Toon posts:

Scherm blijft zwart bij opstarten, maar verder werkt alles?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een Sony Vaio VPCEF3E1E, en die is nu ongeveer 3 jaar oud. Altijd een prettige laptop geweest, alleen heb ik recent een vreemd probleem.

Als de laptop helemaal uit is, dan start hij bij Power On wel gewoon op, maar vaak zonder dat het scherm aan springt. Als ik dan bij het inloggen van Windows mijn wachtwoord 'in the blind' intypt enzo, dan hoor ik het opstartgeluid en lijkt alles dus 'op de achtergrond' te werken.

Ik ben er op een gegeven moment achtergekomen, dat als ik heel vaak bij het opstarten op F2 druk en ik dus in de BIOS kom, de notebook bij het (al dan niet direct) verlaten van de BIOS, de laptop veelal wél gewoon boot met het scherm aan.

Kan het wel de videokaart zijn, omdat in mijn beleving een grafische kaart het gewoonweg of wel of niet doet. Ik krijg dus wel vaak gewoon (uiteindelijk) beeld.

Uiteraard heb ik alle mogelijke software-updates gedaan (ATI-drivers volledig up2date), en overige drivers ook gechecked. Het probleem leek er 'ineens' een keer te zijn. De laptop heb ik ook al recent volledig opnieuw geïnstalleerd met Windows 7; maar dit boot/beeld-probleem blijft bestaan.

Iemand ENIG idee?