Ik heb een hele lichte server gekocht waar wat zelf geschreven server software op wordt getest wat zal draaien op Windows. De machine wordt af en toe via remote desktop onderhouden. Er zal nooit op worden gesurfed of wat dan ook, alleen de test software zal draaien die zal communiceren met externe clients die ook een test versie draaien.
Aangezien de server niet erg krachtig is wil ik zoveel mogelijk resources beschikbaar houden voor de test software. Een anti virus vreet nogal wat performance wat mogelijk voor dit lichte systeem te veel wordt. De nieuwere versies kunnen gewoon indien nodig eerst even op een client worden gescanned voordat deze naar de server wordt gestuurd om de oude te vervangen.
De vraag is dan, kan een server ook veilig draaien zonder anti virus als deze slechts 24/7 online mijn software staat te draaien en verder dus niks opgebeurd?
Server specs:
- Intel D525 @ 2x 1.8GHz
- 2GB DDR3 RAM
- Crucial 120GB SSD
Aangezien de server niet erg krachtig is wil ik zoveel mogelijk resources beschikbaar houden voor de test software. Een anti virus vreet nogal wat performance wat mogelijk voor dit lichte systeem te veel wordt. De nieuwere versies kunnen gewoon indien nodig eerst even op een client worden gescanned voordat deze naar de server wordt gestuurd om de oude te vervangen.
De vraag is dan, kan een server ook veilig draaien zonder anti virus als deze slechts 24/7 online mijn software staat te draaien en verder dus niks opgebeurd?
Server specs:
- Intel D525 @ 2x 1.8GHz
- 2GB DDR3 RAM
- Crucial 120GB SSD
GTA VI - All aboard the hype train!!