Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Home cinema met twee digital optical audio ingangen gezocht

Pagina: 1
Acties:

• mhproductions
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03-2018

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Hi all,

Voor in mijn woonkamer ben ik op zoek maar een 2.1 (of eventueel een 5.1) audio installatie met twee digital optical audio ingangen.

Dit omdat ik zowel een Apple TV er rechtsreeks op wil kunnen aansluiten én een TV. Beide dienen middels digital optical audio te worden aangesloten.

Een alternatief is een installatie die zelf AirPlay ondersteund, dan is slechts één aansluiting voldoende. Dat is echter met een budget van tussen de 300 en 400 euro max wat lastiger te vinden.

Ik heb vele opties gevonden, maar allemaal met slechts een ingang. Merk maakt me niet veel uit, ook hoeft er geen blu-ray drive of i.d. in te zitten. Puur audio is voldoende, geluidskwaliteit is uiteraard het allerbelangrijkste. Iemand een goed idee voor een home cinema installatie?

Alvast bedankt voor jullie advies!!

Groet,
Maarten

Who the fuck is general failure and why the hell is he reading my disk ?!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Is dat budget inclusief of exclusief speakers?
En snapt jouw TV of die Apple TV geen HDMI dan :?

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 24-06-2013 01:49 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Inclusief speakers....

HDMI is prima, maar ik wil ook zonder dat mijn TV aan staat muziek van mijn iPhone naar de speakers kunnen streamen. Dat kan als ik die direct op de Apple TV heb aangesloten.

• The Eagle

The Eagle

Als je er 489 euro bij kunt doen: http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=501902
Denon AVR1713 heeft airplay, optical en coaxial digital in. Kan ook nog twee optical worden door een optical / coaxial converter (kost je ca 2 tientjes).
Overigens heeft Correct ook leuke andere speakersetjes in combi, dus wellicht kom je er met die AVR1713 en een andere combi nog wel rond de 400 uit ook :)

Alternatief: Die AVR1713 los kopen a 299 en er een paar mooie boekenplankspeakers bij pakken :)

Overigens: de AVR1513 (lager model) is in setvorm iets duurder (ook beter speakers meegeleverd, dwz in de sets die Correct adverteert) maar heeft geen airplay. Los is die AVR1513 wel goedkoper (179 euro).
Maar voor 120 euro meer heb je dus Airplay en een 7.1 ips een 5.1 receiver. Denk dat dat het verschil wel waard is :) En zo'n Denon is wel even een stukje meer kwaliteit dan bijv een Samsun alles in 1 setje.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Bedankt voor de tip. In combinatie met een Apple TV lijkt me een van beide receivers wel een mooie optie. Welke boekenplakspeakers zou je aanraden daarbij voor max 100 euro per stuk?

[ Voor 13% gewijzigd door mhproductions op 24-06-2013 23:49 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Speakers van max. 100 per stuk... Dat is zonde van de receiver in mijn ogen. Spaar nog ff door zodat je er een paar fatsoenlijke speakers bij kan kopen, zou ik adviseren.

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Ik heb goede verhalen gelezen over deze: pricewatch: Boston Acoustics A 26 Zwart 2.0 (Zwart)
Wat denk je hiervan?

In combinatie met zo'n AVR1513 die ik koppel aan mijn Apple TV. Lijkt me best een goede set.... Of heeft iemand een betere suggestie? Alvast bedankt!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
mhproductions schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:30:
Ik heb goede verhalen gelezen over deze: pricewatch: Boston Acoustics A 26 Zwart 2.0 (Zwart)
Wat denk je hiervan?

In combinatie met zo'n AVR1513 die ik koppel aan mijn Apple TV. Lijkt me best een goede set.... Of heeft iemand een betere suggestie? Alvast bedankt!
Absoluut geweldige speakers! Ik had een gelukje, want heb de witte in de iBood hunt voor 139 Euro kunnen kopen (setje van 2). Ze klinken voor speakers in die prijsklasse zeker goed. Gebruik ze zelf voor muziek. Voor films ben je denk ik beter af met een 5.1 set met subwoofer, maar dat is natuurlijk je eigen smaak.

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Leuk te horen. Wat voor een receiver heb je erbij?

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 10:47
mhproductions schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 00:36:
Leuk te horen. Wat voor een receiver heb je erbij?
Ik heb ze momenteel nog aan een zwaar underpowered TA2024 versterkertje hangen. 2x 10watt. En zelfs dan klinken ze al niet onaardig. T.z.t. wil ik een tweedehands NAD gaan kopen, gewoon stereo.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
Ik heb ook de BA A26. Op dit moment staan ze op een SONY STR DE445 receiver, maar binnenkort ga ik de AVR-1713 aanschaffen :)

toettoett

• The Eagle

The Eagle

Die BA's schijnen best leuk te zijn voor het geld ja :)

Maar voor 100 euro per stuk zou ik ook zeker eens naar Klipsch kijken. Boekenplankspeakers voor rond de 100 euro per stuk, en zelfs ook wel een paar mooie vloerstaanders voro ongeveer dat bedrag. Zie de F-10 of de F1 (kersen). F2 of F20 is een maatje groter maar daar krijg je ook wel wat voor :)
Zie http://www.correct.nl/zoe...KNAAM=klipsch+f&MODE=Zoek

* The Eagle zelf Denon AVR2133 met 2x Klipsch F3 (front) en 2x F1 (rears) staan heeft, klinkt super :)

[ Voor 6% gewijzigd door The Eagle op 25-06-2013 13:21 ]

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Thecola schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 08:57:
Ik heb ook de BA A26. Op dit moment staan ze op een SONY STR DE445 receiver, maar binnenkort ga ik de AVR-1713 aanschaffen :)
Mooi. Lijkt me een goede installatie. Hoe bevallen die BA A26's?
The Eagle schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 13:21:
Die BA's schijnen best leuk te zijn voor het geld ja :)

Maar voor 100 euro per stuk zou ik ook zeker eens naar Klipsch kijken. Boekenplankspeakers voor rond de 100 euro per stuk, en zelfs ook wel een paar mooie vloerstaanders voro ongeveer dat bedrag. Zie de F-10 of de F1 (kersen). F2 of F20 is een maatje groter maar daar krijg je ook wel wat voor :)
Zie http://www.correct.nl/zoe...KNAAM=klipsch+f&MODE=Zoek

* The Eagle zelf Denon AVR2133 met 2x Klipsch F3 (front) en 2x F1 (rears) staan heeft, klinkt super :)
Bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken en kwam op deze uit: http://www.correct.nl/art...ank&ARTNR=414232#lab_info

Zijn deze beter dan die BA A26? Ik vind die grotere wel goed, maar aan de prijzige kant.

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
mhproductions schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 18:55:
[...]

Mooi. Lijkt me een goede installatie. Hoe bevallen die BA A26's?

[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken en kwam op deze uit: http://www.correct.nl/art...ank&ARTNR=414232#lab_info

Zijn deze beter dan die BA A26? Ik vind die grotere wel goed, maar aan de prijzige kant.
BA 26 bevallen prima! Daarbij wel gezegd: ga luisteren voordat je wat koopt wat anderen mooi vinden klinken.. Geluid is zo relatief..

toettoett

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Qua receiver zou je ook een Yamaha RX-V473 kunnen pakken. Heeft 2x optisch in, maar ook netwerkaansluiting voor airplay, DLNA, etc.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• mhproductions

mhproductions

MH Productions

Topicstarter
Thecola schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:01:
[...]

BA 26 bevallen prima! Daarbij wel gezegd: ga luisteren voordat je wat koopt wat anderen mooi vinden klinken.. Geluid is zo relatief..
Bedankt voor de tip. Ga ik zeker doen.
u_nix_we_all schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 19:11:
Qua receiver zou je ook een Yamaha RX-V473 kunnen pakken. Heeft 2x optisch in, maar ook netwerkaansluiting voor airplay, DLNA, etc.
Ziet eruit als een goede optie. Misschien nog wel beter dan de Denon?

[ Voor 40% gewijzigd door mhproductions op 25-06-2013 19:31 ]

Pagina: 1