Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ultrabook advies

Pagina: 1
Acties:

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste Tweakers,

30 Juli vlieg ik naar Singapore om een half jaar te studeren aan de SMU. Voor die tijd zou ik graag een nieuwe laptop hebben. In Singapore zelf een laptop kopen zou op zich ook wel kunnen, maar ik moet behoorlijk wat regelen daar dus dat is niet ideaal. Hieronder mijn eisen en eigen onderzoek.

Wat ga je met je laptop doen?
Het systeem moet vooral geschikt zijn voor studie, HD-films en multitasking. Ik ben niet echt een gamer, maar ik heb ook nooit echt een systeem gehad dat daar geschikt voor was. Vooralsnog hoeft daar geen rekening mee gehouden te worden.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Liever niet meer dan 1200€

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen?
Ja, ik ben op zoek naar een lichte (en dunne) laptop. Het liefst 13” of 14”. Mijn huidige laptop geeft ‘Overweeg de accu te vervangen’ aan en gaat ongeveer een half uur mee op een volle accu. Ik zou derhalve al heel tevreden zijn met een accuduur van meer dan 5 uur.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Acer. Verder niet echt merkvoorkeuren.

De volgende specificaties vind ik wel van belang:
- 13” of 14” scherm
- 6+ GB RAM of 4GB met de mogelijkheid tot uitbreiding
- Full HD scherm
- 128/256 GB SSD

Eigen onderzoek
Ik kwam eigenlijk uit bij de XPS 13 van Dell en waarschijnlijk had ik die ook wel moeten nemen, maar dat heb ik dus niet gedaan.. Ik begrijp dat Haswell vooral fijn is voor een langere accuduur en dat het betere grafische prestaties levert, maar zoals ik hierboven zelf eigenlijk al heb gezegd ben ik geen gamer en een behoorlijke accuduur is geen prioriteit voor me. De reden dat ik gewacht heb, is dat iedereen me vertelt ‘dat je moet wachten met een laptop kopen totdat je er echt een nodig hebt’. Dat moment is over een dikke maand, want dan vertrek ik dus naar Singapore voor een half jaar.