Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo smartphone experts!

Ik als relatieve leek (nu een experia x10) wil graag weten welke smartphone ik het beste kan aanschaffen. Ik weet hoeveel gemak een goede telefoon mij kan bieden in het dagelijks leven. Met alle apps en tools en als hij niet vastloopt enzo. Dus ik wil graag weten wat de beste telefoon is met de volgende specs:
  • budget max 300 euro
  • moet comfortabel in mijn broekzak passen (dus geen S2 of S3),
  • uiterlijk maakt niet uit
  • maximale technische prestaties (snel genoeg en niet vastlopen)
  • maximaal gebruiksvriendelijk/functioneel
  • modellen van vorige jaren zijn ook prima
Welke telefoon kunnen jullie mij aanbevelen?

Ik kan ook nog een nieuw abonnement nemen. Misschien weten jullie een provider waar de telefoons goedkoop worden aangeboden als ik een sim only abonnement neem?

Superbedankt alvast voor de tips!! :-D

Hartelijke groeten,

Lars

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-07 17:26

TopTon

Power 2 PC's

Als je met maximale technische prestaties een high-end telefoon bedoelt, dan heb ik slecht nieuws voor je, want er zijn er weinig die kleiner dan 4.3 inch zijn. En welke apps ga je erop draaien? Ik heb met mijn HTC One V weinig problemen over het algemeen, maar als je Skype op de achtergrond gaat zetten bijvoorbeeld is hij zo traag als pindakaas door een trechter. ;)

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Wat heb je zelf aan gedaan en opgezocht? Tweakers is nogsteeds geen helpdesk. Ook moet je vast wel een voorkeur hebben qua prestaties en besturingssysteem.

Want, als ik dit zo lees, zou ik zeggen: koop een simpele Nokia Asha ofzo. Goedkoop, past heel makkelijk in je broekzak, uiterlijk maakt je toch niks uit, extreem betrouwbaar en snel genoeg, zeer makkelijk te gebruiken en is een model van vorigjaar!

Mijn persoonlijke favoriet: Nokia 6600 Slide.

People as things, that’s where it starts.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Aparte broekzak heb je als er geen S2 in past, ga het eens proberen zeg ik!

Tsja, een Nokia Lumia 820 of 720 klinkt niet slecht, een Samsung Galaxy S2 is niet slecht (bewezen degelijk en gebruikersvriendelijk, en technisch nog steeds wel relevant), moderner: een S4 mini, die is compact en erg moder, een Sony XPeria T of S...

Tsja, je zit dus op het punt: dit wordt m'n eerste smartphone, en dan kun je nog niet vertellen: wat ga je doen, wat ga je niet doen. Wees getroost, ze zijn allemaal gebruikersvriendelijk, op de oude Nokia's zoals de Asha na, en zelfs dat valt wel mee), en doorgaans zelfs eenvoudiger dan de Apple's, want daar krijg je problemen als je ze op een PC aansluit, dat je iTunes nodig hebt (Android en Windows Phone heb je dat niet mee, dat werkt gewoon als een USB Stick, sync software is altijd optioneel).

De grootte zal ik als ik jou was niet zo zwaar aan tillen, maar meer kijken naar de platforms, en de specificaties. De Lumia's kunnen erg veel en hebben een erg lekker OS, welliswaar niet zo open als Android, maar toch: erg lekker. De Android versies op de Sony's en Samsungs zijn erg goed, en je kunt er eenvoudig mee werken, maar als je later (je zit immers op een tweaker forum...) méér wilt doen, heb je met Android wel een goed uitgangspunt.

Met m'n Lumia 820 (comfortabel in de zak) game ik in de tube, skype/whatsapp ik wat af door de stad, met m'n familie die ook op Windows Phone zit, zit ik in groepen, en ik gebruik de facebook functionaliteit ook erg veel, en de contacten/mail synchronisatie is uitstekend.

Hetzelfde doe ik ook met m'n Galaxy S3, die nu mijn werktelefoon is geworden (kwam van een Nokia C1), en dat werkt net zo lekker, en hij zit ook goed in m'n zak, en kan goed tegen een druk Londens leven.

• MLPN
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 17:26
Wat de andere al zeggen, als je kleiner dan 4.3 inch wilt, heb je geen 'top' telefoon.

Zelf heb ik de One S (4.3 inch scherm) en bevalt prima. Hij is redelijk dun waardoor hij niet echt groot aanvoelt. Eerst dacht ik ook dat het een te grote telefoon zou zijn, maar dit went snel.

Mijn huisgenoot heeft zelf een galaxy s2 en kwam van een htc legend af. Dus flink groter. Hij mopperde in het begin wel van de grootte van de s2, maar is het inmiddels helemaal gewend

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Je kunt gewoon een iPhone 4 nemen. Nieuw net boven je budget (vanaf 329 in pricewatch), maar met 3,5 inch niet te groot, en draait alles wat voor iPhone beschikbaar is prima. 4S en 5 zijn natuurlijk beter in specs, maar dan zul je tweedehands moeten zoeken binnen jou budget.

pricewatch: Apple iPhone 4 8GB Zwart

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-11 16:47
Verwijderd schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:00:
Ik kan ook nog een nieuw abonnement nemen. Misschien weten jullie een provider waar de telefoons goedkoop worden aangeboden als ik een sim only abonnement neem?
Als je een Sim-Only abo neemt, geeft de provider je er geen telefoon bij (het heet niet voor niets een sim-only)

Heb je voorkeur voor OS?
Met Android is een Samsung Galaxy S2 nog steeds een prima telefoon en draait alles naar behoren.

Verwijderd

Topicstarter
thanks voor de input. :)

Ja skype erop laten draaien is wel handig ja. Ja als ze kleiner worden ook minder hardware inside.....

Mijn huidige apps die ik graag gebruik zijn maps, gmail, drive, bankieren, 9292ov, linkedin, skype, beetje office, printen vanaf mijn telefoon, evernote, gps funtie.

Voor alles wat ik zou willen is wel een app. MOgelijk moet ik mijn budget wat opschroeven als het qua prestaties niet haalbaar is.
TopTon schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:08:
Als je met maximale technische prestaties een high-end telefoon bedoelt, dan heb ik slecht nieuws voor je, want er zijn er weinig die kleiner dan 4.3 inch zijn. En welke apps ga je erop draaien? Ik heb met mijn HTC One V weinig problemen over het algemeen, maar als je Skype op de achtergrond gaat zetten bijvoorbeeld is hij zo traag als pindakaas door een trechter. ;)

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:03
Voor net ietsje minder dan € 300 heb je een Sony Xperia S, ook een 4,3" scherm, prima telefoon!

Ik zou eens in een mediamarkt ofzo gaan kijken hoe groot dat formaat eigenlijk is, ik kwam ook van een HTC Legend dus de Sony is fors groter, maar hij werkt heerlijk en is gebruik absoluut niet te groot voor me.

Verwijderd

Topicstarter
hoi thanks voor je antwoord en advies.

mbt helpdeskfunctie:
Zelf heb ik al drie uur reviews en video's bekeken op tweakers. En besloot toen deze post te plaatsen.Omdat er heel veel info is en ook een oud model een optie is het lastig om (vooral door een leek) vanuit alle info een conlusie te trekken wat de beste telefoon is. Als een review van een telefoon goed is twee jaar geleden zou hij nu maar matig zijn. Ook omdat software en apps doorontwikkelen. Moeilijk in te schatten dus.

Omdat er zoveel kenners actief zijn op tweakers die een vraag als deze mogelijk zó kunnen beantwoorden (en dat leuk vinden misschien) denk ik dat een helpdeskfuntie zoals het 'Mobile Aankoopadviesforum juist heel goed past op tweakers.
VasZaitsev schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:09:
Wat heb je zelf aan gedaan en opgezocht? Tweakers is nogsteeds geen helpdesk. Ook moet je vast wel een voorkeur hebben qua prestaties en besturingssysteem.

Want, als ik dit zo lees, zou ik zeggen: koop een simpele Nokia Asha ofzo. Goedkoop, past heel makkelijk in je broekzak, uiterlijk maakt je toch niks uit, extreem betrouwbaar en snel genoeg, zeer makkelijk te gebruiken en is een model van vorigjaar!

Mijn persoonlijke favoriet: Nokia 6600 Slide.

Verwijderd

Topicstarter
Ja een S2 is kleiner dan een S3 drie (beetje voorbarig ;) ).

Superbedankt voor je inzichten en enjoy Londen!
Umbrah schreef op zondag 23 juni 2013 @ 22:18:
Aparte broekzak heb je als er geen S2 in past, ga het eens proberen zeg ik!

Tsja, een Nokia Lumia 820 of 720 klinkt niet slecht, een Samsung Galaxy S2 is niet slecht (bewezen degelijk en gebruikersvriendelijk, en technisch nog steeds wel relevant), moderner: een S4 mini, die is compact en erg moder, een Sony XPeria T of S...

Tsja, je zit dus op het punt: dit wordt m'n eerste smartphone, en dan kun je nog niet vertellen: wat ga je doen, wat ga je niet doen. Wees getroost, ze zijn allemaal gebruikersvriendelijk, op de oude Nokia's zoals de Asha na, en zelfs dat valt wel mee), en doorgaans zelfs eenvoudiger dan de Apple's, want daar krijg je problemen als je ze op een PC aansluit, dat je iTunes nodig hebt (Android en Windows Phone heb je dat niet mee, dat werkt gewoon als een USB Stick, sync software is altijd optioneel).

De grootte zal ik als ik jou was niet zo zwaar aan tillen, maar meer kijken naar de platforms, en de specificaties. De Lumia's kunnen erg veel en hebben een erg lekker OS, welliswaar niet zo open als Android, maar toch: erg lekker. De Android versies op de Sony's en Samsungs zijn erg goed, en je kunt er eenvoudig mee werken, maar als je later (je zit immers op een tweaker forum...) méér wilt doen, heb je met Android wel een goed uitgangspunt.

Met m'n Lumia 820 (comfortabel in de zak) game ik in de tube, skype/whatsapp ik wat af door de stad, met m'n familie die ook op Windows Phone zit, zit ik in groepen, en ik gebruik de facebook functionaliteit ook erg veel, en de contacten/mail synchronisatie is uitstekend.

Hetzelfde doe ik ook met m'n Galaxy S3, die nu mijn werktelefoon is geworden (kwam van een Nokia C1), en dat werkt net zo lekker, en hij zit ook goed in m'n zak, en kan goed tegen een druk Londens leven.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks! :)
MLPN schreef op zondag 23 juni 2013 @ 23:12:
Wat de andere al zeggen, als je kleiner dan 4.3 inch wilt, heb je geen 'top' telefoon.

Zelf heb ik de One S (4.3 inch scherm) en bevalt prima. Hij is redelijk dun waardoor hij niet echt groot aanvoelt. Eerst dacht ik ook dat het een te grote telefoon zou zijn, maar dit went snel.

Mijn huisgenoot heeft zelf een galaxy s2 en kwam van een htc legend af. Dus flink groter. Hij mopperde in het begin wel van de grootte van de s2, maar is het inmiddels helemaal gewend

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, thanks voor de input.

Ik bedoel eigenlijk. Een telefoon erbij binnen het abonnement is duurder dan zelf kopen en een sim-only. Maar ik kan me voorstellen dat een provider een telefoon met korting aanbied als je een abonnemnet bij ze neemt. Of bestaat die constructie niet?
CappieL schreef op maandag 24 juni 2013 @ 12:07:
[...]

Als je een Sim-Only abo neemt, geeft de provider je er geen telefoon bij (het heet niet voor niets een sim-only)

Heb je voorkeur voor OS?
Met Android is een Samsung Galaxy S2 nog steeds een prima telefoon en draait alles naar behoren.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Kun je ook alles in 1x posten in plaats van een 4 dubbelepost?

Nogsteeds is de vraag: wat wil je nou echt. Welk besturingssysteem. Heel veel zeggen dat android geweldig is, ik vind het een waardeloos OS, omdat ik nou eenmaal iets anders fijn vind werken, zoals Symbian.

Er zijn ladingen prima telefoons te vinden voor 300 euro, daarom zou het wonderen doen om zelf onderzoek te doen, zeggen welk onderzoek en wat je al hebt gevonden. 3 uur is bar weinig en ook alleen op tweakers zelf, schiet niet echt op.

Nogmaals, met wat jij zegt, nouja, je zegt niet veel, zou ik een Nokia 6600 Slide nemen: lekker klein, snel, zeer gebruiksvriendelijk, loopt never nooit vast en eentje met een goede accu gaat zomaar 5 dagen mee met normaal gebruik. Tis alleen geen smartphone, maar ach, je hebt ook niet gezegd dat je apps nodig hebt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je advies.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo lars88888 :)

In dit forumdeel hebben we wat soepelere regels maar hier geld ook, hoe meer info je geeft en eigen inzet je toont hoe beter de reacties zullen zijn.

Ook is het niet de bedoeling dat je achter elkaar post, wijzig dan je laatste post dmv de [wijzig] knop rechts bovenin je post. Er staat dan ook niet voor niets
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/alert.gif Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie
boven het vakje waar je je nieuwe tekst aan het typen bent. Niet meer doen dus :)

[ Voor 7% gewijzigd door janvanduschoten op 25-06-2013 10:08 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

Topicstarter
dank voor je feedback en inzicht in de forumetiquetten en verwachtingen. ik zal mijn leven beteren:-)

• Droid86
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-11 10:01
pricewatch: Samsung Galaxy S III mini Blauw
Is een galaxy s3 mini niks voor jou ?
Pagina: 1