijn waar ik na een tijdje gamen misselijk van word. Weet zo ff niet 100% zeker, maar meen dat het HL2 en Bioshock oa waren. Hebben wel meer mensen last van, en is volgens mij weinig aan te doen. Met andere games heb ik daar geen last van.
Ligt waarschijnlijk aan een te krappe FoV, dan heb je geen overzicht en moet je veel draaien met de camera. Ik krijg daar hoofdpijn van en wordt misselijk.
Bij sommige slechte consolegames die zijn geport naar de PC is de FoV te krap voor een monitor en niet aanpasbaar. Bioshock was inderdaad zo'n game. (HL2 dan weer niet, daar was het gewoon in te stellen)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Vergeet niet dat mensen ook wennen achter veel achter een scherm zitten. Als ik vroeger een week niet had gegamed kreeg ik de eerste 2maal daarna (veel sneller) last van mijn ogen, moeheid en soort rsi haha.

Als je ouder wordt game je minder vaak of minder constant qua tijd, en dat feit alleen al is van behoorlijke invloed. Dus zonder dat je zicht vermindert is, of je ergens gevoeliger voor bent geworden.

Wat ik wel weet is dat gamen behoorlijk intensief is, zowel voor je hersenen als voor je ogen en handen/vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03-06 06:38
Laat ik ook maar een duit in het melkzakje doen: heb koemelkallergie maar dat heeft bijna niets met gamen te maken (afgezien van de huiduitbarstingen die je ervan krijgt waardoor je veel etterende rotzooi krijgt op je controllers XD, damn you milka cookies). Wel een keer misselijk geworden van het spelen van Portal 2 in splitscreen op de PS3. Al die gravity dingen, zorgde voor hoofdpijn na een tijdje.

Merk dat ik met mijn 25 jaar steeds minder kan interesseren voor games waar je veel tijd moet investeren. Waar ik vroeger in Guild Wars 1 de ene na de andere chest deed grinden, mappen clearen etc. heb ik nu al moeite om tijd te steken in Guild Wars 2 om bepaalde achievements te halen.

Neem nu ook Pokemon: vroeger speelde ik Pokemon Red en daarna nog Pokemon Gold gekocht. Volgens mij iets van 150 uur in Red en 250 uur in Gold gestoken, uren en uren gespeeld. Tegenwoordig kan ik niet meer een game spelen waarin een random vijand vanuit het niets mij bespringt, daar heb ik niet meer het geduld voor.

Komt er ook op neer dat ik vroeger speelde voor de geweldige ervaring en het steeds beter willen worden, nu speel ik vooral voor de ontspanning en het plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 09:41

garathane

l'enfer, c'est les Autres

En maar weer on-topic: Ik ben gek op allerlei soorten spellen: bord, pen-and-paper role playing én PC-spellen. sinds een jaar of 18. Ik speel zo vaak mogelijk i.e. vooral 's avonds 3 a 5 keer per week, een paar uur per avond allerlei soorten games (RPG, strategy en nog wat) en heb nog nooit ergens last van gehad. Nou ja, soms iets aan de pols, rug of schouder,maar dat verdween weer en is niet chronisch geworden. De oorzaak kan ook best in iets anders hebben gelegen. Ik merk wel dat sporten lastiger wordt (volleybal) door de leeftijd (55), maar met gamen heb ik dat nog niet zo gemerkt.
Wat weer leuk is, is dat vrienden van mijn zoon het erg 'cool' vinden dat een vader spellen speelt die zij ook spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-06 16:16
LoL ik ben 30, en ja toen ik nog samen woonde speelde ik vele minder games dan nu eigenlijk weer. Al speel ik ook niet extreem veel.. de ene week meer dan de andere natuurlijk..

anyway.. 8 uur perdag achter een monitor zitten voor werk en daarna nog 4 uur achter een monitor zitten voor ontspanning gaf mij vroeger ook hoofdpijn. MoH:AA grijs gespeeld met mn neef, broertje en vader.. Dus uit het werk, achter de PC kruipen en nog zo'n 4 uur achterelkaar spelen op een plaspauze en drankje halen na.. Ja dat gaf ook wel eens hoofdpijn.

Anyway.. Ik speel nu meer op een console.. Lekker relaxed op de bank. En mn pa 57 :) Speelt ook mee.. Ik merk wel dat als vrienden niet online zijn om een spelletje CoD te spelen ik dan FIFA pak 3 speletjes speel en dan wel weer klaar ben.. Wel merk ik dat in FIFA of CoD ik niet meer zo goed ben als 10 jaar geleden :+ maar dat kan ook te maken hebben dat ik niet zo veel meer speel als toen.

Maar gamen kan je idd tot je je ogen sluit.
Wel kan stress, verkeerd eten en drinken of te weinig natuurlijk, verkeerde levenswijze zoals altijd laat naar bed en veel te vroeg weer opstaan kwaaltjes veroorzaken. Wat ik de TS adviseer is om zich heen te kijken. Zijn er dingen die hij tot een paar jaar geleden niet deed of juist wel?
Als de oplossing daar niet in zit even naar de dokter gaan..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1