Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Naam verwijderd uit (Flash) artikel, Google vindt het alsnog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,
Ik ben niet zo technisch, maar ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op te lossen.

Het probleem:
Er is een nieuwsartikel (in flash) en het is geüpload op issuu.com (soort youtube van nieuwsartikelen). Ik vroeg de uploader om mijn naam te verwijderen uit dat artikel vanwege mijn privacy. Vervolgens verwijderde hij mijn naam. Dus als bezoekers het artikel lezen, is mijn naam visueel niet meer zichtbaar.

Maar als ik mijn naam in Google type, wordt dat stukje tekst met mijn naam erin alsnog gevonden en wordt de link van het artikel ook weergegeven. Vanwege privacy redenen, kan ik het linkje niet plaatsen hier, maar ik heb een voorbeeldplaatje van hoe dit probleem probleem eruit ziet.

Afbeeldingslocatie: http://forums.adobe.com/servlet/JiveServlet/downloadImage/2-5436188-350510/450-421/example.JPG

Dus terwijl mijn naam verwijderd is uit het Flash artikel (niet meer zichtbaar voor de ogen), Vindt googlebot, Yahoobot en de zoekbox van issuu mijn naam nog steeds.

Ook "cache removal tool" van Yahoo, Bing en Google kunnen mijn naam niet verwijderen uit de cache omdat "de inhoud (mijn naam) nog steeds op de live webpage staat"

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:57

3DDude

I void warranty's

Dan heeft hij denk ik je naam niet verwijderd maar er een virtuele typex over gedaan.. zodat die niet meer zichtbaar is.. in flash (zelf geen ervaring mee overigens)

Oftewel contacteer die krant van het artikel, en vraag het of ze het echt weg willen halen / ook uit tags / metadata en what not lijkt mij?

Het lijkt mij dat je naam nog ergens staat op de nieuws-site, dus zul je het met hun moeten oplossen.

[ Voor 21% gewijzigd door 3DDude op 24-06-2013 01:00 ]

Be nice, You Assholes :)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Artikel zit gewoon in google. Ondanks dat je naam er niet meer in staat, staat onder jouw naam in google nog wel een verwijzing naar het artikel. Ondanks dat de tekst veranderd is, is de index er naar toe niet aangepast.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Als dat het probleem is, waarom vindt de zoekfunctie in de flash-applicatie het stukje dan ook nog? ;) Het staat er in witte of transparante tekst in de flash neem ik aan. Het is dus niet op een goede manier verwijderd.

(NB: De naam in het artikel uit dit voorbeeld staat sowieso nog online op http://metronews.ca/news/toronto/38931/life-for-fords-former-brother-in-law-crown/ Maar ik neem aan dat dit zomaar een voorbeeld was.)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

Topicstarter
pedorus schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:14:
Als dat het probleem is, waarom vindt de zoekfunctie in de flash-applicatie het stukje dan ook nog? ;) Het staat er in witte of transparante tekst in de flash neem ik aan. Het is dus niet op een goede manier verwijderd.

(NB: De naam in het artikel uit dit voorbeeld staat sowieso nog online op http://metronews.ca/news/toronto/38931/life-for-fords-former-brother-in-law-crown/ Maar ik neem aan dat dit zomaar een voorbeeld was.)
Zou diegene dan mijn naam gewoon "gewit" hebben, maar niet verwijderd? Hoe zou ik daar achter kunnen komen eventueel?

Klopt, maar het plaatje is een fictieve voorbeeld van mijn probleem. Mijn eigen naam is dus niet zichtbaar in het artikel.

Maar wat ik niet begrijp, is de flash bestand (zo,n krantenartikel) niet gewoon een soort "foto", maar hoe komt er dat er dan in de cache allerlei text staat (inclusief mijn naam).

En heeft dit probleem niet te maken met het feit dat googlebot SWF (Flash) bestanden indexeert en dat het resultaat dan een soort alternatieve tekst is waar mijn naam alsnog in te vinden is?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 01:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
3DDude schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:00:
Dan heeft hij denk ik je naam niet verwijderd maar er een virtuele typex over gedaan.. zodat die niet meer zichtbaar is.. in flash (zelf geen ervaring mee overigens)

Oftewel contacteer die krant van het artikel, en vraag het of ze het echt weg willen halen / ook uit tags / metadata en what not lijkt mij?

Het lijkt mij dat je naam nog ergens staat op de nieuws-site, dus zul je het met hun moeten oplossen.
Betreffende artikel (niet het fictieve voorbeeldje) staat alleen op issuu.com. Een uploader (online krantje) heeft het daar neergezet.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:52:
[...]

Betreffende artikel (niet het fictieve voorbeeldje) staat alleen op issuu.com. Een uploader (online krantje) heeft het daar neergezet.
Je zult Google moeten vragen om de link naar het artikel middels jou naam te verwijderden uit de zoekresultaten.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 01:48:
Zou diegene dan mijn naam gewoon "gewit" hebben, maar niet verwijderd? Hoe zou ik daar achter kunnen komen eventueel?
Daar ben je al achter als de zoekfunctie de tekst laat zien. De tekst wit/transparant maken of een blokje ervoor zetten is gewoon niet genoeg. Ze moeten het echt vervangen door iets anders (of niets).

Kan ook bij pdf, zie bijvoorbeeld: http://www.theregister.co.../military_report_secrets/

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als ik de rest van het artikel zoek, "defence lawyer david steinberg called" en dan even doorzoek met de flash search zie ik gewoon de naam van het slachtoffer. Niks wit ofzo. ze hebben het wellicht alleen voor jouw (land) gecensureerd.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:16:
als ik de rest van het artikel zoek, "defence lawyer david steinberg called" en dan even doorzoek met de flash search zie ik gewoon de naam van het slachtoffer. Niks wit ofzo. ze hebben het wellicht alleen voor jouw (land) gecensureerd.
Dat plaatje is een voorbeeld, ik heb het zelf aangepast om mijn eigen probleem na te bootsen. Ik kan vanwege privacy redenen niet de link plaatsen waarin mijn naam verwijderd is. Maar het probleem ziet er hetzelfde uit als het plaatje wat ik heb toegevoegd aan dit topic. (naam verschijnt niet meer, maar searchbox vindt mijn naam en ook de cache van de link bevat mijn naam nog).

Verwijderd

Topicstarter
TheNephilim schreef op maandag 24 juni 2013 @ 10:00:
[...]

Je zult Google moeten vragen om de link naar het artikel middels jou naam te verwijderden uit de zoekresultaten.
Google verwijst je dan naar de "cache removal tool". Google zegt dan, als je naam gewist is kan je door de outdated cache removal procedure ook je naam uit de text van de cache krijgen.
Het probleem is dat google niet accepteert dat mijn naam verwijderd is, de removal tool zegt nog steeds "the content you gave is still available on the live page"

Dus het probleem ligt niet bij google, maar waarschijnlijk bij de uploader van het artikel of issuu.com zelf. Het vreemde is dat de uploader meerdere keren heeft gezegd dat hij mijn naam heeft verwijderd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 16:31 . Reden: verwijderd ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Je bent misschien niet zo technisch maar het neerplempen van code is niet echt netjes. Hiervoor is de code tag bedoeld. ( [ en ] met het woord "code" er tussen, afsluiten met "/code" (zonder aanhalingstekens))
Pagina: 1