Later dit jaar wil ik een eigen game-PC gaan bouwen, het is dan ook voor het eerst dat ik zelf een PC in elkaar ga zetten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil er dus vooral op kunnen gamen (alle settings op ultra e.d.), maar ik zou het ook op prijs stellen als de PC ook de nodige video-editing software gemakkelijk kan draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Ik verwacht maximaal rond de 1200/1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voor zover ik weet alleen mijn monitor, ik zou graag ook nieuwe gaming-gear kopen en dit hoeft niet bij de prijs inbegrepen, tips zijn altijd welkom! Qua componenten is niets uit mijn huidige PC eigenlijk überhaupt bruikbaar voor een nieuwe high-end gaming-PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een GTX 780, hopelijk wordt deze later dit jaar nog goedkoper, ik verwacht het iig wel.
- Een Intel Core i7, liefst Haswell maar Ivy Bridge is ook een optie.
- 12-16 GB aan RAM, heb gehoord dat DDR3 heel snelle geheugenchips zijn (??)
- Zo'n Corsair Obsidian-behuizing, vind hem er erg mooi uitzien.
- Een ruime HDD.
- Een geluidskaart of SSD is niet echt nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Asus en Corsair zijn naar mijn mening toch wel goede fabrikanten en zou het liefst zoveel mogelijk componenten van deze twee merken in m'n PC hebben. Weet eigenlijk niet precies waarom, maarja.
Hopelijk weet iemand mij hierbij te helpen. Ik hoop dat ik alles duidelijk uit heb gelegd en laat vooral je mening achter!
Alvast bedankt!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Ik wil er dus vooral op kunnen gamen (alle settings op ultra e.d.), maar ik zou het ook op prijs stellen als de PC ook de nodige video-editing software gemakkelijk kan draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
- Ik verwacht maximaal rond de 1200/1300 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Voor zover ik weet alleen mijn monitor, ik zou graag ook nieuwe gaming-gear kopen en dit hoeft niet bij de prijs inbegrepen, tips zijn altijd welkom! Qua componenten is niets uit mijn huidige PC eigenlijk überhaupt bruikbaar voor een nieuwe high-end gaming-PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een GTX 780, hopelijk wordt deze later dit jaar nog goedkoper, ik verwacht het iig wel.
- Een Intel Core i7, liefst Haswell maar Ivy Bridge is ook een optie.
- 12-16 GB aan RAM, heb gehoord dat DDR3 heel snelle geheugenchips zijn (??)
- Zo'n Corsair Obsidian-behuizing, vind hem er erg mooi uitzien.
- Een ruime HDD.
- Een geluidskaart of SSD is niet echt nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Asus en Corsair zijn naar mijn mening toch wel goede fabrikanten en zou het liefst zoveel mogelijk componenten van deze twee merken in m'n PC hebben. Weet eigenlijk niet precies waarom, maarja.
Hopelijk weet iemand mij hierbij te helpen. Ik hoop dat ik alles duidelijk uit heb gelegd en laat vooral je mening achter!
Alvast bedankt!