Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie laptop + SIms 3

Pagina: 1
Acties:

• crepsly
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:44
Beste Tweakers,

Mijn vriendin wil een nieuwe laptop, de huidige voldoet niet meer. Ze gebruikt de laptop vooral voor office, internet en beetje filmpjes streamen. Nu wil ze ook heel graag sims 3 |:( op de nieuwe laptop spelen. Maximum budget ligt op 650 euro. Bottleneck is dus het spelen van de sims 3 is daar een grafische chip voor nodig of kan het met de intel integrated graphics, met de nieuwe Haswells moet het wel lukken maar het duurt nog een paar maanden voordat deze in laptops van deze prijs klasse zitten.

Opties waar we nu aan zitten te denken zijn de Inspiron 15R (vind ze niet heel mooi) of een samsung series 5. Andere mogelijkheden horen we ook graag! _/-\o_

Groetjes!

• Djonny
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:11
https://outlet.sony.nl/sh...-13-15/SVS1511C173B.NL3.A

Iets boven je budget, maar daar krijg je heel veel laptop voor terug, ook al is ie dan wel refurbished.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:35
De Sims 3 is te spelen met een onboard kaart (Zeker als het een HD4000 of krachtiger is)

Als je het een beetje deftig wilt spelen bied een dedicated videokaart natuurlijk wel meer kracht.

Je wens lijst is nogal kort...moet hij ook mee naar de studie?

• crepsly
Ja hij moet ook mee naar de studie, dus beetje licht is wel ideaal. Denk dat ik die sony ga aanraden! Zitten daar nog minpunten aan?

• Djonny
Behalve dat ie refurbished is eigenlijk niet, refurbished betekent dat ie voor garantie is ingeleverd, gerepareerd is en extra gecontroleerd of alles foutloos werkt. Je krijgt dezelfde garantie, echter kopen mensen liever dingen nieuw dus gaan deze soms voor zulk soort bedragen in de aanbieding.

Mooi scherm 1080P IPS, goede koeling en een discrete videokaart. Ook erg licht voor een 15" ( 1.9 kg ) en het design zal haar ook wel bevallen denk ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Djonny op 24-06-2013 11:21 ]

• crepsly
Maar het kan dus wel zo zijn dat deze laptop al 1 jaar oud is? Dus de accu bijvoorbeeld ook?

[ Voor 19% gewijzigd door crepsly op 24-06-2013 11:22 ]

• Djonny
Wikipedia: Refurbishment (electronics)
http://electronics.howstu...efurbished-electronic.htm

Ja dus, dit soort type laptops zijn al vanaf 2012 beschikbaar en gezien deze met Windows 7 verkocht wordt lijkt het me logisch dat ie al ouder is. Hij is echter dus gecontroleerd en je krijgt weer de volledige 2 jaar garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Djonny op 24-06-2013 11:28 ]

• crepsly
Het enige waar ik me beetje zorgen over maak is de accu, is die handmatig te vervangen?

• Djonny
Er zijn accu's voor in omloop, dus lijkt me wel. Ook geven ze hier aan dat de batterij makkelijk vervangen kan worden: http://www.notebookcheck....E-B-Notebook.80171.0.html ( is wel een andere notebook, maar valt in dezelfde serie en heeft dus dezelfde chassis )

[ Voor 18% gewijzigd door Djonny op 24-06-2013 11:41 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Kijk eens op www.dell.nl naar een Inspiron 17 of 15.

Of nog beter de Inspiron 17R, deze heeft een AMD Radeon™ HD 8730M 2G DDR3, daar moet de Sims prima op werken.

[ Voor 59% gewijzigd door Megamind op 24-06-2013 11:42 ]

Pagina: 1