Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

ASUS N56-VB: van Windows 8 naar Windows 7 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• robenroute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 13:27

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Ik ben erg toe aan een nieuwe laptop en de ASUS N56-VB-serie ( m.n. de S4054H en S4052H) lijkt prima te voldoen aan mijn eisen en wensen. Echter, deze laptops worden alleen met Windows 8 uitgeleverd.

Twee vragen:

1. Windows 8 installatiemedia worden niet meegeleverd. Hoe kan ik een andere (snellere) harde schijf installeren als ik geen Windows 8 DVD heb?

2. Op de site van ASUS zijn voor de N56-VB's alleen de Windows 8 drivers te downloaden. Als Windows 8 niet bevalt zou ik terug willen naar Windows 7. Iemand daar ervaring mee en/of tips voor?

Reuze bedankt & groet,

Robenroute

P.S. in de grote ASUS N-topic-thread wordt het downloaden van een Windows 8-iso aangegeven als mogelijkheid, maar na neuzen op internet, ben ik nog geen download van zo'n iso tegengekomen.

[ Voor 13% gewijzigd door robenroute op 24-06-2013 14:11 . Reden: P.S. toegevoegd ]

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Ad 1.
Heb contact met MS gehad: installatiemedia zijn niet zomaar te downloaden. M.a.w., het zijn dus illegale downloads waar mensen het hier over hebben als ze spreken van even een Win8-iso downloaden...

E.e.a. houdt in dat er via een andere weg (sgdisk o.i.d., ASUS BackTrack (hoewel ik dat nergens kan vinden...)) een kopie van de herstelpartitie gemaakt moet worden. Gelukkig bieden een aantal boot-DVD's als PartedMagic en SystemRescue ruim mogelijkheden dit voor elkaar te krijgen; helaas is dit niet voor leken/beginners altijd even eenvoudig en/of duidelijk.

Ad 2.
Deze vraag blijft open: zijn er mensen die Windows 7 op een N56-VB aan het draaien hebben gekregen? Uiteraard wel met alle apparaten/faciliteiten (volledig) ondersteund.

Iemand?

Dank & groet.

Verwijderd

Goede vraag volgens mij is er veel onduidelijkheid over de downgrade mogelijkheid bij Windows 8 Pro OEM voor consumenten.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 20:22 ]

• robenroute

robenroute

VuurDraad was fijn...

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:12:
Goede vraag volgens mij is er veel onduidelijkheid over de downgrade mogelijkheid bij Windows 8 Pro OEM voor consumenten.
Bij de N56-series wordt niet de Win8 Pro-versie geleverd, maar de normale/standaardversie. Ik heb Win8 een tijdje geprobeerd, maar het beviel niet (ook niet met de "startknop add-on"). Ik heb nog een retail-versie van Win7 liggen en die wil ik er dan eventueel op kunnen zetten. Maar dan zou ik wel willen weten of er Win7-drivers zijn. Op de website van ASUS is er in ieder geval niets voor Win7 te downloaden (voor de VB-modellen dan). Wellicht dat de Win7-drivers voor andere series (N56-VZ, etc.) ook op de VB-versies werken, maar dat is nou precies wat ik graag bevestigd zou willen zien.

Overigens, in geval van Win8 Pro, kan een gebruiker gewoon downgraden naar Win7 Pro (ook bij OEM-versies). O.a. Lenovo's W- en T-series (kunnen) worden uitgeleverd met Win8 Pro en op verzoek kan dit naar Win7 Pro veranderd worden. Wellicht dat dit wel tijdens de bestelling aangegeven moet worden, en dat dit niet achteraf gedaan kan worden. Maar goed, daar weet ik de details niet van. Wellicht dat MS daar haar licht op kan laten schijnen.