Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Externe hardeschijf vastloper

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet bestanden vaker over van mijn Laptop Windows 8 64 bit naar mijn externe hardeschijf LaCie 160 GB .
Ik doe dan het volgende .
1 kopieer de bestanden van mijn D partitie ( harddrive ) laptop .
2 Plak de bestanden naar mijn LaCie harddrive .
3 De bestanden blijven steeds vasthangen en het kopiëren gaat niet meer verder .
4 Start de computer opnieuw op en controleer de externe harde schijf op fouten ( geen fouten ) .
5 Deze handelingen blijven steeds hetzelfde en kan dus geen bestanden meer overzetten .
Voorbeeld

Afbeeldingslocatie: http://i1319.photobucket.com/albums/t663/ClaudeMoers/IMG_0188_zpsf3cfc57b.jpg

Die groene balk blijft groen en gaat niet meer weg .
Weet jij een antwoord hierop dan lees ik dit graag .
Alvast bedankt .

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
probeer de hdd eens uit te behuizing te halen en te kijken of die nog werkt. En kijk of hij S.M.A.R.T errors geeft

druk en typefouten voorbehouden

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer eerst de bestanden te redden van die externe schijf (als er nog belangrijk spul opstaat). Het klinkt alsof die externe schijf z'n beste tijd heeft gehad. Probeer ook eens een andere kabel.

This footer is intentionally left blank

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Begin met het posten van de SMART info van de externe schijf. Bijvoorbeeld met CrystalDiskInfo.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Is het een schijf met een externe voeding? De voedingen gingen bij LaCie nogal eens kapot dacht ik.

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
En neem screenshots met de print screen knop :P

Verwijderd

Topicstarter
Nee het is geen externe voeding maar een externe met alleen USB
Ik ben nu bezig de harddrive te formatteren en probeer dan opnieuw te kopiëren en plakken
Laat zometeen iets weten
ThinkPadd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 11:33:
Is het een schijf met een externe voeding? De voedingen gingen bij LaCie nogal eens kapot dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn harddisk geformatteerd en helaas blijft het probleem met vasthangen met kopiëren en plakken .
Ik denk dat mijn harddisk LaCie 160 GB stuk is .

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:56:
Ik heb mijn harddisk geformatteerd en helaas blijft het probleem met vasthangen met kopiëren en plakken .
Ik denk dat mijn harddisk LaCie 160 GB stuk is .
Ik denk dat het handig is als je de SMART waardes laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich voor aan het begin van het plakken bestand .
Maar ik had er ook ineens last van mijn tweede externe harddrive verbatim 1 GB .
Heb toen mijn oude laptop Windows XP Home opgestart en toen mijn 2 externe harddrive aangesloten .
Heb probleemloos kopiëren en plakken van bestanden gedaan en dat ging vlekkeloos dus geen defecte harddrive .
Daarna op mijn Laptop Windows 8 ging het ineens wel goed , vreemd .
Oorzaak is onbekend tot nu toe .
Had er al een hele tijd last van ( maanden ) .
Pagina: 1