Muziek in de badkamer.

Pagina: 1
Acties:

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:51
Als ik hier eerder aan gedacht had, dan had ik wel een systeem ingebouwd bij de verbouwing. Helaas heb je op zo'n moment zoveel aan je hoofd dat je wel eens wat dingetjes vergeet.

Dus bij deze:

Vriendin en ik vinden het wel fijn om soms een muziekje op te hebben tijdens tanden poetsen, douchen etc.

Hoe dit het makkelijkst en binnen budget €100- te realiseren?

Ik heb al gekeken naar speciale badkamer stereo's, maar vind dat ze te weinig kunnen voor de prijs (vaker zelfs boven budget).
En heel vaak werken ze op batterijen, en dat wil ik liever ook niet (denk ik) geen zin om elke keer die dingen te moeten vervangen/opladen.

Ik heb thuis een NAS met muziekcollectie en zou dus kunnen streamen, wat ook mijn voorkeur heeft.
Wil graag liever een bepaalde play-list beluisteren dan enkel maar een radiozender.

Daarom dacht ik dus, gewoon losse draadloze/streambare speakers.
Maar ook deze (welke ik gevonden heb) werken op batterijen.

Moet ik mijn eisen bijstellen, of heb ik nog een mogelijkheid waar ik niet vanaf weet?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:04

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik heb gewoon een simpel 2.1 die je normaal op je pc aansluit. Heb al een stopcontact in een kastje zitten, sub staat daar bij. Kan dan gewoon alles met een 3.5mm jack aansluiten. Speakertjes kunnen makkelijk tegen een beetje vocht.

---RAWE CEEK!!!---

• MJHH93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:05
Hier thuis hebben we een autoradio achter de deur ingebouwd op de badkamer, aux, usb cd etc. met 2 speakers in het plafond

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bleutooth speakerjes zoeken en gebruik je iphone oid ?

deze bijv
http://www.vobisonline.nl...ss-bluetooth-speaker.html

[ Voor 187% gewijzigd door Fish op 24-06-2013 00:32 ]

Iperf

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Of gewoon een iPhone dockje met radio. Kun je ook mee streamen, werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Als je al een NAS hebt zou ik lekker een Sonos-systeem (of vergelijkbaar) installeren, dan kan je zowel je eigen muziek als de radio afspelen en alles bedienen met je smartphone.

Je ziet, zoveel mensen, zoveel oplossingen. Maar dit is wel de meest elegante in mijn ogen, gebruikt op marktplaats moet je daar wel iets voor kunenn vinden.

• NeutraleTeun
MJHH93 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:23:
Hier thuis hebben we een autoradio achter de deur ingebouwd op de badkamer, aux, usb cd etc. met 2 speakers in het plafond
Voor inbouwen is het nu te laat.
Ben hele leuke systemen tegengekomen, maar ik ga nu niks meer breken/inbouwen.
Volgend huis pas weer.

En heren, ik heb geen Iphone, heb zelfs helemaal geen smartphone :N
Bluetooth speaker is dan ook niet echt een optie.

Trouwens, de badkamer is tijdens het douchen wel aardig vochtig?
Beslagen spiegels, condens op de muren... is een normale speaker daar wel tegen bestand?

Misschien mijn wensen wat duidelijker brengen:

Streamen vanaf NAS en eventueel radio;
Graag netspanning;
Bestand tegen vocht?

Een Sonos systeem is iets boven budget?

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wat ik wel eens doe is de speakers gewoon wat harder zetten en de badkamer deur open zetten :P

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:24
Voor dit doeleinde heb ik zef de Sony SRS-BTM8 - Bluetooth speaker besteld. Werkt met bluetooth dus makkelijk vanaf je mobiel streamen en gaat aan/uit mbv NFC.

Alleen, nog niet getest. Is momenteel onderweg ;-)

Alles is terug te redeneren naar 4

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb even een snelle Google ronde gedaan maar je komt al snel uit op 300+ euro. Voor dat geld kan je een Rasberry-PI halen met een simpele speakset, voor dat geld kan je na de vochtschade dat een tijdje zal duren gewoon een nieuw speakersetje halen.
Overigens gebruikte ik eerder een normale stereo met FM (zo'n soort boombox/ghettoblaster), dat ging prima en het ding werkt nog steeds :-).

Wanneer je Wifi niet zou gebruiken dan gaat de prijs < 100€

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• NeutraleTeun
Als ik geen Wifi zou gebruiken, dan moet ik het doen via een mp3-speler of USB-stick?
Op zich geen ramp, alleen zal de diversiteit wat tegenvallen (of ik moet vaker zelf de inhoud aanpassen).

Maar de andere wensen worden dan wel behaald? Of moet ik nog meer inleveren?

(ander speakersysteem wat harder zetten zal niet op elk tijdstip gewaardeerd worden ;))

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
MJHH93 schreef op maandag 24 juni 2013 @ 00:23:
Hmm! Dat lijkt mij ook wel grappig :P.

Half juli krijg ik met mijn vriendin de sleutel van ons nieuwe huisje en aangezien we de badkamer gaan verplaatsen wil ik dit misschien ook wel...

Een autoradio kan je met een verloop gewoon op een normaal stopcontact zetten neem ik aan? Of hoe heb jij dat gedaan?

Excuses voor het beetje hijacking van je topic

toettoett

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:24
Waarom niet iets van een Sqeeezebox, heeft ook server software voor op een NAS

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
Ik heb gewoon een Logitech Squeezebox Radio geplaatst. (Sindsdien heeft Logitech dit specifieke product wel EOL gemaakt en vervangen door iets wat iets minder kan afaik.) Daarvoor had ik een andere Internetradio staan.

Natuurlijk zijn die dingen niet gemaakt op vochtige ruimtes, maar mijn ervaring is dat dat niet weerhoudt dat het heel lang goed kan gaan :)

[ Voor 36% gewijzigd door Rukapul op 24-06-2013 17:06 ]

• NeutraleTeun
Is vervangen voor de Logitech UE Smart Radio.
Weet je zeker dat die van een NAS kan streamen?

In de beoordelingen staat dat het niet kan:
wel een leuk dingetje, erg jammer dat hij geen muziek direct van mijn Nas kan laten horen (dat lijkt een update van Logitech te zijn:-().
Maar zou best kunnen dat het tegenwoordig wel kan.

Vind wel beetje misleidende tekst van hun
en kunt u de muziek overal in huis met u meenemen, zodat u overal kunt genieten van een ononderbroken stroom aan muziek, van de slaapkamer tot de achtertuin, zolang er maar een wifi-signaal is.
Overal? :9

Anders moet ik maar genoegen nemen met gewoon een internetradio...

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Aangezien je toch nog geen smartphone hebt -> Smartphone kopen en die als radio gebruiken. Snel, simpel en gelijk een smartphone erbij ;)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:46
NeutraleTeun schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:24:
Is vervangen voor de Logitech UE Smart Radio.
Weet je zeker dat die van een NAS kan streamen?
Het nieuwe model kan dat afaik niet in tegenstelling tot de oude (al moest je daar wel de squeezeboxserver voor draaien op je nas of server) 8)7

• Read
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-02 08:12

Read

Join The Résistance

Goedkope oplossing 2 waterdichte speakers, auto radio via lidl,aldi,kijkshop ,marktplaats/tweakers,etc met bleu tooth, usb en een voeding van 12 volt inbouwen in een kastje.
Nadeel kunt niet streamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Read op 24-06-2013 17:51 ]

AC of DC is hetzelfde als je er teveel van op je donder krijgt leg je toch het loodje.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:11

BCC

Ik heb gewoon een torentje van een paar tientjes gekocht. Draait nu al 2 jaar zonder problemen en heeft een usb / analoog in voor MP3tjes en de telefoon. Alsie stuk gaat.. dan gaatie stuk :)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-11 16:39
Goedkoop FM radiootje icm een USB FM zendertje aan je PC? Hangt dan natuurlijk wel af of de PC <10 Meter bij de badkamer vandaan staat. Deze opstelling werkt hier perfect (Als ik behalve radio iets anders wil horen)

Verwijderd

Als je NAS als "Mediaserver" functioneert kan je eens kijken naar een Freecom Musicpal.

Heb dat ding al jaren in de badkamer staan en nog geen problemen mee gehad.
Lekker uitgebreide internet radio en streamen vanaf UPnP mediaserver. (hier vanaf server met Foobar+ UPnP/DLNA plugin).

http://www.mediacentersho...535/freecom-musicpal.html
Jeroenneman schreef op maandag 24 juni 2013 @ 17:28:
Aangezien je toch nog geen smartphone hebt -> Smartphone kopen en die als radio gebruiken. Snel, simpel en gelijk een smartphone erbij ;)
Menig smartphone zal niet blij zijn met een dagelijks portie stoom/condens...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2013 19:16 ]

Pagina: 1