Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nep Politie Virus

Pagina: 1
Acties:

• Delphion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:48
Hallo,

Mijn broertje heeft recent een virus op zijn gekregen waar we niet van af komen. Dit virus heeft de PC opslot gezet en zegt dat er een boete van 100 euro moet worden betaald met paysafe of Ukash. Ik heb zelf met AVG rescue geprobeerd de geinfecteerde bestanden te ''Healen''. Door dit te doen dacht ik er van af te komen, maar als ik de pc nu opstart dan krijg ik een zwart scherm met een venster van cmd en dat zegt dat hij een bepaald bestand niet kan vinden.

Weet iemand hoe ik mijn broertje's PC kan fixen?

Alvast bedankt,

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 21:38

mirno

私の名前はMirnoです

Windows opnieuw installeren. Dan zijn al je problemen weg.
Wil je de data nog behouden?
-> ga er via veilige modus in, (Druk in het begin op f12 o.i.d.)
-> instaleer windows naast je huidige windows. Ga via de nieuwst geïnstaleerde je PC opstarten (kan je kiezen dan) Ga naar de partitie van de andere windows, en haal je bestanden eraf.
Vervolgens formatteer je deze daarna.

我的名字是Mirno

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:04

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Veilige modus zou je kunnen proberen (is F8 btw), maar als er systeembestanden missen gaat dat waarschijnlijk niet werken.

Probeer vanaf de windows-dvd kunnen proberen op te starten en kiezen voor startup repair, deze kan dan (hopelijk) het ontbrekende bestand terugzetten.

En verder: zorg altijd voor een externe backup en sla je documenten het liefst op een andere partitie op dan die waar windows op staat, zo raak je nooit data kwijt bij een reinstall :)

Kalm aan! En rap een beetje!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kijk eens in dit topic?
Ukash - Politie

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:38
Ja, kijk even naar de laatste post, die van mij dus :P
Opstarten in Safe Mode zou genoeg moeten zijn.
Als dat niet werkt, Safe Mode met Command Prompt, die werkt zo goed als altijd.
Dan regedit starten.
Ga naar Local Machine\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Winlogon

Daar zal bij Shell iets anders staan dan explorer.exe, haal het weg en zet explorer.exe in de plaats.
Verwijder het bestand naar waar de shell-value verwees (vaak iets met skype.dat)

Daarna herstarten en het zou moeten in orden zijn.
Wel nog een volledige scan doen daarna natuurlijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire69 op 23-06-2013 22:04 ]

• Delphion
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-06 13:48
Opgelost! Ik heb op safe mode geprobeerd te komen en toen kwam ik bij systeemherstel. Ik heb het uitgevoerd en de PC lijkt het weer te doen. Bedankt mensen :)

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Haal voor de zekerheid je PC even door je anti-virus scanner heen. Of doe een House Call met b.v. Eset Online Scanner. Of download, installeer, update en scan je PC met MBAM.
Het zekere voor het onzekere dat het spul echt weg is. Anders zit je weer met die rotzooi.

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:00
Heb laats ook voor iemand zitten zoeken, kwam toen hier uit: http://www.surfright.nl/nl/kickstart , Is zeker een aanrader !

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kaspersky Rescuedisk > ComboFix > Malwarebytes > Emsisoft

Dan ben je er zo goed als 99% van verzekerd dat de laptop schoon is.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Pagina: 1